Djjules kirjoitti:10% about yli ajan ite. Enkä sen takia että se olis jotenkin hauskaa tahi ajan säästöä, vaan sen takia ettei muitten normaalikuskien tarvi olla ohittamassa kaikissa älyttömissä paikoissa, kun tyytyvät ajelemaan perässä samaa vauhtia. Huono selitys, muttei se mun kantaa muuta. Ne rajotukset on laitettu sillä tiedolla että ne ylitetään jokatapauksessa.
sama täällä ajan pientä yli nopeutta että ei kukaan ala tosiaan josain älyttömis kohdis ohitteleen tai muuten peräs roikkuun...
tosin se ylinopeus on semmosta että vastaan tuleva poliisi ei edes osaa arvoida onko se yli nopeutta vaiko ei?
Nyt! Saab 900i 5ov Combi Sedan vm88
-----------------------------------------------
Ennen! Saab 900 T8 ic 2d Sedan vm88
carimat kirjoitti:Eiköhän tuohon tule muutos, mikäli lehti juttuihin poliisin toiminnan muutoksesta on uskomista. Eli pienetkin ylinopeudet voidaan muuttaa sakoiksi, huomautuksen sijasta. Toisaalta tuo ylinopeus tiellä...aina riittää niitä puskurissa raahautujia. Ei tosiaaankaan kannata ajaa ees pientä ylinopeutta toisten takia...Daword
kaupunki nopeus 40km\h niin 44km\h nopeus on sallittua ihan poliisinkin silmissä
50km\h alueellan 55km\h on sallittu myös lain mukaan.
se menee 10% ylinopeuden ja mittarin virhemarginaalin takia näin.
jos täällä nyt joku jurruuttaa ihan tasan 40km\h mittarinsa mukaan niin kyllä siinä alkaa monella takana ajavalla pullat palaan koska se nopeus on silloin mahdollisesti selvästi alle 40km\h
ja ihan itsenikin takia ajan pientä yli nopeutta...sopii 4. vaihde paremmin silmään ku ajaa hiukn yli 40km\h
mutta jokasella oma ajo tyylinsä...itse ajan muita rasittamatta
Muutamia juttuja lueskellut missä on toimittaja tms ollut partion mukana tutkaamassa, niin noissa jokaisessa on mainittu peräti 10km/h ylitys ennenkuin on sakotettu, jopa 40km/h alueella (eli 49 katsottas vielä läpi sormien). Mikäli tuo tosiaan on yleinen käytäntö, niin yllättävän suuret on noi sallitut ylitykset pienillä nopeusrajoituksilla prosentuaalisesti .
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01 Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16 #2244 "A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Samantapaiset suunnitelmat, tulee järjetön säästö kun ei ole autoa, ja jää kaikki ropaaminen ja megalomaaniset kulut pois. Eikä autoa oikeasti mihinkään tarvitse.
Tiedä sitten onko trolli vai ei, ihan sama.
Oma kantani ylinopeuksiin on täysin sama kuin tuolla mp-puolellakin: Noissa vekottimissa on portaattomasti säätyvä nopeudensäädin, kaasupolkimeksi kutsuttu (mp-puolella kaasukahvasta puhellaan) ja sitä säätäen jokainen ottaa oman riskinsä nopeuden kanssa.
Turha itkeä jos sitä on itse vauhtiaan säätänyt liialliseksi ja siitä sitten muistutuksen saanut. Oma moka joka on maksettava.
Myönnän, v*tuttaahan se mutta silti. Ja erityisen turhaa siitä on julkisesti itkeä, IMO. No jaa, kukin tavallaan.
Tämä on vain minun mielipiteeni ja onneksi olen vapaa ilmaisemaan sen.
ng900aero kirjoitti:Samantapaiset suunnitelmat, tulee järjetön säästö kun ei ole autoa, ja jää kaikki ropaaminen ja megalomaaniset kulut pois. Eikä autoa oikeasti mihinkään tarvitse.
jaa a?? no voin kyllä sanoo että kun itse olin nyt 3kk ilman autoa nii ei sitä rahaa jäänyt tosiaan yhtään sen enempää
eli kikki se ylimääränen raha löytää kyllä jonkin reijän mihin mennä.
Zandmann kirjoitti:Tiedä sitten onko trolli vai ei, ihan sama.
Oma kantani ylinopeuksiin on täysin sama kuin tuolla mp-puolellakin: Noissa vekottimissa on portaattomasti säätyvä nopeudensäädin, kaasupolkimeksi kutsuttu (mp-puolella kaasukahvasta puhellaan) ja sitä säätäen jokainen ottaa oman riskinsä nopeuden kanssa.
Turha itkeä jos sitä on itse vauhtiaan säätänyt liialliseksi ja siitä sitten muistutuksen saanut. Oma moka joka on maksettava.
Myönnän, v*tuttaahan se mutta silti. Ja erityisen turhaa siitä on julkisesti itkeä, IMO. No jaa, kukin tavallaan.
Tämä on vain minun mielipiteeni ja onneksi olen vapaa ilmaisemaan sen.
Cheers,
Janne
paikkansa pitävä ilmaisu
Ja mä kun ajoin viime kesänä varta vasten reilun 100km päähän asti lentokentälle kokeilemaan vanhan Saabin kulkua , olishan sitä voinu muun liikenteen seassakin kokeilla mutta kun ne samaan suuntaan menijätkin tulee niin kovaa p***e edellä vastaan .
Poliisin tutkaan tuli tasan 200km/h ajettua ihan luvallisesti (siellä lentokentällä).
Automaatilla sattuu noi alaspäin vaihtamiskohdat kanssa ikävästi lähes tasalukemille 4>3 60km/h ja 3>2 40km/h, varsinkin 2-vaihteella 40km/h köröttelyssä ei paljon huvita polttoaineen kulutuslukemia katella