Intake pipe 9-3 & 9-5

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
HMK
"Hölösuu"
Viestit: 1239
Liittynyt: Su Syys 07, 2003 14:01
Paikkakunta: Espoo/Huittinen

Intake pipe 9-3 & 9-5

Viesti Kirjoittaja HMK »

MP performance http://www.mpperformance.com/ on julkaisemassa ao. kaltaista putkea moottoriin. En tiedä mikä osa on suomeksi, mutta jos jollain on kokemuksia vastaavanlaisesta niitä olisi hyvä kuulla. Onko tehonlisäys todellakin noin suuri ja ylipäätään onko mitään järkeä koko systeemissä?

Abbotilla vastaava:

http://www.abbottracing.com/2003/index.htm




Kuva
_____________


Over the weekend we finally finished up the prototype period on the
intake pipe for the 9-5 and 9-3. The same intake pipe fits both cars
and is going to be a simply bolt on part. We should start bending these
pipes this week and hope to start welding the attachments for the
sensors next week. Our goal is to have this pipe done in the next two
weeks. On average the pipe gave a 10hp increase with an increase of 12
foot pounds of torque. We hope to have more information on this pipe in
the next upcoming week with discounted prices for those on the
promotion list.

Chris, MP Performance LLC
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Tehon lisäyksestä en niin tiedä mutta tollanen on kaiketi jossain välissä saatava sillä sehän saattaa lisätä tehoja :D

Luulis ainakin ton auttavan ilman virtaamiseen turbolle, tosin sitten täytyy katella jo suodattimenkin ilman saanti.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Taitaa olla Up-pipe tai delivery pipe oikea termi ko. osalle.
Ja sitten hieman "avautumista" ko. putkesta.

DrBoost kirjoittaa:
Hej !

Tja, det framgår väl tydligt vad man kan göra för att undvika problem.....
Men, om man inte nöjer sig med det svaret så kan man väl lägga till regelbundna oljebyten. Se oxo till att vevhusventen funkar. Notera att det finns grova super duper* inloppsrör till TuRbon som mer eller mindre saboterar vevhusventen.
(* finns att köpa hos vissa trimmfirmor, eller även hemma gjorda)
Eli jos nyt oikein ymmärrän, niin jotkut putket estävät/ haittaavat kampikammion tuuletusta. Tuuletus on muutenkin ollut ongelma saappaissa, joten kannattaa varmistaa että uusi osa ei haittaa sen toimintaa.
#1730
500whp.net member
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Vigge kirjoitti:Tuuletus on muutenkin ollut ongelma saappaissa, joten kannattaa varmistaa että uusi osa ei haittaa sen toimintaa.
Osta hyvä veli hajunsyöjät ja laita talkkia jalkoihin 8O :lol:

Joo joo, huono, mä oon sitte huono... :oops: :P ...i get my coat...
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Mikä tää vevhusventilation eli kampikammion tuuletus oikeen on ? Kun monta kertaa lukee et laitetuissa saabeissa on "avledd vevhusventilation" eli toi tuuletus jotenki pois ohjattu tai jotain sinne päin... :roll:

Ja miten tollanen tuhdimpi delivery pipe voi sabotoida (Dr. Boostin sanoin) tätä tuuletusta ?
Vastaa Viestiin