ja taas uutta kalustoa hankittu, 99T, taas käy

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

ja taas uutta kalustoa hankittu, 99T, taas käy

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

tällä kertaa tuli turbo 99 hommattua, airflow levikkeillä ja inca vanteilla. -80 vuosi kertaa eli B-koneella, 2d sedan kardinaalin punainen.

liikkuu omin avuin, jonkun verran on hommia että saa sisältä ja päältä siistiksi, ja jarrut vaatii herkistelyä parin seisomis vuoden jälkeen..

muutama muukin klubilainen on kuulemma ajan saatossa käynyt kyselemässä, tämä siis sijaitsi porissa citymarketin ja trans pointin välissä..


hyvin lähti käyntii kunhan sai bensa pumpun pyörimään sulakkeiden releen ja liitosten uudelleen kytkemisillä ja heiluttelulla ja puolan johdon vaihdolla.

tuossa kun on tuo induktiivinen sytkä, vaatiiko se jotain ja saako siihen mistään enää osia? kuinka toiminta varma on?

vesi pumpun sanoi myyjä joskus uusineensa niin ei pitäisi heti sen kanssa olla vaikeuksia, jos vaan ei ole seisominen sille hallaa tehnyt..

kyseessä siis ensimmäinen 99 ja etenkin B kone joka kummastuttaa ja ehkä hiukan pelottaakin :)
Viimeksi muokannut mikkoimp, Su Maalis 25, 2007 23:16. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
tUrpoEinari
"Viggen"
Viestit: 626
Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
Paikkakunta: Ulvila

Re: ja taas uutta kalustoa hankittu

Viesti Kirjoittaja tUrpoEinari »

mikkoimp kirjoitti:tällä kertaa tuli turbo 99 hommattua, airflow levikkeillä ja inca vanteilla. -80 vuosi kertaa eli B-koneella, 2d sedan kardinaalin punainen.

muutama muukin klubilainen on kuulemma ajan saatossa käynyt kyselemässä, tämä siis sijaitsi porissa citymarketin ja trans pointin välissä..
Jaahas, nyt se sitten myytiin, nimittäin jos ko. auto on kalaholmasta tuotu siihen sen hopenvärisen kanssa. Silloin kalaholmassa vai oliko se aittaluodossa, no kumminkin, kun autoa kyselin niin omistaja sanoi tekevänsä korinvaihdon siihen hopenväriseen ja että siitä tulee tyttärelle auto.
Olen moneen otteeseen nähnyt auton siinä korjaamon pihassa ja ajatellut että hommat ei edisty ollenkaan. Voi olla että on eri tapauskin. Tosin kaksi samanlaista autoparia Porissa ei mee läpi...................
Ei mitään kun onneksi olkoon vaan että pelastat sen, hieno homma.

Olisko se tämä hieno Turbo kyseessä?

Kuva
Viimeksi muokannut tUrpoEinari, Ma Maalis 12, 2007 20:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

pitkään sitä siinä itsekin katselin ennen kuin kävin kysymässä, viime tinkaan kyllä kysyminen meni kun tällä viikolla ei enää olisi siinä ollut ja olisin kuvitellut että kai joku kävi hakemassa, kun on nuo 99 kaupat jo 3 kertaa mennyt mönkään kun liian kauan olen miettinyt :( joutuu myyjä lähtemään pois siitä paikasta kun oli vuokraaja vaihtunut ja vuokra nousi järjettömäksi..

onhan myyjällä kuulemma vielä toinen 99T, juurikin hopean värinen ja parempi kuntoinen kuuin tuo..

vai meinaatko tuolla hopean värisellä sitä metallihohto vaalean sinistä siinä vieressä? siihen se tekniikka piti heittää, oli vaan myynyt sen korin lauantaina ja itse kävin tekemässä kaupat sunnuntaina, olisi se toinen kori tullut kaupan päälle..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
tUrpoEinari
"Viggen"
Viestit: 626
Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja tUrpoEinari »

mikkoimp kirjoitti:
onhan myyjällä kuulemma vielä toinen 99T, juurikin hopean värinen ja parempi kuntoinen kuuin tuo..

