Project: Finlandia
Nooh, käyttökunnostusprojekti. Tämän joutuu leväyttämään vuosien päästä uudestaan, jos haluaa pellit tiptop-kuntoon. :-)
Tein kuten uhkasin: hain paluuletkun nipan ja pistin tankin paikalleen. Tästä suuresta sankaritarinasta ei kuitenkaan jäänyt valokuvatodisteita.
Tein kuten uhkasin: hain paluuletkun nipan ja pistin tankin paikalleen. Tästä suuresta sankaritarinasta ei kuitenkaan jäänyt valokuvatodisteita.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Pikku update, eteen vaihtui ylätukivarret ja jouset. Hiljaa hyvä tulee, mutta olis mukava päästä tallille useammin.
Oikean puolen alatukivarren yksi pultti lähti pyörimään mutterin mukana, onko vinkkejä? Vaihdanko samantien koko alatukivarren kiinnityspalikan, eli menikö boorit pultista vai siitä palikasta?
Oikean puolen alatukivarren yksi pultti lähti pyörimään mutterin mukana, onko vinkkejä? Vaihdanko samantien koko alatukivarren kiinnityspalikan, eli menikö boorit pultista vai siitä palikasta?
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Long time, no ropaus. :-(
Hitsattiin täppä siihen pyörivän pultin kantaan ja sain mutterin irti. Nyt on kaikki tukivarret ja pallonivelet vaihdettu.
Laitoin pitkällisen pohdinnan jälkeen Scantechin pallot, saas nähdä kuinka monta kilsaa kestävät kesäautossa.. Suurin syy Scantechiläisiin oli, että mulla oli niitä tullut perintönä neljä kpl.. Nuukaa, mutta pakko saada auto äkkiä nippuun että mielenkiinto säilyy. Projekti makasi vuoden ja sinä aikana tavoitteet laimenivat.
Ajattelin siis tehdä nyt saatavissa olevilla resursseilla valmiiksi ja sitten kun seuraavan kerran pomppaa leimasta, niin projekti jatkuu, mutta vähän pienempinä osina kerrallaan. Olis ollut kiva tehdä tinkimättömämmin. :-(
Huomenissa ajattelin ruuvata eturenkaat paikalleen, työntää auton pihalle ja painepesurilla huuhdella konehuoneen.
Hitsattiin täppä siihen pyörivän pultin kantaan ja sain mutterin irti. Nyt on kaikki tukivarret ja pallonivelet vaihdettu.
Laitoin pitkällisen pohdinnan jälkeen Scantechin pallot, saas nähdä kuinka monta kilsaa kestävät kesäautossa.. Suurin syy Scantechiläisiin oli, että mulla oli niitä tullut perintönä neljä kpl.. Nuukaa, mutta pakko saada auto äkkiä nippuun että mielenkiinto säilyy. Projekti makasi vuoden ja sinä aikana tavoitteet laimenivat.
Ajattelin siis tehdä nyt saatavissa olevilla resursseilla valmiiksi ja sitten kun seuraavan kerran pomppaa leimasta, niin projekti jatkuu, mutta vähän pienempinä osina kerrallaan. Olis ollut kiva tehdä tinkimättömämmin. :-(
Huomenissa ajattelin ruuvata eturenkaat paikalleen, työntää auton pihalle ja painepesurilla huuhdella konehuoneen.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Konesali huuhdeltu.
Hantin puolelle vaihdettu tehdaskunnostettu satula, uudet palat, hammastangon suojakumi ja ulompi tangonpää.
Siitä tuli vaihteeksi todistusaineistoa:
Vanhat jarrulevyt jää, en raaskinut ostaa uusia kun noi oli vielä ok. Taakse tuli uudet, kun vanhat oli ihan ruosteessa.
Nyt saunaan, huomenna vasemmalle puolelle sama käsittely..
Terveiset kaikille lukijoille! Mukava kuulla tutuilta sivumennen aina kommentteja viimeisimmistä päivityksistä, vaikkei tänne threadiin muiden postauksia juuri tulekaan. (Eikä sinänsä tarvikaan chattaillä tässä. :-)
Hantin puolelle vaihdettu tehdaskunnostettu satula, uudet palat, hammastangon suojakumi ja ulompi tangonpää.
