Yleisimmät\kalleimmat Viat!
Jos käsijarru vaikuttaa etupyöriin niin on aika rasittavaa yrittää saada kerran vuodessa sitä sen verran toimimaan että saa leiman. Tosin ei ole kallis vika korjata. Muuten luvassa on halpoja kilometrejä (ainakin mulla ollut), vain kuluvia osia vaihdeltu, nekin on halpoja.
900 2.1i 16V -93
9-3 SC 1.8T -06
9-3 SC 1.8T -06
Hyvii vastauksii on tullut.. kiitoksii!
seuraavaksi mietin mitä nämä korjaukset kustantaa?
1.Kanentiiviste
2.Bensapumpi
3.Vaihteisto
4.Turbo
tuon Turbon hankinta ja asennus varmaan pyörii siinä 300-400e paikkeilla jos käytettynä turbon löytää?
seuraavaksi mietin mitä nämä korjaukset kustantaa?
1.Kanentiiviste
2.Bensapumpi
3.Vaihteisto
4.Turbo
tuon Turbon hankinta ja asennus varmaan pyörii siinä 300-400e paikkeilla jos käytettynä turbon löytää?
Nyt! Saab 900i 5ov Combi Sedan vm88
-----------------------------------------------
Ennen! Saab 900 T8 ic 2d Sedan vm88
-----------------------------------------------
Ennen! Saab 900 T8 ic 2d Sedan vm88
axtec kirjoitti:eipä nuo niin kalliita remontteja ole jos itse tekee, mutta jos korjaamolla teettää......
niin no ehdein tuossa pariin otteeseen sanoon ettei ei ole mahdollisuutta itse tehdä...
joten lähinnä ajattelen kustannuksia korjauttamisen kantilta?
en tietenkään anna mihkään himo palkkasten ja ahneiden työ miesten autoani korjata.
ihan tutuille korjaamoille vien jossa hinnat siinä 20-25e\h paikkeilla ja hommat hoituu.
Nyt! Saab 900i 5ov Combi Sedan vm88
-----------------------------------------------
Ennen! Saab 900 T8 ic 2d Sedan vm88
-----------------------------------------------
Ennen! Saab 900 T8 ic 2d Sedan vm88
marcusn kirjoitti:Jos käsijarru vaikuttaa etupyöriin niin on aika rasittavaa yrittää saada kerran vuodessa sitä sen verran toimimaan että saa leiman. Tosin ei ole kallis vika korjata. Muuten luvassa on halpoja kilometrejä (ainakin mulla ollut), vain kuluvia osia vaihdeltu, nekin on halpoja.
joo no itellä on toi käsijarru kaput eli ei ota juur ollenkaan kiinni... täytyy se tossa loppu vuonna korjailla ennen katsastusta
Nyt! Saab 900i 5ov Combi Sedan vm88
-----------------------------------------------
Ennen! Saab 900 T8 ic 2d Sedan vm88
-----------------------------------------------
Ennen! Saab 900 T8 ic 2d Sedan vm88
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24617
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Daword kirjoitti:Hyvii vastauksii on tullut.. kiitoksii!
seuraavaksi mietin mitä nämä korjaukset kustantaa?
1.Kanentiiviste=n.200e + kartsa tupakkaa.eli tuos on nesteet ja kaikki
2.Bensapumpi = n.100e
3.Vaihteisto= 50e saa lootan vaihto vie 2vuorokautta .
4.Turbo=to3 saa 50e/kpl. mul on 2 kpl hyllyssä vaikka ei oo turbo autookaan.
tuon Turbon hankinta ja asennus varmaan pyörii siinä 300-400e paikkeilla jos käytettynä turbon löytää?
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Kannentiiviste niin kuin kansi yleensäkin on enemmän 8-venttiilisten ongelma. 16-valve on melko ongelmaton. Vaihtotyön hinnoista en tiedä kun ei tarvitse
16-tappisten tiivisteitä ei ole mennyt kaveripiirissä yhtään normaalissa käytössä. Kahdesti tiivari on antautunut yhdessä männänrenkaiden kanssa (ei tod. normaalissa ajossa
).
Etukässärillinen toimii jos on kunnossa, mutta on aika sensitiivinen kunnolle ja ongelmallisempi vrt. uusi jakoinen.
Bensapumppu on kohtuu hintainen ja todella helppo vaihtaa. Jos uskallusta löytyy niin käytetty pumppu kympillä, parilla ja ite vaihtaa.
Jos ite olisin ostamassa käyttösatkua jota ei olisi mahdollisuus pahemmin laitella niin erityisesti 8-venasen kanssa olisin tarkka kannen (ja tiivisteen) suhteen. Myös laatikkovikainen olisi syytä jättää ostamatta.
Sen turbon voi kokeilla ottamalla imuputken pois. Jos kompura siipi on raapinut seinämiin tai on selkeä aksiaalinen välys niin puhallin on elämänsä ehtoo puolella.


