levoton
levoton
Moi
Auto -00 aero. Liukkalla vetelee vaikka pinta on tasainen.
Samoin kun uraisilla teillä. Auraukset on tarkoitus tarkistaa
Renkaat on kitkat 205/16. Oisko takapään puslilla merkitystä
ajettu 85 tkm joko ne menis tuolla kilometrimäärällä
Renkaiden leveys tietysti vaikuttaa uriin. On tosi hankala
ajaa liukkaalla. Kuivalla pinnalla ei mitään vetelyä tai
huojuntaa. Taka iskarit on menossa vaihtoon, mutta eikai
vaikuta liukauteen.
Auto -00 aero. Liukkalla vetelee vaikka pinta on tasainen.
Samoin kun uraisilla teillä. Auraukset on tarkoitus tarkistaa
Renkaat on kitkat 205/16. Oisko takapään puslilla merkitystä
ajettu 85 tkm joko ne menis tuolla kilometrimäärällä
Renkaiden leveys tietysti vaikuttaa uriin. On tosi hankala
ajaa liukkaalla. Kuivalla pinnalla ei mitään vetelyä tai
huojuntaa. Taka iskarit on menossa vaihtoon, mutta eikai
vaikuta liukauteen.
Alusta
Mulla on kerran vaihdettu puslat ja nyt todennäköisesti menee uudestaan vaihtoon. Myös iskarit on ihan loppu. Olenkin harkinnut että alustaan voisi samalla tehdä muitakin parannuksia, mutta kaipaankin suosituksia mitä kannattaa tehdä? Mitään madalluksia en laita, koska autolla pitää välillä päästä heikommallakin tiellä.
Löytyykö Saabilta joku valmis alustasarja mikä kannattaa laittaa vai koota joku jousi, iskari, pusla tms paketti itse ja asennuttaa ne huoltoliikkeessä?
Löytyykö Saabilta joku valmis alustasarja mikä kannattaa laittaa vai koota joku jousi, iskari, pusla tms paketti itse ja asennuttaa ne huoltoliikkeessä?
9-5:een saa Saabin oman alustasarja, joka laskee uuteen autoon nähden sentin. Ja vanhaa autoa se varmaankin jopa nostaa
9-5T taisi joskus jopa mittailla muutosta omasta (silloisesta) autostaan....

#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Jos on tarkoitus pitää autoa pidempään ja haluaa hieman sijoittaa alustaan, niin ehdottaisin uusia Aero/sport jousia ja Konin säädettäviä. Nuo säätelee aika lailla löysimmilleen noilla jousilla. Tiedän yhden 9-5:n missä on ollut Konit yli 200tkm alla ja edelleen on alusta todella hyvässä kunnossa. Omassa on ollut n. 40tkm alla ja ei voi kuin kehua, tosin säädetty hieman piukemmalle ja -35mm H&R:n jouset alla 

Saab 9-3 TTID Vector 2008
Alustasarja vastaa käytännössä Aeron alustaa eli siinä on hieman jäykemmät jouset. Tietty, jos autoosi on asennettu jo alunperin tehtaalla sporttialusta,niin muutosta ei tule.9-3 kirjoitti: Onko siinä uudessa alustasarjassa jäykemmät jouset vai onko ne samaa tasoa (laatua) mitä nykyiset?
Olen nyt ajellut puolisentoista kuukautta ko. sarjalla päivitetyllä alustalla ja en ole katunut pätkääkään tekemääni investointia.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Kallistuksenvakaajan puslat tulee, kun vakaajat kerran vaihdetaan paksumpiin mutta jos tarkoitat pyörätuennen puslia, niin ei taida tulla niitä.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79