EU tuomioistuimen päätös siirtokilvistä.
EU tuomioistuimen päätös siirtokilvistä.
EU tuomioistuimen mukaan Suomi ei enää saa vaatia omia siirtokilpiä tuontiautoille. Saksan siirtokilpien pitää kelvata jatkossa.
http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/id55721.html
E: linkki
http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/id55721.html
E: linkki
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
"Tuomio tarkoittaa sitä, että Suomen on luovuttava vaatimasta siirtolupaa ajoneuvoilta. Suomi luopuu siirtoluvan vaatimisesta sen jälkeen, kun asiaa koskeva lainsäädäntö saadaan kuntoon."
....montakohan vuotta tuohon menee.
....montakohan vuotta tuohon menee.

Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
-
- "Hirsch"
- Viestit: 788
- Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
- Paikkakunta: Kempele
YLE:n teksti-tv:stä luin, että valtionvarainministeriö aikoo tuomiosta huolimatta noudattaa voimassa olevia siirtolupien menettelysäännöksiä.
Ministeriö perustelee asiaa sillä, että päätös siirtolupa-asiassa koskee vain lyhyitä 7 päivää kestäviä lupia, mutta koska nykylain mukaan Suomessa voidaan siirtolupa myöntää 3 kuukaudeksi, päätös ei koske näitä pitempiä lupia.
Edit:
Aiheesta on jo vanhempi ketju http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=51092
Ministeriö perustelee asiaa sillä, että päätös siirtolupa-asiassa koskee vain lyhyitä 7 päivää kestäviä lupia, mutta koska nykylain mukaan Suomessa voidaan siirtolupa myöntää 3 kuukaudeksi, päätös ei koske näitä pitempiä lupia.
Edit:
Aiheesta on jo vanhempi ketju http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=51092
Viimeksi muokannut Pekka Valtanen, To Maalis 15, 2007 22:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
ja oikella osastolla.... tämän voisi varmaan lukitaPekka Valtanen kirjoitti:YLE:n teksti-tv:stä luin, että valtionvarainministeriö aikoo tuomiosta huolimatta noudattaa voimassa olevia siirtolupien menettelysäännöksiä.
Ministeriö perustelee asiaa sillä, että päätös siirtolupa-asiassa koskee vain lyhyitä 7 päivää kestäviä lupia, mutta koska nykylain mukaan Suomessa voidaan siirtolupa myöntää 3 kuukaudeksi, päätös ei koske näitä pitempiä lupia.
Edit:
Aiheesta on jo vanhempi ketju http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=51092
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Valtiovarainministeriö on sitten niinkuin valtio itse, eli se ei voi tehdä rikosta. Jos sen todetaan tehneen väärin, se myöntää sen ja jatkaa sitä "perustelemalla" jotain. Ja tyhjän rahastus jatkuu.Pekka Valtanen kirjoitti:YLE:n teksti-tv:stä luin, että valtionvarainministeriö aikoo tuomiosta huolimatta noudattaa voimassa olevia siirtolupien menettelysäännöksiä.
Jos ihmisellä olisi samat oikeudet, niin esim. vaimoaan hakkaava mies voisi todeta että okei, onhan tämä väärin mutta jatkan kuitenkin hakkaamista siihen saakka kunnes keksin jonkun muun tavan purkaa kiukkuani

9000CS 2,3
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Jotakuinkin näin. Kun ei kerran varta vasten kielletty nimenomaan tuota 3kk:n ajolupakäytäntöä, niin sehän tarkoittaa sitä, että ei sitä tarvitse mennä muuttamaankaanSaappi Kuski kirjoitti:Valtiovarainministeriö on sitten niinkuin valtio itse, eli se ei voi tehdä rikosta. Jos sen todetaan tehneen väärin, se myöntää sen ja jatkaa sitä "perustelemalla" jotain. Ja tyhjän rahastus jatkuu.Pekka Valtanen kirjoitti:YLE:n teksti-tv:stä luin, että valtionvarainministeriö aikoo tuomiosta huolimatta noudattaa voimassa olevia siirtolupien menettelysäännöksiä.
Jos ihmisellä olisi samat oikeudet, niin esim. vaimoaan hakkaava mies voisi todeta että okei, onhan tämä väärin mutta jatkan kuitenkin hakkaamista siihen saakka kunnes keksin jonkun muun tavan purkaa kiukkuani

