OG900:seen aluvanteet
OG900:seen aluvanteet
Morjens, olis tarkotus alkaa katteleen -89 OG satkuun kesäksi rengas pakettia, ja tarvis tietoa että mikä pitää olla vanteet keskireiän koko, entä ET luku 16" ja 17" vanteilla, minkä kokoiset kumit noissa mahtuu pyörimään kun olis tarkotuksena laittaa 35mm madalluskin.... sen verran on kuitenkin selvää että jako on 4 X 108... kiitosta
-
- "Viggen"
- Viestit: 643
- Liittynyt: Su Loka 23, 2005 21:22
- Paikkakunta: Honkajoki
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
itellä oli 215/45/17 ja -35 madallus, takaa otti sillon kii jos oli sikalauma kyydissä, muuten ok. et 35 ja 7" levee vanne.
jos tie oli kalteva tai pahasti urainen, ni joutu kyllä ohjaamaan.
uudella asvaltilla meni kun juna.
renkaat oli jotkut samperin korealaiset marshallit, vesiklelillä kyllä toosi hyvät.
205/45 olis paras.
keskireikä on 65mm
jyrähän se kunnon iskareilla oli, mutta hyvä oli ajaa noin muuten
jos tie oli kalteva tai pahasti urainen, ni joutu kyllä ohjaamaan.
uudella asvaltilla meni kun juna.
renkaat oli jotkut samperin korealaiset marshallit, vesiklelillä kyllä toosi hyvät.
205/45 olis paras.
keskireikä on 65mm
jyrähän se kunnon iskareilla oli, mutta hyvä oli ajaa noin muuten
Miettisin omille vanteille 215/40 rengastus, kun meinasit saabracing että otti 215/45 kiinni
Mitenkäs kun mulla on aika pieni ET noissa vanteissa kun ET 25, kuinka se mahtaa vaikuttaa rengastukseen.. Pitääkö ensin koittaa 205/40 renkaita, ennenkuin menee syyttä suotta tilaamaan 215/40 renkaita?
Mitenkäs kun mulla on aika pieni ET noissa vanteissa kun ET 25, kuinka se mahtaa vaikuttaa rengastukseen.. Pitääkö ensin koittaa 205/40 renkaita, ennenkuin menee syyttä suotta tilaamaan 215/40 renkaita?
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
-
- "Viggen"
- Viestit: 643
- Liittynyt: Su Loka 23, 2005 21:22
- Paikkakunta: Honkajoki
Tuo ET kuullostaa aika pieneltä, joten kannattaa varautua että ottaa kaariin kiinni..Turbo16 kirjoitti:
Mitenkäs kun mulla on aika pieni ET noissa vanteissa kun ET 25, kuinka se mahtaa vaikuttaa rengastukseen.. Pitääkö ensin koittaa 205/40 renkaita, ennenkuin menee syyttä suotta tilaamaan 215/40 renkaita?
Itse kokeilin 15" vanteita joissa et oli 18 ja tuli noin 2cm kaarien ulkopuolelle joten epäilen samanlailla käyvän noissa sunkin vanteissa.
#2671
9-5 wagon 2.2tid 2004
tech2 ohjelmoinnit, vikakoodien luku jne. pohjois-satakunnassa 041 310 2313 tai yv
9-5 wagon 2.2tid 2004
tech2 ohjelmoinnit, vikakoodien luku jne. pohjois-satakunnassa 041 310 2313 tai yv
Niin vähän meinasinkin. Taitaa mahtua kyllä 205/45 pyörimään alla..Joni Tervalahti kirjoitti:Tuo ET kuullostaa aika pieneltä, joten kannattaa varautua että ottaa kaariin kiinni..Turbo16 kirjoitti:
Mitenkäs kun mulla on aika pieni ET noissa vanteissa kun ET 25, kuinka se mahtaa vaikuttaa rengastukseen.. Pitääkö ensin koittaa 205/40 renkaita, ennenkuin menee syyttä suotta tilaamaan 215/40 renkaita?
Itse kokeilin 15" vanteita joissa et oli 18 ja tuli noin 2cm kaarien ulkopuolelle joten epäilen samanlailla käyvän noissa sunkin vanteissa.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Kannattaa pitää mielessä myös vanteen leveys eikä tuijottaa pelkästään ET:tä ja halkaisijaa. Isolla ET:llä alkaa hankaamaan aika nopiaan kiinni reaktiotankoihin ja etupäässä jousilautasiin, varsinkin jos on 7" tai yli leveä vanne.
