Mittarivaloista
Mittarivaloista
Kuuluuko m89 tonnarissa syttyä mittarivalot kun käännetään virtalukko ykkös-asentoon? Minulla syttyy mittarivalot heti kun kääntää virtalukon ekaan pykälään, valokatkaisimen asennolla ei ole väliä. kun ottaa sulakkeen numero 3 irti ei se vaikuta mitään vaikka käyttöohjekirjan mukaan se on mittarivaloille. Sulakkeen numero 27 irrottaminen sammuuttaa nuo mittarivalot ja mankka sammuu samalla. toimiiko niinku kuuluu?
9000 2.0t 96, 9-5 vector wagon 2.3tA 04
niin vähä arvelinkin. Kerran joskus kun irrotin tuosta autosta hanskalokeron irrotti se tuolta jostain liittimen mihin tule vihreä ja keltainen johto, pimensi mittarivalot ja edun? onko kenelläkään tietoa mihin tuo liitin kuuluu? se on nyt ilmeisesti sellaisessa liittimessä missä virta on aina päällä kun virtalukko käännetään on-asentoon.
p.s mimmin vastaukset on parhaita, ei mitään turhaa höpinää
p.s mimmin vastaukset on parhaita, ei mitään turhaa höpinää

9000 2.0t 96, 9-5 vector wagon 2.3tA 04
Toimiiko mittaristovalojen kirkkaussäätö? Säätimen tehoyksikkö on matkustajan jalkatilan oikeassa etukulmassa, ja siihen tulee kolminapainen liitin, johdot vasemmalta oikealle keltainen, vihreä, valkoruskea.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Säätöhän kelluttaa maata eikä virtapuolta, eikös? Silloin jos virta on otettu väärästä paikasta niin säätö toimii silti normaalisti...
Tosin kyllä mullakin palaa mittarivalot vaikka olisi valokatkaisija 0-asennossa, sitä en muista että missä virtalukon asennossa ne syttyy.
Tosin kyllä mullakin palaa mittarivalot vaikka olisi valokatkaisija 0-asennossa, sitä en muista että missä virtalukon asennossa ne syttyy.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Tässähän oli nyt kyse mittariston ja katkaisimien valaistuksesta, joiden kirkkautta voidaan säätää.
Polttimot on kiinteästi maadoitettu, ja säätö muuttaa polttimoille menevää jännitettä. Tehonsäätöyksikkö saa jännitteen sulakkeelta 27 virtalukon kontaktilta X, joka on jännitteellinen aina, paitsi lukitusasennossa.
Sulake 3 antaa virran mm. mittaristossa oleville varoitusvaloille.
Lähde: Sähköjärjestelmä M1989-
Polttimot on kiinteästi maadoitettu, ja säätö muuttaa polttimoille menevää jännitettä. Tehonsäätöyksikkö saa jännitteen sulakkeelta 27 virtalukon kontaktilta X, joka on jännitteellinen aina, paitsi lukitusasennossa.
Sulake 3 antaa virran mm. mittaristossa oleville varoitusvaloille.
Lähde: Sähköjärjestelmä M1989-
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Okei, eli mittarivalot siis syttyvät aina kun virtalukon kääntää ensimmäiseenkin pykälään ja näin sen kuuluukin olla.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366