900s vs. TT
Mallisarjoilla pitää olla eroa markkinoinnillisista syistä, 9-3 aero 2.8 250 hv vs. 9-5 aero 2.3 260 hv.
Ostan: 2-tahti Saab
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Eikös kiihtyvyysarvot ole paperilla tonnarin puolella.Tri-Lo kirjoitti:Hmm. Mielenkiintoista.Marko A kirjoitti:Aijaa. Aika yllättävä minusta tuo kommentti 2.0 vs 2.3. Itellä oli aiemmin Aero tonnari, vieläpä piristettynä. Kyllä munsta tuo 1,8t on pikkuajossa rivakampi (se alavääntö, heti tuhannen kierroksen päälle joka vanhemmissa ei ole yhtä rivakkaa) vaikka paperilla ei näin pitäis ollakaan. Maantiellä asia erikseen. 2.0T taas on jo oikein perus Saabia, turbo-potkuineen kaikkineen. Tosi hieno moottori IMO, eli kunnon askel parempaan noista edellisistä 2,0/2,3 koneista. Vaikka viripotentiaali sekä kestävyys onkin varmaan eri luokkaa, mutta ihan peruskuosissaa kulku/kulutus on parantunut. Ja saahan tuosta 1,8t:stäkin kunnolla höökää irti jos haluaa..Tri-Lo kirjoitti:Samaa mieltä SS:stä, oikein kivoja pelejä. 2.0 moottorit ei vaan vakuuta 2.3T:hen tottunutta.![]()
Toki Aeron 2,3T siellä päälle 3000rpm kaasu pohjassa on mahtava kokemus, mutta sillä kun on normaali ajon kanssa aika vähän tekemistä. Ja kun se pirulainen alkaa ohjaileen itse jos vääntöä on tarpeeksi, eli siis vetelee. Mitä satkut taas ei tee. (pientä provoa on ilmassa joo)
Ehkä noita pitäisi taas vähän kokeilla, ja vähän enemmänkin. Nuo tuli nimenomaan siihen aikaan kokeiltua kun itsellä oli 9000 Aero. Ja se nyt on ainakin kylmä fakta ettei SS-Aero liiku kaasu pohjassa yhtä vakuuttavasti kuin tonnari(manuaalisena), mutta jos ne olisi sitten olleet kuitenkin nykyistä muistikuvaa parempia..
VW transporter 2.5tdi vm.99
mitsun 3000GT
siinä vasta auto
hymyilyttää ja hirvittää yht aikaa ku kaasuu polkasee.
kaverilla on tollanen ollu jo toista vuotta... talvellakin lätee pirun äkäsesti vaiks ois jäätä renkaiden alla... kiitos nokian renkaiden ja neli vedon.
mutta kyllä tämmöset sääbit tommoset pöyhii
siinä vasta auto

kaverilla on tollanen ollu jo toista vuotta... talvellakin lätee pirun äkäsesti vaiks ois jäätä renkaiden alla... kiitos nokian renkaiden ja neli vedon.
mutta kyllä tämmöset sääbit tommoset pöyhii

Nyt! Saab 900i 5ov Combi Sedan vm88
-----------------------------------------------
Ennen! Saab 900 T8 ic 2d Sedan vm88
-----------------------------------------------
Ennen! Saab 900 T8 ic 2d Sedan vm88
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Joka hevoselle löytyy kengittäjä...eikös vaan...Daword kirjoitti:mitsun 3000GT
siinä vasta autohymyilyttää ja hirvittää yht aikaa ku kaasuu polkasee.
kaverilla on tollanen ollu jo toista vuotta... talvellakin lätee pirun äkäsesti vaiks ois jäätä renkaiden alla... kiitos nokian renkaiden ja neli vedon.
mutta kyllä tämmöset sääbit tommoset pöyhii


Aivan alavääntö matalilla kierroksilla hyvä, todella kiva pyörittää taajamassa.Marko A kirjoitti:
Kyllä munsta tuo 1,8t on pikkuajossa rivakampi (se alavääntö, heti tuhannen kierroksen päälle joka vanhemmissa ei ole yhtä rivakkaa) vaikka paperilla ei näin pitäis ollakaan. Maantiellä asia erikseen. 2.0T taas on jo oikein perus Saabia, turbo-potkuineen kaikkineen. Tosi hieno moottori IMO, eli kunnon askel parempaan noista edellisistä 2,0/2,3 koneista.
Ja verrattiin kaverin kanssa og 9-3 185 hv faijan 9-3 ss 175 hv kanssa. Olivat prikulleen yhtä nopeita nollasta jopa 140 km/h saakka. (suljetulla alueella). Melko mielenkiintoista kun ottaa huomioon että og9-3 on kevyempi ja tehokkaampi.