Vanteen halkaisija on pienin ongelmista. Lähinnä vanteen ET:n, leveyden ja kumin profiilin pitää olla kohdillaan. Myös huomionarvoinen seikka on renkaiden erilaiset olkaprofiilit ja rungon leveydet samoista profiililukemista huolimatta. Eli vaikka merkin X 205/50R16 kumi sopii niin vastaavan kokoinen merkin Y rengas ei mahdukaan enää.
Vanteen halkaisija on pienin ongelmista. Lähinnä vanteen ET:n, leveyden ja kumin profiilin pitää olla kohdillaan. Myös huomionarvoinen seikka on renkaiden erilaiset olkaprofiilit ja rungon leveydet samoista profiililukemista huolimatta. Eli vaikka merkin X 205/50R16 kumi sopii niin vastaavan kokoinen merkin Y rengas ei mahdukaan enää.
Jep, taitaa olla tuo rengas olkaprofiili aika tarkkaa hommaa varsinkin jos mennään äärimmällisyyksiin..f-19 kirjoitti:Kannattaa pitää mielessä myös vanteen leveys eikä tuijottaa pelkästään ET:tä ja halkaisijaa. Isolla ET:llä alkaa hankaamaan aika nopiaan kiinni reaktiotankoihin ja etupäässä jousilautasiin, varsinkin jos on 7" tai yli leveä vanne.
Vanteen halkaisija on pienin ongelmista. Lähinnä vanteen ET:n, leveyden ja kumin profiilin pitää olla kohdillaan. Myös huomionarvoinen seikka on renkaiden erilaiset olkaprofiilit ja rungon leveydet samoista profiililukemista huolimatta. Eli vaikka merkin X 205/50R16 kumi sopii niin vastaavan kokoinen merkin Y rengas ei mahdukaan enää.
Miettisin vaan, että onkohan nuo ET42:t paremmat sovittaa, kun kuitenkin mielisi niitä 215/45 renkaita alleensa..
Minä kun en näistä mitään tiedä, mutta jos viisammat kertokoon, kun tuo vannesmieskin antoi "väärät".
Ja nuohon on 7" leveät, eikä ne nyt ihan yli leveät ole 17" vannekoolla
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Noista ET:Stä on puhuttu useampanakin keväänä runsaasti ja niiden perusteella noi 42:Set on vielä vaikeampi sovittaa kun tahtovat jäädä niin sisään. Itsellä oli tuollaiset viime keväänä tarjolla mutta ne sitten jäi kun olisivat vaatinee spacerit.Turbo16 kirjoitti:Miettisin vaan, että onkohan nuo ET42:t paremmat sovittaa, kun kuitenkin mielisi niitä 215/45 renkaita alleensa..
Ja nuohon on 7" leveät, eikä ne nyt ihan yli leveät ole 17" vannekoolla
Pikasella mietinnällä kun oon kokeillu omia tonnarin vanteita satkuun jotka on tosin 16". Kun niillä on leveyttä 7.5 ja ET35 niin niihin verrattuna 7 leveet ja ET42 jää vajaan millin sisemmälle. Ja noita ei ollu mitään toivoo sovittaa paikkaansa, enkä usko että taka-alatukivarsi"soukkenee"niin paljoo että tuumaa isompi parantaisi tilannetta.
Kannattaa kyl laskee viel itse toi sijaintien eroitus.
Näinhän tuo on, itsellä on yhdet ET15 vanteet 15-tuumaisina mutta vain 5.5" leveenä ja ne mahtuu melko hyvin pyöriin satkussa vaikka olikin ylikokoiset renkaat(195/65-15), ainoastaan takapäässä otti puskurin jatkeeseen kiinni.f-19 kirjoitti:Kannattaa pitää mielessä myös vanteen leveys eikä tuijottaa pelkästään ET:tä ja halkaisijaa. Isolla ET:llä alkaa hankaamaan aika nopiaan kiinni reaktiotankoihin ja etupäässä jousilautasiin, varsinkin jos on 7" tai yli leveä vanne.
Kai sitä pelkästään vannettakin sovittamalla näkisi onko toiveita saada paikkaansa.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Eipä niissä ole kauheasti varaa ottaa pois... Pitää varmaan koettaa pelkkää vannetta ensin paikoilleen kun en renkaita ole vielä edes ostanut..mikkoimp kirjoitti:kannattaa pultin reijistä katsoa noita ET25 vanteita jos oli varaa sorvata vaikka 5mm tavaraa pois...
Rengasmies väitti että on ET25 sekä ET42 4x108 Saabin jaolle.. kuulostaa hassulta, kun jos vakio on siinä 35-37 luokkaa
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"