Ihan sama vaikka kuukauden välein,toisaalta eihän se mukavaa ole jatkuvasti pajalla hypätä.kimmop kirjoitti:Eli vuoden päästä sama rumba uusiksiHaksu kirjoitti:Sachs niissäkin luki, siis uusissa.![]()
![]()
![]()
Uutisia Aerojen iskareista.........tuleva kampanja ?
Osaakohan joku kertoa, mistä eteenpäin tehtaalla asennetaan jo sitten kunnollista iskaria? Itsellä aero vasta tilattuna, mutta olis mukava tietää tarviiko sitten heti vaatia niiden alkuperäisten vaihtoa uusiin. Auto pitäis lähteä tehtaalta "ihan näinä päivinä".Marko A kirjoitti:... Eli kyseinen kampanja ongelma koskee vain V6t koneellisia Aero malleja.
Ja ihan vaan kommenttina. Vanhassa SS:ssä oli toi sporttialusta ja kyllähän se silloin tällöin kolahteli. Mutta ei kauhean usein. Joten en jaksanut sen takia käydä nurisemassa huollossa. Bob:n kirjoittama diagnoosi joustintukien ylälaakerien jumittamisesta vastas aikas hyvin omastakin saabistä kuuluneita ääniä. Mutta uudessa ei kyllä viitsis kuunnella vastaavaa.
9³ SC 2.8T V6 Aero -07
9³ SS 2.0t Vector -03
9³ SS 2.0t Vector -03
En osaa vastata kysymykseesi, mutta pelkkä etuiskarien parantaminen ei riitä, vaan tuota kääntölaakerin rakennetta pitäisi muuttaa.tniemi kirjoitti:Osaakohan joku kertoa, mistä eteenpäin tehtaalla asennetaan jo sitten kunnollista iskaria? Itsellä aero vasta tilattuna, mutta olis mukava tietää tarviiko sitten heti vaatia niiden alkuperäisten vaihtoa uusiin. Auto pitäis lähteä tehtaalta "ihan näinä päivinä".Marko A kirjoitti:... Eli kyseinen kampanja ongelma koskee vain V6t koneellisia Aero malleja.
Ja ihan vaan kommenttina. Vanhassa SS:ssä oli toi sporttialusta ja kyllähän se silloin tällöin kolahteli. Mutta ei kauhean usein. Joten en jaksanut sen takia käydä nurisemassa huollossa. Bob:n kirjoittama diagnoosi joustintukien ylälaakerien jumittamisesta vastas aikas hyvin omastakin saabistä kuuluneita ääniä. Mutta uudessa ei kyllä viitsis kuunnella vastaavaa.
Tuo laakerihan on itseasiassa nailon/muovinen kahdesta vastakkain napsautettavasta "pannasta" koostuva rakenne, johon pääsee lika ja vesi aika esteettä sisään. Noiden muovipantojen välissä on varsinaiset laakeripinnat ja 24:stä pienestä kuulasta koostuva laakerikiekka.
Jos/kun ihmettelette tuleekohan ne äänet kääntölaakerista, niin se on helppo testata:
- auto käyntiin asfaltti tai betonipinnalla
- toinen kääntelee rattia reilusti puolelta toiselle
- toinen pitää peukalolla joustintuen lautasesta ja samalla etusormella jousesta -> jos jousi tuntuu nypyttävän, eikä liiku lautasen kanssa täysin samaa matkaa, ovat laakerit pian vaihtokunnossa
Puolustuksena tuolle laakerirakenteelle on sanottava, että se on aika halpa ja helppo vaihtaa (minun mielestäni).
Yhdyn tähän kommenttiin,mutta v...tuttaa juosta huollossa vaatimassa takuuseen suolan ja muun mönjän rikkomaa "laakeria",joka sitä paitsi on melko heppoisen oloinen.Bob kirjoitti:En osaa vastata kysymykseesi, mutta pelkkä etuiskarien parantaminen ei riitä, vaan tuota kääntölaakerin rakennetta pitäisi muuttaa.tniemi kirjoitti:Osaakohan joku kertoa, mistä eteenpäin tehtaalla asennetaan jo sitten kunnollista iskaria? Itsellä aero vasta tilattuna, mutta olis mukava tietää tarviiko sitten heti vaatia niiden alkuperäisten vaihtoa uusiin. Auto pitäis lähteä tehtaalta "ihan näinä päivinä".Marko A kirjoitti:... Eli kyseinen kampanja ongelma koskee vain V6t koneellisia Aero malleja.
Ja ihan vaan kommenttina. Vanhassa SS:ssä oli toi sporttialusta ja kyllähän se silloin tällöin kolahteli. Mutta ei kauhean usein. Joten en jaksanut sen takia käydä nurisemassa huollossa. Bob:n kirjoittama diagnoosi joustintukien ylälaakerien jumittamisesta vastas aikas hyvin omastakin saabistä kuuluneita ääniä. Mutta uudessa ei kyllä viitsis kuunnella vastaavaa.
Tuo laakerihan on itseasiassa nailon/muovinen kahdesta vastakkain napsautettavasta "pannasta" koostuva rakenne, johon pääsee lika ja vesi aika esteettä sisään. Noiden muovipantojen välissä on varsinaiset laakeripinnat ja 24:stä pienestä kuulasta koostuva laakerikiekka.
Jos/kun ihmettelette tuleekohan ne äänet kääntölaakerista, niin se on helppo testata:
- auto käyntiin asfaltti tai betonipinnalla
- toinen kääntelee rattia reilusti puolelta toiselle
- toinen pitää peukalolla joustintuen lautasesta ja samalla etusormella jousesta -> jos jousi tuntuu nypyttävän, eikä liiku lautasen kanssa täysin samaa matkaa, ovat laakerit pian vaihtokunnossa
Puolustuksena tuolle laakerirakenteelle on sanottava, että se on aika halpa ja helppo vaihtaa (minun mielestäni).
Haksu
Jäsen 2762 "Jälleen palattu Saab kantaan"
itte sain tänään aeroon uudet etuiskarit, ovat hiljaisemmat ja tomerammat, käyttäytyvät tiukoissa kurveissa paremmin
..luulen huomaavani jo jotain eroa vanhoihin
No mut mulla ne sentään oikeasti kolisi, ja ehkä ne oli muutenkin samalla vähän huonot.
Ja sit ylälaakerit vaihtoivat kans takuuseen, samoin kuin hanskalokeron aukaisu napin josta oli pinnoite lähtenyt
sit tehtiin se toinen kampanja, johtosarja juttu. ja huoltoasemalla saatiin kivi pois jarrulevyn takaa. onnistunut päivä
Ja sit ylälaakerit vaihtoivat kans takuuseen, samoin kuin hanskalokeron aukaisu napin josta oli pinnoite lähtenyt
sit tehtiin se toinen kampanja, johtosarja juttu. ja huoltoasemalla saatiin kivi pois jarrulevyn takaa. onnistunut päivä
Ahdin määrää tahdin
------------------------
Mr. Aero 2006
------------------------
Mr. Aero 2006