edelleen lämpöä koneelle
edelleen lämpöä koneelle
koneen lämppäri puuttuu vieläkin.mahtaa jäädä ensi talven murheiksi.mutta kuitenkin.onko kellään kokemuksia,9000cs,pikkutee.sain sellaisen vihjeen,että kannattais laittaa alavesiletkuun mieluummin sellainen vesiletkulämppäri.kahan mies sanoi,ettei kannattais,koska vois paisuntasäiliössä kiehua aika äkkiä.samaa vettähän siinä lämmitetään.voisko siinä olla niin suuriero.sinnehän se lämpö karkaa koneen rautoihin,riippumatta siitä mistä,tai miten sitä lämmitetään.
Alavesiletku on suoraan yhteydessä paisariin, joten en suosittele. Vesi kyllä kiehuu paisarissa, mutta ei lohkossa. Paisarista vesi kyllä on yhteydessä vesipumpun kautta sylinterilohkoon, mutta taitaa suurin osa lämmöistä mennä hieman väärään paikkaan. Suosittelen ihan normaalia lohkolämppäriä sinne 4-pytyn juureen, lämmittää oikeasta kohtaa ja sinne se on tonnarin koneessa lähestulkoon aina laitettu. Jos lämpö karkaa koneen rautoihin, niin lohkossa siitä taitaa olla enemmän hyötyä, kuin haittaa.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
lämppäri koneelle
en ole perehtynyt aiheeseen sen paremmin,mutta jos näin on,niin sitten kai täytyy uskoa,tää "neuvoja" ei ollut mikään saabisti,joten hän ei ehkä tiennyt asiaa tarkemmin.puhui vaan siitä,että ois tehokkaampi ja nopeampi.en osaa sanoa asiaan mitään.mutta eiks sen alavesiletkun kautta se lämpö mene ensin koko koneen läpi,samoin kuin siinä lohkolämppärissa.täytyy kai perehtyä asiaan vähän tarkemmin.