Saab 9-5 2.0t vm.2002, asennettu virityssarja 19.6.02?
-
- "Kaasari"
- Viestit: 34
- Liittynyt: To Maalis 01, 2007 20:58
Saab 9-5 2.0t vm.2002, asennettu virityssarja 19.6.02?
Myyjä kertoi, että autoon ilm. on vaihdettu "lastu" ja muutettu turbon korkeapaineiseksi ja että koko lysti aikoinaan maksoi noin 1000 euroa. Teholisäys oli noin 30 hp? Autolla on nyt ajettu 170 000 km ja mietin olisiko viisasta muuttaa auton alkuperäiseksi? Voiko itse helposti vaihtaa lastun ja turbon painesäätimen ja pitääkö vielä tehdä muitakin säätöjä tai toimenpiteitä? Maksaisiko muutokset jälleen 1000 euroa? Olisiko paras antaa auton olla nykyisellään ja nauttia nopeista ohitustilanteista?
Saabisti
Tehoista päätellen taitaa kyseessä olla Saabin oma sarja eli ei kannata tehdä mitään ellet halua lisätä bensankulutusta (olettaen siis, että kyseessä on mainittu sarja). Tuolla sarjalla muutama sata tuhatta kilsaa ajossa olleita löytyy tältäkin palstalta.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
-
- "Kaasari"
- Viestit: 34
- Liittynyt: To Maalis 01, 2007 20:58
Olen tosi iloinen kaikista rohkaisevista kommenteista ja jatkan ilomielin ajamista muutoksitta, sillä auto toimii todella hienosti. Tehoa ja vääntöä on minulle riittävästi ja itärajalla liikennöivien rekkojen ohitukset sujuvat nopeasti ja turvallisesti! Kyse on siis Saabin omasta virityssarjasta ja autossa on n. 180 hp.
Kiittäen,
Kiittäen,
Saabisti
Näissä ahdetuissa pirsseissähän on se hienous, että kun ajetaan tavallista ajoa, nii moottori kuormittuu ihan tasan yhtäpaljon, onko sulla rajumpi boksi vai tavallinen matalapaine. Sitten, kun ajetaan nappilaudassa, silloin tottakai viritetympi moottori kuormittuu enempi, bensaa menee enempi jne. Kuitenkin nuo täyskuormitustilanteet on niin lyhytkestoisia ainakin "tavallisessa" käytössä, ettei käsittääkseni tuo moottorin ikäkään lyhene dramaattisesti. Toki tämä edellyttää, että jäähdytys ja monet muutkin elintärkeät toiminnot ovat tiptop kunnossa. 

# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Kaasari"
- Viestit: 34
- Liittynyt: To Maalis 01, 2007 20:58
Olen todella ilonen ja kiitollinen kaikista tiedoista, joita olen saanut. Erityisen mieluisaa on tieto siitä, ettei näin viritetty moottori erityisemmin rasitu, jos kuitenkin pääosin ajaa suhteellisen kevyellä kaasujalalla. Hienoa, että näin asiantunteva foorumi on olemassa ja toimii niin hyvin. Kiittäen,
Saabisti
Palsta
Nämä sivut ovat varmaankin suomen parhaat. Hyvä puoli on että täällä jokainen kertoo autojensa viat ja kerrotaan myös miten ne korjataan. Huono puoli on se että moni uusi tai tuleva Saab hemmo pelästyy vika määriä koska täällä kerrotaan viat. Monella muulla merkillä ei ole tämmöisiä sivustoja ollenkaan ja he lukevat suomi 24 palstalta mutu tietoja.helmer.gustafsson kirjoitti:Olen todella ilonen ja kiitollinen kaikista tiedoista, joita olen saanut. Erityisen mieluisaa on tieto siitä, ettei näin viritetty moottori erityisemmin rasitu, jos kuitenkin pääosin ajaa suhteellisen kevyellä kaasujalalla. Hienoa, että näin asiantunteva foorumi on olemassa ja toimii niin hyvin. Kiittäen,
Oli SAAB 9-5 2.3t ja nyt on Toyota Avensis 1.8 vvti 2001 wagon.