Siitä tuli vaihteeksi todistusaineistoa:
Vanhat jarrulevyt jää, en raaskinut ostaa uusia kun noi oli vielä ok. Taakse tuli uudet, kun vanhat oli ihan ruosteessa.
Nyt saunaan, huomenna vasemmalle puolelle sama käsittely..
Terveiset kaikille lukijoille! Mukava kuulla tutuilta sivumennen aina kommentteja viimeisimmistä päivityksistä, vaikkei tänne threadiin muiden postauksia juuri tulekaan. (Eikä sinänsä tarvikaan chattaillä tässä. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Kai sitä vois räppästä. :-)f-19 kirjoitti:Onko puhtaasta konehuoneesta kuvaa?!
Lähden huomenna pois, ensi viikolla töissä ja sitten sitä seuraavalla ajattelin tulla taas tekemään 3d/vk.Oletko vielä tallilla 26. pvä jälkeen edistämässä projektia? Jos vaikka ehtisin käymään ihmettelemässä ja antamassa kullanarvoisia neuvoja ja vinkkejä, ja ehkä muutenkin sanomassa moi.
--
Vasemmallekin puolelle saatu samat systeemit vaihdettua. Onkos ysikuupassa samannäköinen, mutta yhteensopimaton etusatula? Pääsin Motonetiin vaihtamaan satulaa, kun pultit eivät menneet kiinnityskorvista läpi. :-)
Jarrut on oikeastaan nesteen täyttöä ja ilmausta vaille. Ehkä suoritan sen vasta loppusilausta tehtäessä. Saakos mistään enää vanhan jarrupääsylkyn kumisarjaa? Jos sen vielä kunnostaisi nyt kun järjestelmä on tyhjä.
Eteen tarvitsisi asentaa vielä vakaaja (poraushommia tiedossa :-7), sitten alkaa näyttää hyvältä alustan suhteen.
Moottorista puuttuu turbo, vähäklappisia satkun mitsuja saa kaupata! (tahtoo mahd. bolt on-ahtimen :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: Project: Finlandia
Noniin. Työt pääsivät taas pahemman kerran harrastusten edelle, mutta nyt pääsin taas vähän räpläämään. Kaiken maailman konsultteja vieraisilla jolloin pitää olla pk-seudulla niitä kaitsemassa. Ehkä parempi sittenkään olla lupailematta mitään 3d/viikko-meininkejä, mutta parhaani mukaan yritän käydä.
Moottorin johtosarja sai loppusilauksensa, pulttailin venakopan kannen ja virranjakajan paikalleen, kuten myös turbonkin (sama vanha öljygarretti).
Kiristelin takanavat johonkin momenttiin.. Toivottavasti riittävään. Bilteman vääntövarsi jousti vain hieman. :-)
Purin jarrupääsylkyn, mutta koska korjaussarjoja ei oikein ollut eikä se näyttänyt mitenkään pahalta, kokosin sen ilman muutoksia. Ruostetta ei ollut lainkaan sylinterissä.
Kaadoin uutta jarrunestettä säiliöön ja ilmasin jarrut. Pitäisi käsijarrun automaattisäätöä vielä kokeilla.
Purin vetareista sisemmät suojakumit ja tripodit pois.. Pesin tripodit ja nakkasin suojakumit roskiin.. Kumit olivat vielä ihan ok, mutta noiden suojana olleet muovipussit olivat rikkoutuneet ja rasvojen joukossa oli hiekkapuhallushiekkaa.. Ostan motosta uudet. 7,40e osa, niin ei ihan kauheasti kiinnostanut alkaa kaapimaan niitä rasvoja sieltä kumien sisältä.
Ensi kerran tavoitteena onkin sitten moottorin keulalle saaminen ja sähköjen + letkujen paikalleenlaitto. Tämä kulkee vielä omilla voimillaan maalaamoon ennenkuin vuosi on vaihtunut!
Moottorin johtosarja sai loppusilauksensa, pulttailin venakopan kannen ja virranjakajan paikalleen, kuten myös turbonkin (sama vanha öljygarretti).