Tuulilasin nettikeskustelupalstalla muutama ihan asiallinenkin kommentti (harvinaista, mutta totta) aiheesta. Mm. eipä taida olla tullilla ympärivuorokautista päivystystä ajolupatiskeillä. Eli osta vaan auto ulkomailta, mutta rajalla kannattaa olla virka-aikaan (koskee lähinnä maarajoilla olevia tulliasemia), tai matka tyssää siihen, kunnes viskaali suvaitsee saapua myöntämään ajolupaa...Siitä en tiedä faktaksi, mutta ilmeisesti siis EU:n oikeuden päätös ylittää kiistatilanteissa kansallisen lain? Ja silti Ministeriö aikoo jatkaa samaa linjaa, kunnes muilta kiireiltään kerkiää muuttamaan lainsäädäntöä. Eli potentiaalisia valituksia kertyy jokaisesta lunastetusta 15€:n ajoluvasta, sillä jos asian riitauttaa, on tuon EU:n tuomioistuimen päätöksen mukaan valtio AINA häviäjä, vaikka kuinka yrittää kansallisella lainsäädännöllä kantaansa perustella. Siinähän sitä samalla tienaa muutamia satasia, kun laittaa valitukseen korvausvaateet oikeudenkäyntikuluista ja kulut valituksen laatimisesta matkakorvauksineen sun muineen...
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Ehkä homma ratkeaa vasta siinä vaiheessa kun joku ajaa vaan vaikka saksan kilvilllä sisään ja saa sakot+verot ja lähtee sitten asiaa puimaan oikeudessa.
Riskitön tapa kokeiluun voisi ehkä olla ajaminen parin todistajan kanssa tuontiautolla suoraan laivasta tulliin ja ilmoittaa ettei aio hankkia suomalaisia kilpiä niin toivottavasti kieltävät ajamisen. Tekisi vaan jutun laittomasta ajamisen estämisestä ja ennakkotapauksen sillä tavoin joutumatta itse rangaistusuhkaan.
Ja onhan muuten tulkinta 3 kk luvasta myös sikäli omituinen että sehän sisältää verovastuun 10 % jos autoa ei rekisteröidäkään Suomeen. Vai onko se muuttunutt ?
Riskitön tapa kokeiluun voisi ehkä olla ajaminen parin todistajan kanssa tuontiautolla suoraan laivasta tulliin ja ilmoittaa ettei aio hankkia suomalaisia kilpiä niin toivottavasti kieltävät ajamisen. Tekisi vaan jutun laittomasta ajamisen estämisestä ja ennakkotapauksen sillä tavoin joutumatta itse rangaistusuhkaan.
Ja onhan muuten tulkinta 3 kk luvasta myös sikäli omituinen että sehän sisältää verovastuun 10 % jos autoa ei rekisteröidäkään Suomeen. Vai onko se muuttunutt ?
Voisi joku Tornion korkeudella asustava käydä Svea-mamman puolelta siistin OG-satkun hakemassa ja tuoda keskellä yötä yliwesku kirjoitti:Riskitön tapa kokeiluun voisi ehkä olla ajaminen parin todistajan kanssa tuontiautolla suoraan laivasta tulliin ja ilmoittaa ettei aio hankkia suomalaisia kilpiä niin toivottavasti kieltävät ajamisen. Tekisi vaan jutun laittomasta ajamisen estämisestä ja ennakkotapauksen sillä tavoin joutumatta itse rangaistusuhkaan.