vai meinaatko tuolla hopean värisellä sitä metallihohto vaalean sinistä siinä vieressä? siihen se tekniikka piti heittää, oli vaan myynyt sen korin lauantaina ja itse kävin tekemässä kaupat sunnuntaina, olisi se toinen kori tullut kaupan päälle..
Niin ku siitä mun kyselystä on jo pian neljä vuotta........he. Ainakin osien siirrosta siihen toiseen oli kyse. Eli ei voi olla valmis Turbo silloin kyseessä ollut. Näin autot noin 60 metrin päästä tontin perällä, värimuisti oli hopenvärinen mutta sehä oli se vaaleansininen kuitenkin.:oops:
Meillä on parit finkut tuossa enempi/vähempi työn alla. Puuhaa riittää niissä. :roll: Nii ja tuo V-nelkku kans.
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4043
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Jaa, että tällainen löytö tullut tehtyä. Onnittelut! Näyttää hienolta :D
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

nyt oli kuva, eli juuri tuo se oli...

joku päivä pitäisi tarra lätkät hakea niin pääsisi sen ajelemaan kotiin ja saisi hiukan kuvaa missä kunnossa se ajoltaan on...

juu tuosta tekniikan siirrosta siihen vaalean siniseen nytkin puhui mutta ei aika riittänyt myyjällä ja nyt kun joutuu paikkaa vaihtamaan niin ei tila millään kaikille riitä...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Pitkään seiskoskelleista saattaapi löytyä kaikenmoisia vuotoja ja pyöränlaakeritkin tuppaa kosahtelemaan, kun pitemmän seisokin jälkeen otetaan tieliikenteeseen.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
axtec
"Aero"
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 20:50
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja axtec »

Onnittelut vaan täältäkin suunnalta :)
joko olet tutkinut mitä kaikkea menee laitettavaksi?
on se turbo vaan aina niin komea....
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

eikö tuossa ole samat jarrut kun pystäri satkussa? kun yhdet hyvät etusatulat näyttää tallissa olevan..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

en ole vielä ehtinyt pahemmin tutkia mitä kaikkea joutuu tekemään, auto kun on vielä porissa. pohjaa vähän yritin katsella ja näytti ihmeen hyvältä, konekkin nätisti käy. pitää heti käydä jotkut halvat huuhtelu öljyt sinne kyllä vaihtamassa.. eikös ensimmäisissä noissa ollut pako paineilla ohjattu hukkis? tuossa on jo ahdoilla ohjattu.. mitä turboa silmäilin niin taisi holset lukea, yllättävän herkästi tuntui mukaan tulevan mitä siinä pihassa koitin, paremmin kuin integroidulla hukkiksella oleva garretti..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Vaihdettu joku muut ahdin sinne. Garrettihan siinä pitäisi olla vakiona.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

mikä ahdin sulla muuten on? vai oliko jo integroidulla hukkiksella oleva ja h kone? mitenkähän se tuommosen vakio garretti pitäisi tulla mukaan kun on .63 pesällä ja ei tuo integroidulla hukkiksella oleva .48 pesäinenkään niin kovin herkkä ole...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Tuo on alunpitäen Ford Sierra Cosworth 2WD:n fööni. Se on tyypiltään garrett tb03 ja trim 55. Tunnistin tuon laatassa olevasta merkinnästä L494588, jolla koodilla voi vaikka googlettaa, mitä netistä löytyy.

Ei tossakaan mitkään huimat lukemat ole. Kompressorikotelo A/R 0.42 ja Turbiinikotelo A/R 0.48. Tommosia lukemia mie netistä joskus kaivelin.

Vakio T8:n ahdin herää selvästi alempaa, kuin tuo miun ahdin. Ainaskin semmonen 400-500rpm alempaa herää vakioahdin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

nyt vasta huomasin tämän hienon ilosanoman, onnittelut 99 turbon hankinnasta! tuollainen punainen airflow on näkynyt myös klubitapahtumissa, ainakin vuosi pari sitten. ei liene sama auto?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

ei pitäisi ainakaan sama olla kun ollut nyt ~3v ilman kilpiä...

väärin tuon turbon muistin, schwitzerhän siellä olikin, tyypiltään S2, siivistä ei tietoakaan, ainakin herää alhaalta ja näin ei oikein kunnon potkua edes tule, eli aika pienet taitaa siivet olla.. 2000rpm ahdot jo siinä mittarin keltaisen osan ensimmäisessä pykälässä...

nyt sain siihen ehjän vilkun viiksen ja sen asensin, pitkät toimii ja vilkutkin pienen maadoituksien putsauksen jälkeen.

nopeus mittarin tahtoo väliin vähän unisesti liikkua, eli nousee ja laskee hitaasti, joskus väpättää ihan normaalisti, matka mittarit eivät toimi... eli tuommoista turbon 240km/h mittaria ilmeisesti olisin vailla jos joku ei osaa kertoa mikä tuon hidas liikkeisyyden aiheuttaa, matka mittareilla ei niin suurta väliä vielä tässä vaiheessa...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Vastaa Viestiin