VETOAKSELIN HOLKKI
Vetoakselinholkki
Vetoakselin holkki on pehmeätä terästä. ( magneetti ottaa kiinni lujasti )
Holkin ulkohalkaisija on mitattuna 33,08 mm ja sisähalkaisija 27,30 mm,
pituus 28 mm.
Holkin molemmissa päissä kaksoisviisteet ja toisessa erittäin loiva.
Laakeroinnin kannalta ihan oikein, eli on eri kovuiset pinnat, holkki pehmeä
ja akseli pintakarkaistu, mutta korjauksen kannalta väärinpäin.
Tarkoitan, että holkin ollessa kovapintainen kuluisi akseli ja senhän vaihtaisi
näppärästi, vaikka öljynvaihdon yhteydessä uuteen!
Olen alustavasti pohtinut tuota ulosvetoa, jo kaksi vuotta sitten ja mallinsin cad:lla alustavan vetoajatuksen ja ajatukseni on vastaava mitä saabelikin
ehdotti edellä ilman kierteittämistä.
Ulosvetäjänä voisi toimia myös kierreulosvetäjä, mutta kierre pitää olla
pienellä nousulla riittävän voiman saamiseksi.
Täytyy mallintaa ulosvetäjä valmiiksi, kun tulee muilta töiltä sopiva tauko ja pikkasen vielä fundeeraamista olisiko kierteen tekeminen holkkiin kumminkin helpoin konsti tartunnaksi.
Holkin ulkohalkaisija on mitattuna 33,08 mm ja sisähalkaisija 27,30 mm,
pituus 28 mm.
Holkin molemmissa päissä kaksoisviisteet ja toisessa erittäin loiva.
Laakeroinnin kannalta ihan oikein, eli on eri kovuiset pinnat, holkki pehmeä
ja akseli pintakarkaistu, mutta korjauksen kannalta väärinpäin.
Tarkoitan, että holkin ollessa kovapintainen kuluisi akseli ja senhän vaihtaisi
näppärästi, vaikka öljynvaihdon yhteydessä uuteen!
Olen alustavasti pohtinut tuota ulosvetoa, jo kaksi vuotta sitten ja mallinsin cad:lla alustavan vetoajatuksen ja ajatukseni on vastaava mitä saabelikin
ehdotti edellä ilman kierteittämistä.
Ulosvetäjänä voisi toimia myös kierreulosvetäjä, mutta kierre pitää olla
pienellä nousulla riittävän voiman saamiseksi.
Täytyy mallintaa ulosvetäjä valmiiksi, kun tulee muilta töiltä sopiva tauko ja pikkasen vielä fundeeraamista olisiko kierteen tekeminen holkkiin kumminkin helpoin konsti tartunnaksi.
Muista!olisiko kierteen tekeminen holkkiin kumminkin helpoin konsti tartunnaksi
Kierteessä on viistot pinnat ja näinollen mitä lujemmin vedät sen lujemmin holkki pyrkii pureutumaan ulkopinnastaan kiinni.
ON KIVA KUN "korjaamon AULIS" ANTAUTUI JULKISEEN KESKUSTELUUN!"AULIS KIRJOITTI" Lisäksi asiakkaalta kysyttiin haluaako hän että holkkia ruvetaan vaihtamaan
Joo asiaaa kysyttiin työn ollessa jo menossa.
Taitaa "auliksella" itellä olla herne sieraimissa... ja molemmissa.
Huolto toimenpidettä tilatessani oli nimen omaan vaatimus, että myös holkki vaihetaan... ei tunti arvio ollut minun, vaan teidän (ja ymmärsin, että tarkistitte asian, koskapa tuntiarvion ja osien hinnan sain n. 1h:n viiveellä ja se oli n.180E koko homma).
Kyllähän asiakkaan pitää luottaa merkkikorjaamon antamaan tuntiarvioon (ainakin olen tähänasti luottanut)!
9-3 2,0t (185hv) 5D jubilee vm.2002
eikös niitä vuokrata
muistanko väärin mutta saako enerpac hydraulipuristimia vuokrattua jostain rakennuskoneliikkeestä ja sillä voisi vetää sen ulos jos siellä tosiaan on olaketta johon vedon saa??
Vetoakselin holkki
Hydrauliikkayksikön saa esim. korinoikaisusarjasta soveltamalla.
Hydrauliikkayksiköitä löytyy esim. näistä linkeistä, jos haluua
tehdä hydraulisen ulosvetäjän.
http://www.powerplustools.fi/putkentaivutus.htm
http://www.ostokset.fi/pd/4c2ddbc8/
http://www.varaosamarkkinointi.fi/products.php?p=0afea4
http://www.kaha.fi/UserFiles/File/pdf/KAMKAT2004_21.pdf
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... uote=15804
http://www.puuhala.fi/index.asp?sivu=Tu ... /64&page=2#
http://www.netikka.net/elektroparts/Kam ... 006_01.pdf
Hydrauliikkayksiköitä löytyy esim. näistä linkeistä, jos haluua
tehdä hydraulisen ulosvetäjän.
http://www.powerplustools.fi/putkentaivutus.htm
http://www.ostokset.fi/pd/4c2ddbc8/
http://www.varaosamarkkinointi.fi/products.php?p=0afea4
http://www.kaha.fi/UserFiles/File/pdf/KAMKAT2004_21.pdf
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... uote=15804
http://www.puuhala.fi/index.asp?sivu=Tu ... /64&page=2#
http://www.netikka.net/elektroparts/Kam ... 006_01.pdf
Jos se on kuvatiedostona, niin sen saa esille esim. http://www.imageshack.us kautta...saabeli kirjoitti:No niin ulosvetimen ehdotus piirros on valmis.