...sen hintaisessa vehkeessä nyt ei välttis veroseuraamukset ym. olisi ensihätään niin pahoja jos ja kun homma ei menekkään kuin elokuvissa

Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka
Volvo V50, 2012
Volvo V50, 2012
Tulipa muutos äkkiä:
LVK:n sivulta poimitua:
http://www.tulli.fi/fi/01_Ajankohtaista ... _31922.jsp
LVK:n sivulta poimitua:
Tullin sivu samasta aiheesta:Liikennevakuutuskeskus
Lehdistötiedote
30.3.2007
Käytettynä maahan tuodussa ajoneuvossa on oltava aina liikennevakuutus
ETA-alueelta käytettynä maahan tuotavalla ajoneuvolla saa 2.4.2007 lähtien ajaa ilman siirtolupaa. Tällöin edellytyksenä on, että ajoneuvolla on lähtömaassa voimassa oleva liikennevakuutus ja rekisteröinti ja että ne ovat voimassa myös Suomessa. Ajoneuvon tuonnista on tehtävä käyttöönottoilmoitus, jonka tulli vahvistaa. Uudistus perustuu EY-tuomioistuimen tuoreeseen päätökseen. Ajoneuvon kuljettaja voi jatkossa kuitenkin jäädä ilman vakuutuskorvausta.
Mikäli tuontiautossa on lähtömaassa laillisesti myönnetyt ja voimassa olevat rekisterikilvet, pääsääntöisesti sillä on myös ko. lähtömaan vakuutusyhtiön myöntämä, voimassa oleva liikennevakuutus. Näin vakuutettua ajoneuvoa voi käyttää myös Suomen liikenteessä.
Tuontiautoa ostettaessa tai liikennevakuutusta lähtömaassa otettaessa on syytä varmistaa, että vakuutus on voimassa koko sen ajan, jona ajoneuvoa käytetään väliaikaisesti autoverotta Suomessa. Mikäli ulkomailla myönnetyn vakuutuksen voimassaolo päättyy ennen ajoneuvon rekisteröintiä Suomeen, on ajoneuvolle otettava kotimainen liikennevakuutus.
Jos rekisteröinti tai ulkomainen liikennevakuutus eivät ole voimassa ajoneuvoa maahan tuotaessa, on ajoneuvolle otettava jo ennen sen käyttöönottoa siirtolupa sekä kotimainen pakollinen liikennevakuutus.
Nykyinen siirtolupamenettely ja siihen liittyvä vakuutus on lisäksi yhä mahdollinen vaihtoehto, mikäli tuontiauton omistaja haluaa ajoneuvoonsa heti maahan tuotaessa suomalaisen liikennevakuutuksen.
- Ajoneuvoa maahan tuovan kuljettajan on syytä aina selvittää oma vakuutusturvansa. Ulkomailla myönnetty liikennevakuutus ei yleensä ole yhtä kattava kuin Suomen lakisääteinen liikennevakuutus, sillä siitä puuttuu ns. kuljettajanpaikkasuoja, sanoo yksikönjohtaja Janne Jumppanen Liikennevakuutuskeskuksesta. Ajoneuvon kuljettajan omia henkilövahinkoja ei pääsääntöisesti kateta muiden ETA-maiden liikennevakuutuksista.
- Kuljettaja voi jäädä kokonaan ilman vakuutuskorvauksia, ellei hänellä ole pakollisen liikennevakuutuksen ohella vapaaehtoista vakuutusta. Ulkomailla liikennevakuutuksen yhteyteen myönnettyjen vapaaehtoisten tapaturma- ja muiden vastaavien vakuutusten korvauspiiri on lisäksi yleensä huomattavasti Suomen liikennevakuutusta rajallisempi, yksikönjohtaja Jumppanen muistuttaa. Sama koskee myös suomalaisesta vakuutusyhtiöstä otettua tapaturmavakuutusta.
http://www.tulli.fi/fi/01_Ajankohtaista ... _31922.jsp
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21