Etukässärillinen toimii jos on kunnossa, mutta on aika sensitiivinen kunnolle ja ongelmallisempi vrt. uusi jakoinen.
Bensapumppu on kohtuu hintainen ja todella helppo vaihtaa. Jos uskallusta löytyy niin käytetty pumppu kympillä, parilla ja ite vaihtaa.
Jos ite olisin ostamassa käyttösatkua jota ei olisi mahdollisuus pahemmin laitella niin erityisesti 8-venasen kanssa olisin tarkka kannen (ja tiivisteen) suhteen. Myös laatikkovikainen olisi syytä jättää ostamatta.
Sen turbon voi kokeilla ottamalla imuputken pois. Jos kompura siipi on raapinut seinämiin tai on selkeä aksiaalinen välys niin puhallin on elämänsä ehtoo puolella.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
1. Tiiviste ~35€ + vaikka 15€ nesteet. Mihin loput 150€?nalleolut kirjoitti:Daword kirjoitti:Hyvii vastauksii on tullut.. kiitoksii!
seuraavaksi mietin mitä nämä korjaukset kustantaa?
1.Kanentiiviste=n.200e + kartsa tupakkaa.eli tuos on nesteet ja kaikki
2.Bensapumpi = n.100e
3.Vaihteisto= 50e saa lootan vaihto vie 2vuorokautta .
4.Turbo=to3 saa 50e/kpl. mul on 2 kpl hyllyssä vaikka ei oo turbo autookaan.
tuon Turbon hankinta ja asennus varmaan pyörii siinä 300-400e paikkeilla jos käytettynä turbon löytää?
2. Riippuu, mikä pumppu. Walbro ei ole kallis ja Biltsusta saa uudempaan K-jettiinkin halvalla. Vanhempaan jettiin joutuu laitta käytetyn, ranettaan tai maksaan toista sataa eeroo.
3. Menee päivässä ainakin jos ei ole sähköruisku (johdot).
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
nalleolut kirjoitti:Daword kirjoitti:Hyvii vastauksii on tullut.. kiitoksii!
seuraavaksi mietin mitä nämä korjaukset kustantaa?
1.Kanentiiviste=n.200e + kartsa tupakkaa.eli tuos on nesteet ja kaikki
2.Bensapumpi = n.100e
3.Vaihteisto= 50e saa lootan vaihto vie 2vuorokautta .
4.Turbo=to3 saa 50e/kpl. mul on 2 kpl hyllyssä vaikka ei oo turbo autookaan.
tuon Turbon hankinta ja asennus varmaan pyörii siinä 300-400e paikkeilla jos käytettynä turbon löytää?
no ei mitenkään mahottomiua hintoja kun kyse on kuiteskin saappaan suuimmista remonteista.... tuo turbo nyt tietty maksaa hiukan enempi.. mut ei sekään hautaan kaada

tossa lootan vaihdos kyllä varmasti kertyisi noita työ tunteja melkoisesti ja varmasti työ tunnit tulisi kalliiksi...