Mitenhän sen saisi liitettyä tähän "kanavaan"... arvosteltavaksi "kaikkitietäville asiantuntijoille"???
#1970
Ei välttämättä kannata alkaa ulosvedintä tekemään, kun sen voi myös ostaa valmiina.
http://www.kukko.com/index.cfm?page=pag ... &m=2&id=61
http://www.kukko.com/index.cfm?page=pag ... &m=2&id=61
Saman tyyppistä piirtelin.Ei välttämättä kannata alkaa ulosvedintä tekemään, kun sen voi myös ostaa valmiina.
http://www.kukko.com/index.cfm?page=pag ... &m=2&id=61
Siinäpä korjaamo "Aulikselle" oiva peli... jos se ei tällä lähe, niin tekee tällä periaatteella toimivam jämäkämmän ja just sopivalla nokkaosalla olevat holkkipuoliskot.
Korjaamo "Aulis" on näköjään perumassa puheitansa, koska on käynyt tyhjentämässä jo sanomisensa... väärässähän hän olikin.
Kopiot kyllä ehin ottaa hänen sanomisistaan varmuuden vuoksi (Aulikselle kuitenkin lohtuna kerrottakoon, että en aio tutkituttaa mahdollista mustaakirjaanne).
Viimeksi muokannut saabeli, Pe Maalis 09, 2007 10:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3 2,0t (185hv) 5D jubilee vm.2002
SAMAA OLEN KATELLUT... mahtusikko sinne hivenen suoraakin pintaa.Tuohan pullistaa sitä holkkia yhtälailla kuin kierrekkin.
Tässä on kierteeseen kuitenkin se etu, että kierre syö holkin vahvuutta ja näinollen on heikompi ottamaan vastaan kehälle suuntautuvia voimia.
9-3 2,0t (185hv) 5D jubilee vm.2002
Vetoakselin holkki
Täytyy muista kierre tapauksessa, että tehtäessä riittävän pitkä kierre,
niin silloin ulkokehälle suuntautuva voima on merkityksetön voiman
jakautuessa pitkälle kierrepinnalle.
Toisaalta kierre poistaa ainetta ja sitä kautta vähentää kehälle suuntautuvaa voimaa, eli +/- 0-tilanne ja muutenkin kierteen kylkikulman
aiheuttuma voima taitaapi olla enemmän akateemista hienostelua.
Ilman kierrettä olevassa ulosvetimessä on myös riskinsä, jos kynnet
murtuu ja tippuu laatikkoon, niin silloin tulee kyllä laatikon purku eteen.
niin silloin ulkokehälle suuntautuva voima on merkityksetön voiman
jakautuessa pitkälle kierrepinnalle.
Toisaalta kierre poistaa ainetta ja sitä kautta vähentää kehälle suuntautuvaa voimaa, eli +/- 0-tilanne ja muutenkin kierteen kylkikulman
aiheuttuma voima taitaapi olla enemmän akateemista hienostelua.
Ilman kierrettä olevassa ulosvetimessä on myös riskinsä, jos kynnet
murtuu ja tippuu laatikkoon, niin silloin tulee kyllä laatikon purku eteen.
Re: VETOAKSELIN HOLKKI
Olisiko porukalla tietoa minkäkokoinen tuon ulosvetäjän vastinkappaleen pitäisi olla. Toimisiko ison hylsyn muotoinen, kuitenkin sorvilla tehty kappale. Jonka sisäreikään mahtuu tuo holkki. Eli 34mm sisähalkaisija, mutta minkälainen ulkohalkaisija mahtuu vielä laatikon sisään? Voiko käyttää vaikka 4-5mm seinämävahvuutta?
Tarkoitus olisi käyttää vastinpintana perämurikassa olevaa "putkea" jonka sisällä holkki majailee. Onko tämä mahdollista? Järkevää? Oikein?
Otetaanko laatikon kyljessä oleva laippa automaattisesti pois holkkiremppaan ryhtyessä? Vai riittääkö stefan poisto.
Selvennykseksi: Aion tehdä holkkiin kierteen ja käyttää ulosvetäjänä hydraulista reikäsylinteriä. Pitäisi vaan sorvata tuo vaste ennen hommaan ryhtymistä.
Tarkoitus olisi käyttää vastinpintana perämurikassa olevaa "putkea" jonka sisällä holkki majailee. Onko tämä mahdollista? Järkevää? Oikein?
Otetaanko laatikon kyljessä oleva laippa automaattisesti pois holkkiremppaan ryhtyessä? Vai riittääkö stefan poisto.
Selvennykseksi: Aion tehdä holkkiin kierteen ja käyttää ulosvetäjänä hydraulista reikäsylinteriä. Pitäisi vaan sorvata tuo vaste ennen hommaan ryhtymistä.
Saab 9-3 2.2Tid -99 475tkm
Saab 900i 2.1 16v -92 485tkm
Saab 900i 2.1 16v -92 240tkm Varaosiksi
Saab 900i 2.1 16v -92 485tkm
Saab 900i 2.1 16v -92 240tkm Varaosiksi