KYTKIN ONKELMAA.. H J Ä L P ! ! ! ! ! !(ratkastu)

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
9000itbo
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Su Helmi 25, 2007 00:49
Paikkakunta: akaa

KYTKIN ONKELMAA.. H J Ä L P ! ! ! ! ! !(ratkastu)

Viesti Kirjoittaja 9000itbo »

miten tuon pääsylinterin saa purettua kun en täältä, korjausoppaasta enkä muutenka netist onnistunu mitään räjäytyskuvia tai muutakaan tietoo.. olen haulla kokeillu mut en mitn onnistunu löytään, saattaa kyllä olla hakijastakin kii tälläkertaa.. :oops: ei muute mut asial olis vähän kiire, illansuus pitäis auto olla liikentees.. pääsylinteri on kyllä jo irti.. mut en saa sitä purettuu enkä uskalla väkivaltaa alkaa siihen käyttää kun ei olis varaa uut hakee.. uudet tiivisteet kyll on jo.. HJÄLP.. :evil:
Viimeksi muokannut 9000itbo, Ti Maalis 06, 2007 23:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Rakenne lienee samanlainen kuin 99/90/900:n pääsylinterissäkin, rengassokka irrotetaan sylinteriputken suulta kumin alta ja sen jälken osat on vedettävissä, kopisteltavissa ulos.

http://www.hut.fi/u/jus/saab/90/131_3131_1.JPG
http://www.hut.fi/u/jus/saab/90/122_2266_1.JPG
http://www.hut.fi/u/jus/saab/90/
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
9000itbo
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Su Helmi 25, 2007 00:49
Paikkakunta: akaa

Viesti Kirjoittaja 9000itbo »

joo sen otin jo irti mut siin se onkelma tuliki.. kun ne ei tykkää tulla ulos, yritin vetää ja saman aikasesti vähän sitä kolistella kyljestä meisselillä mut ei tykkää irrota.. pitää kait vaa vetää lujempaa.. :twisted:
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Jos jousi on poikki, niin mäntä ei tosiaan halua tulla pois, mutta jos sylinteri on irti, niin pitäisihän sen männän tulla pois kun hakkaat sylinteriä pöytään tms puupintaan, joka ei tee jälkiä sylinterin päähän.

Jos sylinteri on autossa kiinni, homma on vaikeampi. Itse taisin käyttää tuulilasinpyyhkijän sulasta purettua ohuita teräsruotoja 99:n männän ulos kampeamiseen. Tonnarissa sylinterin irrottaminenkaan ei ole paha rasti.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
9000itbo
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Su Helmi 25, 2007 00:49
Paikkakunta: akaa

Viesti Kirjoittaja 9000itbo »

joo kyll sain ulos sylinterist mut sit ois viel tälläne kysymys kun tuos "tapis" on 2 tiivistettä mut vaan toinen näyttäs olevan vaihdettavis..??? vai olenko ihan hakuteillä taas.. kun en ainakaa onnistunu löytää mitn miten tuon tapin sais toisesta päästään purettuu sillee et sen vois vaihtaa.. toises pääs oli sellane muovinen jutska siin prikkojen ja tiivisteen topparina mut toinen pää näyttäs olevan umpinainen ja tiiviste välissä.. toivottavast joku saa selvää ja ymmärtää jottai näist mun selityxist.. :lol: :oops:
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

9000itbo kirjoitti:tuos "tapis" on 2 tiivistettä mut vaan toinen näyttäs olevan vaihdettavis..???
Samanlainen siis kuin yllä linkittämissäni 90-kuvissa.
Vedät vaan raakasti yli olakkeen, kyllä se kumi joustaa. Uusi tiiviste kumirasvalla tai jarrunesteellä voideltuna varovasti paikalleen. Ja sitä ennen katsot ettei männän päähän tullut mitään nirhaumia uloskampeamisesta, tarvittaessa hiot sileäksi vesihiomapaperilla tms.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
9000itbo
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Su Helmi 25, 2007 00:49
Paikkakunta: akaa

Viesti Kirjoittaja 9000itbo »

onko tuos kuvas minkä linkin pistit niin ns avattavan pään tiiviste oikein päin..?? yritin sitä niinpäin mut ei oikee suostu menee ja taitaap tuo prikka ottaa kiinni johonki äänestä päätellen.. :evil:
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

9000itbo kirjoitti:onko tuos kuvas minkä linkin pistit niin ns avattavan pään tiiviste oikein päin..?
Totta kai se on oikein päin, toisinpäinhän sylinteri imisi nestettä kytkimeltä, mikä ei ole tarkoitus. Ja tietenkin asennat uudet kumit sinne niin päin kuin ne vanhat kumitkin oli.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
9000itbo
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Su Helmi 25, 2007 00:49
Paikkakunta: akaa

Viesti Kirjoittaja 9000itbo »

ihme sit et on pelittäny ennen tuo kytkin.. oli kun avasin niin toisin päin eli väärin päin.. no tosin eipä sylinterikää ehyt ollu kun ei auttanu kumien vaihto.. hain tänään uuden sylinterin motonetist nii johan alko pelittää.. 8)
Vastaa Viestiin