BioPower 310 hv
BioPower 310 hv
Tervehdys Saabisti!
Tämän päivän IltaSanomissa on pikkuartikkeli Saabin BioPowerin myyntimenestyksestä ja olisi esitelty uusi koemalli missä tehoa irtoaisi 310 hv ja kiihtyvyys sataseen alle 6 sek. !
T: Ari
Tämän päivän IltaSanomissa on pikkuartikkeli Saabin BioPowerin myyntimenestyksestä ja olisi esitelty uusi koemalli missä tehoa irtoaisi 310 hv ja kiihtyvyys sataseen alle 6 sek. !
T: Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Kunnioitettavia lukemia viinan voimalla! Nyt ollaan siinä mielessä palaamassa autoilun alkujuurille, että Henry Fordhan suunnitteli alkujaan niin että autot olisivat alkoholikäyttöisiä jolloin ei olisi tarvittu polttoaineen jakeluverkostoa vaan aineet olisi tislattu itse. Noin sata vuotta sitten se olisi luultavasti tarkoittanut myös sitä, että sekä auto että sen kuljettaja olisivat olleet liikenteessä saman aineen voimalla...
Ainoita "alkoholiautoilun" jarruja täällä taitavat olla päättäjät joilla on salkut pullollaan öljy- ja energiayhtiöiden osakkeita. Meinaan että täällä ei varmasti nähdä mitään paikallisia biopolttoaineiden jalostamoja toiminnassa ennenkuin valtiolla/Nesteellä on näppinsä pelissä ja turvallinen asema...
Mutta kyllä kelpaisi tuollainen viinapyssy
Ainoita "alkoholiautoilun" jarruja täällä taitavat olla päättäjät joilla on salkut pullollaan öljy- ja energiayhtiöiden osakkeita. Meinaan että täällä ei varmasti nähdä mitään paikallisia biopolttoaineiden jalostamoja toiminnassa ennenkuin valtiolla/Nesteellä on näppinsä pelissä ja turvallinen asema...
Mutta kyllä kelpaisi tuollainen viinapyssy
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 163
- Liittynyt: Ma Loka 25, 2004 20:47
- Paikkakunta: Vantaa
Toistona Yleinen-osastolta:
Aivan noihin lukemiin ei ylletä, mutta Elkparts myy 9-5:n 2.0 ja 2.3 -koneille PPC2-settiä, mallivuodesta 2003 alkaen: "BSR's Portable Program Carrier 2 (PPC2) performance upgrade that allows you to tune your standard petrol Saab 9-5 to run on any proportion of petrol and bio-fuel."
Siis pelkällä softalla kärry viinalla kulkevaksi. Kylkiäisenä Steg 1.
Aivan noihin lukemiin ei ylletä, mutta Elkparts myy 9-5:n 2.0 ja 2.3 -koneille PPC2-settiä, mallivuodesta 2003 alkaen: "BSR's Portable Program Carrier 2 (PPC2) performance upgrade that allows you to tune your standard petrol Saab 9-5 to run on any proportion of petrol and bio-fuel."
Siis pelkällä softalla kärry viinalla kulkevaksi. Kylkiäisenä Steg 1.
Ex: Saab 9-5 2.0t Aut Wagon 2007
Ex: Saab 9-5 2.0t Aut Wagon 2002
Ex: Saab 9-5 2.0t Aut Wagon 2002
Ja tuo ei taatusti tule toimimaan pidemmällä aikavälillä. Biopower autoissa on tehty aika paljon muutoksia polttoainejärjestelmään, että ominaisuudet riittävät biobensan käyttöön. Eli polttoaineletkuja on ainakin muutettu ja tulpat on erilaiset (kestävät korkeampia palolämpötiloja) jne.2.0t Wagon kirjoitti:Toistona Yleinen-osastolta:
Aivan noihin lukemiin ei ylletä, mutta Elkparts myy 9-5:n 2.0 ja 2.3 -koneille PPC2-settiä, mallivuodesta 2003 alkaen: "BSR's Portable Program Carrier 2 (PPC2) performance upgrade that allows you to tune your standard petrol Saab 9-5 to run on any proportion of petrol and bio-fuel."
Siis pelkällä softalla kärry viinalla kulkevaksi. Kylkiäisenä Steg 1.