Itse asiassa on tota 9-3 ss aeroakin(2,0T) tullut testattua, erittäin ärsyttävää siinä oli selvä rajoitettu vääntö ykkösellä. 2,0t tuntui jopa ripeämmältä paikoiltaan. 6 vaihteisessa oli sitä paitsi huono synkronointi, helvetinmoinen raapiminen vähän nopeammin vaihtaessa. viisvaihteisessa sitä ongelmaa ei ollut. Muistaakseni ensimmäisissä M6 vaihteistossa olikin huonot synkrot?
Saahan tosta uudesta nelospannustakin tehoa. Ruotsissa pyörii muutama 300 heppanen nelikko, jotka ovat todistetusti melko nopeita.
EDIT: http://www.blocket.se/vi/11098003.htm?ca=11_s Toi sattais jo tuntua vähän enemmän aerolta
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C, Jaguar XJ6 1983
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
vjbremer kirjoitti:Aivan alavääntö matalilla kierroksilla hyvä, todella kiva pyörittää taajamassa.Marko A kirjoitti:
Kyllä munsta tuo 1,8t on pikkuajossa rivakampi (se alavääntö, heti tuhannen kierroksen päälle joka vanhemmissa ei ole yhtä rivakkaa) vaikka paperilla ei näin pitäis ollakaan. Maantiellä asia erikseen. 2.0T taas on jo oikein perus Saabia, turbo-potkuineen kaikkineen. Tosi hieno moottori IMO, eli kunnon askel parempaan noista edellisistä 2,0/2,3 koneista.
Ja verrattiin kaverin kanssa og 9-3 185 hv faijan 9-3 ss 175 hv kanssa. Olivat prikulleen yhtä nopeita nollasta jopa 140 km/h saakka. (suljetulla alueella). Melko mielenkiintoista kun ottaa huomioon että og9-3 on kevyempi ja tehokkaampi.![]()
Itse asiassa on tota 9-3 ss aeroakin(2,0T) tullut testattua, erittäin ärsyttävää siinä oli selvä rajoitettu vääntö ykkösellä. 2,0t tuntui jopa ripeämmältä paikoiltaan. 6 vaihteisessa oli sitä paitsi huono synkronointi, helvetinmoinen raapiminen vähän nopeammin vaihtaessa. viisvaihteisessa sitä ongelmaa ei ollut. Muistaakseni ensimmäisissä M6 vaihteistossa olikin huonot synkrot?
Saahan tosta uudesta nelospannustakin tehoa. Ruotsissa pyörii muutama 300 heppanen nelikko, jotka ovat todistetusti melko nopeita.
EDIT: http://www.blocket.se/vi/11098003.htm?ca=11_s Toi sattais jo tuntua vähän enemmän aerolta
eiköhän autoissa ole muutakin kuin pelkkä 0-140km\h kiihdytys


Nyt! Saab 900i 5ov Combi Sedan vm88
-----------------------------------------------
Ennen! Saab 900 T8 ic 2d Sedan vm88
-----------------------------------------------
Ennen! Saab 900 T8 ic 2d Sedan vm88
Kyllä ja mielestäni Saabistit jos jotkut ovat yleensä hyvin tietoisia siitä, mutta saahan siitäkin keskustella vai mitä?!Daword kirjoitti:vjbremer kirjoitti:Aivan alavääntö matalilla kierroksilla hyvä, todella kiva pyörittää taajamassa.Marko A kirjoitti:
Kyllä munsta tuo 1,8t on pikkuajossa rivakampi (se alavääntö, heti tuhannen kierroksen päälle joka vanhemmissa ei ole yhtä rivakkaa) vaikka paperilla ei näin pitäis ollakaan. Maantiellä asia erikseen. 2.0T taas on jo oikein perus Saabia, turbo-potkuineen kaikkineen. Tosi hieno moottori IMO, eli kunnon askel parempaan noista edellisistä 2,0/2,3 koneista.
Ja verrattiin kaverin kanssa og 9-3 185 hv faijan 9-3 ss 175 hv kanssa. Olivat prikulleen yhtä nopeita nollasta jopa 140 km/h saakka. (suljetulla alueella). Melko mielenkiintoista kun ottaa huomioon että og9-3 on kevyempi ja tehokkaampi.![]()
Itse asiassa on tota 9-3 ss aeroakin(2,0T) tullut testattua, erittäin ärsyttävää siinä oli selvä rajoitettu vääntö ykkösellä. 2,0t tuntui jopa ripeämmältä paikoiltaan. 6 vaihteisessa oli sitä paitsi huono synkronointi, helvetinmoinen raapiminen vähän nopeammin vaihtaessa. viisvaihteisessa sitä ongelmaa ei ollut. Muistaakseni ensimmäisissä M6 vaihteistossa olikin huonot synkrot?
Saahan tosta uudesta nelospannustakin tehoa. Ruotsissa pyörii muutama 300 heppanen nelikko, jotka ovat todistetusti melko nopeita.
EDIT: http://www.blocket.se/vi/11098003.htm?ca=11_s Toi sattais jo tuntua vähän enemmän aerolta
eiköhän autoissa ole muutakin kuin pelkkä 0-140km\h kiihdytys![]()

Nyt pari viikkoa -06 c70 T5 aut, ajossa. Onhan tää kieltämättä hiljainen ja
mukava ajaa, vankka ja oikeastaan ihan ookoo näköinen.. MUTTA, miten ihmeessä tää voi olla näin hidas.
Siis oikeasti tässä pitäisi olla 220 hevosvoimaa 2,3 turbokoneesta, eikä tässä oikeastaan tapahdu mitään 110 km/h jälkeen. Omaan autoon jos vertaa niin ei kyllä olisi paljon sanomista.
Volvo jäisi kuin tikku ....kaan niin sanotusti.
Suorituskyvystä huolimatta onhan tämä ihan kiva peli, ja avoauto on aina avoauto.

mukava ajaa, vankka ja oikeastaan ihan ookoo näköinen.. MUTTA, miten ihmeessä tää voi olla näin hidas.
Siis oikeasti tässä pitäisi olla 220 hevosvoimaa 2,3 turbokoneesta, eikä tässä oikeastaan tapahdu mitään 110 km/h jälkeen. Omaan autoon jos vertaa niin ei kyllä olisi paljon sanomista.
Volvo jäisi kuin tikku ....kaan niin sanotusti.

Suorituskyvystä huolimatta onhan tämä ihan kiva peli, ja avoauto on aina avoauto.

9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C, Jaguar XJ6 1983
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575