Nyt! Saab 900i 5ov Combi Sedan vm88
-----------------------------------------------
Ennen! Saab 900 T8 ic 2d Sedan vm88
-----------------------------------------------
Ennen! Saab 900 T8 ic 2d Sedan vm88
tema kirjoitti:Kannentiiviste niin kuin kansi yleensäkin on enemmän 8-venttiilisten ongelma. 16-valve on melko ongelmaton. Vaihtotyön hinnoista en tiedä kun ei tarvitse16-tappisten tiivisteitä ei ole mennyt kaveripiirissä yhtään normaalissa käytössä. Kahdesti tiivari on antautunut yhdessä männänrenkaiden kanssa (ei tod. normaalissa ajossa
).
Etukässärillinen toimii jos on kunnossa, mutta on aika sensitiivinen kunnolle ja ongelmallisempi vrt. uusi jakoinen.
Bensapumppu on kohtuu hintainen ja todella helppo vaihtaa. Jos uskallusta löytyy niin käytetty pumppu kympillä, parilla ja ite vaihtaa.
Jos ite olisin ostamassa käyttösatkua jota ei olisi mahdollisuus pahemmin laitella niin erityisesti 8-venasen kanssa olisin tarkka kannen (ja tiivisteen) suhteen. Myös laatikkovikainen olisi syytä jättää ostamatta.
Sen turbon voi kokeilla ottamalla imuputken pois. Jos kompura siipi on raapinut seinämiin tai on selkeä aksiaalinen välys niin puhallin on elämänsä ehtoo puolella.
jotkut saapistit on kyllä kertonut tuon toisinkin päin että t16 ois enempi tiivisteiden kans ongelmaa? mutta molemmista varmaan saa kannen rikki ku oikeen yrittää

mitenkä voi olla tarkka kannen ja tiivisteiden kans?
ajella vain hissukseen


Nyt! Saab 900i 5ov Combi Sedan vm88
-----------------------------------------------
Ennen! Saab 900 T8 ic 2d Sedan vm88
-----------------------------------------------
Ennen! Saab 900 T8 ic 2d Sedan vm88
omalla kohdalla ainaki eniten ärsyttää ruostekorjailut/viat, yleensä josain hankalas paikas ja vaatii kärsivällisyyttä ja aikaa tehdä kunnolla (kumpaakaan ei liikaa itteltä löydy)
ikinä ei onneks o tarvinnu korjaamojen hintoihin tutustua, enkä tulevaisuudessakaan meinaa tutustua
osathan ei saabbaisiin tunnu maksavan tosiaankaan paljoo 



#3506
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 30e Charged edition -24 käyttis
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 30e Charged edition -24 käyttis
Hiljaa ajaminen ei ole ratkaisu juuri mihinkään paitsi polttoaineen kulutukseen. 16-tappinen on ilman muuta parempi. 8-valve turbo pahinDaword kirjoitti:jotkut saapistit on kyllä kertonut tuon toisinkin päin että t16 ois enempi tiivisteiden kans ongelmaa? mutta molemmista varmaan saa kannen rikki ku oikeen yrittää![]()
mitenkä voi olla tarkka kannen ja tiivisteiden kans?
ajella vain hissukseen![]()

Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24617
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
1. Tiiviste ~35€ + vaikka 15€ nesteet. Mihin loput 150€?tema kirjoitti:nalleolut kirjoitti:Daword kirjoitti:Hyvii vastauksii on tullut.. kiitoksii!
seuraavaksi mietin mitä nämä korjaukset kustantaa?
1.Kanentiiviste=n.200e + kartsa tupakkaa.eli tuos on nesteet ja kaikki
2.Bensapumpi = n.100e
3.Vaihteisto= 50e saa lootan vaihto vie 2vuorokautta .
4.Turbo=to3 saa 50e/kpl. mul on 2 kpl hyllyssä vaikka ei oo turbo autookaan.
tuon Turbon hankinta ja asennus varmaan pyörii siinä 300-400e paikkeilla jos käytettynä turbon löytää?
yläpään sarja+kannenpultit+muuta 100.27e+öljy29.90 4l +suodatin+tulpat+3purkkia brake cleaneria+1purkki gasket removel.
plus paljon tupakkaa! no joo jotkut vaihtaa pelkän pahvin.... ja vanhoillakin pulteilla kuulemma jotkut onnistuneesti kiristäneet---
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659