Vaan mistäpä tiedät, että ei ole valmiiksi jo kestävät letkut? Onhan kerta 9-5 etanoliautokin jo olemassa ja myy täyttä häkää. Ja jos joku "jostain kumman syystä" haluttaa virittää autoaan, niin tuskin bensaletkujen ja tulppien vaihto on kovin mahdotonta.uusi93 kirjoitti:Ja tuo ei taatusti tule toimimaan pidemmällä aikavälillä. Biopower autoissa on tehty aika paljon muutoksia polttoainejärjestelmään, että ominaisuudet riittävät biobensan käyttöön. Eli polttoaineletkuja on ainakin muutettu ja tulpat on erilaiset (kestävät korkeampia palolämpötiloja) jne.2.0t Wagon kirjoitti:Toistona Yleinen-osastolta:
Aivan noihin lukemiin ei ylletä, mutta Elkparts myy 9-5:n 2.0 ja 2.3 -koneille PPC2-settiä, mallivuodesta 2003 alkaen: "BSR's Portable Program Carrier 2 (PPC2) performance upgrade that allows you to tune your standard petrol Saab 9-5 to run on any proportion of petrol and bio-fuel."
Siis pelkällä softalla kärry viinalla kulkevaksi. Kylkiäisenä Steg 1.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Polttoainejärjestelmän muutokset muutokset on aika mittavat. Kun ottaa huomioon, että kaikkien osien tulee tarvittaessa kestää jatkuvaa alkoholin kanssa kosketuksissa olemista. Eli kaikki tiivisteet, letkut, muoviosat jne. koko järjestelmässä tankista sylinteriin.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Ainakin Saabin tekemissä BioPower malleissa on todellakin muutoksia jouduttu tekemään, polttoainelinjasto suuttimineen ja venttiilit istukoineen on pitänyt vaihtaa kestävimpiin (sama juttu oli aikoinaan kun lyijytön bensiini otettiin käyttöön). Muutama prosentti etanoolia voidaan lisätä vakio koneita käytettäessä, mutta E85:lla ongelmia varmaan pitempään ajaessa tulee - luulen ma
T: Ari
T: Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Tuo kiihtyvyys nollasta sataan - voiko etuvetoinen pystyä alle 6 sekunnin, vaikka tehoa olisikin varsin riittävästi? Mitä muistelin, niin tehoja piti olla aika paljon reippaammin, että pystyi alittamaan tuon aikarajan. Mutta kuten sanoin tehoja on riittämiin, mutta pitää olla aika rivakkaa vaihteen vaihtamista ja muutenkin tarkkaa auton käyttöä.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Hieman saivarrellen - Saab EV-1 Turbo, 285hv ja 5,9sek 0-100km/h ja etuveto a´la og900. Eiköhän se yhtenä ainakin pitkä kierrosalue anna hyvän 0-100 lukeman, kun voipi vedättää hieman pitemmälle sammalla vaihteella? Vrt. kierros japsit, jotka saa hyvät 0-100kmh:t mutta huonot 80-120km lukemat.juhokare kirjoitti:Tuo kiihtyvyys nollasta sataan - voiko etuvetoinen pystyä alle 6 sekunnin, vaikka tehoa olisikin varsin riittävästi?
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Näitä biopower topicceja taas sen verta kertynyt että arvotaan tämä tähän.
Saab Premieres BioPower 100 Concept at Geneva:
http://geneva2007.media.gmeurope.achtg. ... 384508.pdf
Saab Premieres BioPower 100 Concept at Geneva:
http://geneva2007.media.gmeurope.achtg. ... 384508.pdf
Nyt onkin kuva tullut, jos ei se aikaisemmin jo ollut täällä..
Aika mahtavat takavalonlasit..
Lisää : http://www.trollhattansaab.net/archives/saab_biopower/
Aika mahtavat takavalonlasit..
Lisää : http://www.trollhattansaab.net/archives/saab_biopower/
#2652 Jeep Grand Cherokee Limited -04
Photarillahan saa tehtyä ihan millaset takavalot vaan, ei oo nykyään kuviin luottamista yhtään.Nikke_M kirjoitti: Aika mahtavat takavalonlasit.. :lol:
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Ööö tuskin tehtaan virallisessa konseptissa tarvitsee kikkailla valojen kanssa kuvankäsittelyyn turvautuen.Tobbana kirjoitti:Photarillahan saa tehtyä ihan millaset takavalot vaan, ei oo nykyään kuviin luottamista yhtään.Nikke_M kirjoitti: Aika mahtavat takavalonlasit..
-Sami
Siinä mielessä hyvä pointti, että toki kuvankäsittelyllä saa mitä vaan tehtyä mikäli tarve on. Eikä siihen tarvita edes kummoisia ominaisuuksia ohjelmalta.
Saab Rinspeed Bio Power
http://www.trollhattansaab.net/archives ... er_by.html
Vähän räväkämpää sisustus tyyliä. Hieno
http://www.trollhattansaab.net/archives ... er_by.html
Vähän räväkämpää sisustus tyyliä. Hieno
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18