Kiristelin takanavat johonkin momenttiin.. Toivottavasti riittävään. Bilteman vääntövarsi jousti vain hieman. :-)
Purin jarrupääsylkyn, mutta koska korjaussarjoja ei oikein ollut eikä se näyttänyt mitenkään pahalta, kokosin sen ilman muutoksia. Ruostetta ei ollut lainkaan sylinterissä.
Kaadoin uutta jarrunestettä säiliöön ja ilmasin jarrut. Pitäisi käsijarrun automaattisäätöä vielä kokeilla.
Purin vetareista sisemmät suojakumit ja tripodit pois.. Pesin tripodit ja nakkasin suojakumit roskiin.. Kumit olivat vielä ihan ok, mutta noiden suojana olleet muovipussit olivat rikkoutuneet ja rasvojen joukossa oli hiekkapuhallushiekkaa.. Ostan motosta uudet. 7,40e osa, niin ei ihan kauheasti kiinnostanut alkaa kaapimaan niitä rasvoja sieltä kumien sisältä.
Ensi kerran tavoitteena onkin sitten moottorin keulalle saaminen ja sähköjen + letkujen paikalleenlaitto. Tämä kulkee vielä omilla voimillaan maalaamoon ennenkuin vuosi on vaihtunut!
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: Project: Finlandia
Kone paikallaan! OMG!
Nyt joudutaan varmaan museoleimasta tinkimään, kun on väärän vuosimallin venakoppa ja öljyntäyttöputki. (laatikkokin on M87..)
Nyt joudutaan varmaan museoleimasta tinkimään, kun on väärän vuosimallin venakoppa ja öljyntäyttöputki. (laatikkokin on M87..)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: Project: Finlandia
...ja AMP Junior Timer-liittimetkään eivät ole täysin alkuperäisen kaltaisia .Jope kirjoitti:Nyt joudutaan varmaan museoleimasta tinkimään, kun on väärän vuosimallin venakoppa ja öljyntäyttöputki. (laatikkokin on M87..)
Kyllä se siitä, voimia projektiin, hienoa työtä ja etiäppäin sanoi kissa kuraojassa...
Re: Project: Finlandia
Eilen tuli värkättyä kaikki mekaaniset laitteet kiinni koneeseen + ihmeteltyä moottorin sähköt kuntoon. Vaihdoin myös lämppärin hanan tässä vaiheessa. :-)
Eipä saatu startattua vielä eilenkään.. Puuttui imusarjalta lämppärin hanalle tuleva letku.
Muuten alkaisi olemaan kaikki kunnossa, ei muuta kuin öljyä koneeseen ja laatikkoon ja jäähdytinnestettä myös. Jaa niin, k-jetin suuttimet voisi myös työntää paikalleen ennenkuin avaimesta kääntää. ;-)
Kiitos paljon Tammen Teemulle avusta viimeyönä.
Joku voisi myös kertoa, että mistä nipoista ohjauspaineensäätimelle ja virranjakajalle pitäisi haaroittaa alipaine T8:ssa.. Tällä hetkellä virranjakajalle menee imusarjasta ja ohjauspaineensäätimelle läppärungosta ennen läppää.
Eipä saatu startattua vielä eilenkään.. Puuttui imusarjalta lämppärin hanalle tuleva letku.
Muuten alkaisi olemaan kaikki kunnossa, ei muuta kuin öljyä koneeseen ja laatikkoon ja jäähdytinnestettä myös. Jaa niin, k-jetin suuttimet voisi myös työntää paikalleen ennenkuin avaimesta kääntää. ;-)
Kiitos paljon Tammen Teemulle avusta viimeyönä.
Joku voisi myös kertoa, että mistä nipoista ohjauspaineensäätimelle ja virranjakajalle pitäisi haaroittaa alipaine T8:ssa.. Tällä hetkellä virranjakajalle menee imusarjasta ja ohjauspaineensäätimelle läppärungosta ennen läppää.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: Project: Finlandia
Jaaha, tänään on koesavuja otettu aika paljonkin. Ei vaan pysy käynnissä..
Epäilykset kohdistuvat ensimmäisenä jakoon ja venavälyksiin, joten niitä ihmettelemään seuraavaksi..
Epäilykset kohdistuvat ensimmäisenä jakoon ja venavälyksiin, joten niitä ihmettelemään seuraavaksi..
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)