Jätti tielle, pe.....kle
-
- "Aero"
- Viestit: 446
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
- Paikkakunta: Tuusula
Jätti tielle, pe.....kle
Olen 6-vuotiaan tyttäreni kanssa kanssa matkalla Tuusulasta Tampereen kautta Poriin mummulaan ja kummitytön syntymäpäiville. Matkaa jäljellä gepsin mukaan 75 km ja perjantai-ilta klo 19.45. 9-5 täysin huolettu ja pidetty kuin kukkaa kämmenellä, vm 2003 mittarissa 102 tkm, nykäsee pintakaasulla pari kertaa, meno jatkuu hetken ja sitten sammuu. Hätävilkut päälle rullailen linja-autopysäkille 6 km ennen Häijäätä. Tyttö alkaa itkemään ja pelkää. On täysin pimeää, toki kabiinissa on valot. Takaluukusta uusi sytkäkasetti paikalleen (huomaan että ei tule käryä eikä -03:sta ilmeisesti juuri kasetteja ole mennyt), väännän avaimesta ei mitään eli jokin muu paskana. Soitan kaverille (reddragon), ja sit hinausmiehelle. Hinausauto saadaan paikalle n. 25 min sisään. Saabbi lavalle ja matka jatkuu Poriin. Noin 40 min aikana autoja meni ohi toistasataa ja vain kaksi pysähtyy kysymään, tarvitaanko apua. Hätävilkut ja parkit päällä koko ajan. Luulen, että bensasyöttöön tuli ongelma, pumppu ehkä, onko muita ehdotuksia ? Mekaamista epämääräistä ääntä en havainnut. Ei tässä muutoin pahasti harmita, mutta oli tosi ikävä kokemus tyttärelle, joka ymmärrettävästi pelkäsi tilanteessa. No tänään vien auton merkkiliikkeeseen ja katsotaan, mikä vaivaa. Suuret kiitokset todella hyvästä palvelusta Hinaus Jari-Antero Ky:n Jarille.
9-5 Nordic
9-5 Nordic
MB 220 cdi A vm 2013
-
- "Aero"
- Viestit: 446
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
- Paikkakunta: Tuusula
moi
bensapumppu se sitten oli. Onneksi pro car servicestä saa sellaisen sopivasti. Merkkiliikkeen vaatimaton hinta 500 egeä sisältäen jonkun helvetin ämpärin. Suostuvat merkkiliikkeessä kuitenkin pistämään kiinni eli asentamaan pumpun ämpäriin ?!. Kaksi 9-5 ja molemmat jättänyt tielle yhteensä 9 saabista. Hyvä auto se tästä huolimatta on. Seuraavaksi menee varmaan asentotunnistin.
9-5 Nordic
bensapumppu se sitten oli. Onneksi pro car servicestä saa sellaisen sopivasti. Merkkiliikkeen vaatimaton hinta 500 egeä sisältäen jonkun helvetin ämpärin. Suostuvat merkkiliikkeessä kuitenkin pistämään kiinni eli asentamaan pumpun ämpäriin ?!. Kaksi 9-5 ja molemmat jättänyt tielle yhteensä 9 saabista. Hyvä auto se tästä huolimatta on. Seuraavaksi menee varmaan asentotunnistin.
9-5 Nordic
MB 220 cdi A vm 2013
-
- "Aero"
- Viestit: 446
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
- Paikkakunta: Tuusula
Huomasitko ennen pumpun "loppumista" pumpun vihellystä tai vastaavaa.9-5 Nordic kirjoitti:moi
bensapumppu se sitten oli. Onneksi pro car servicestä saa sellaisen sopivasti. Merkkiliikkeen vaatimaton hinta 500 egeä sisältäen jonkun helvetin ämpärin. Suostuvat merkkiliikkeessä kuitenkin pistämään kiinni eli asentamaan pumpun ämpäriin ?!. Kaksi 9-5 ja molemmat jättänyt tielle yhteensä 9 saabista. Hyvä auto se tästä huolimatta on. Seuraavaksi menee varmaan asentotunnistin.
9-5 Nordic
Tai kun uusi pumppu laitettin niin katosiko joitain ääniä.
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
#1814
-
- "Aero"
- Viestit: 446
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
- Paikkakunta: Tuusula
Oma käsitykseni on noista saabin käyttämistä Walbron bensapumpuista, että ne harvemmin menee vaihtoon loppuukulumisen takia vaan että ne on vain niin huonolaatuista tavaraa
oma pumppu meni vaihtoon uudestaan vain 50 tkm edellisestä vaihdosta
pumppuun tuli jokin sähköinen kontaktivika ja sen sai toimimaan pienellä koputtelulla..

oma pumppu meni vaihtoon uudestaan vain 50 tkm edellisestä vaihdosta

9-3Aero-01
Mulla oli tänään samantakaltaisia oireita 2.0t:ssä. Parin minuutin ajon jälkeen (kylmällä moottorilla) nykäisi muutaman kerran, veto loppui ja sammui. Käynnistyi kuitenkin uudelleen mutta kävi epätasaisesti, eikä pysynyt käynnissä kun yritti liikkeelle. Sytyskasetista, eikä muualtakaan tullut mitään käryä. Viiden minuutin odottelun jälkeen auto käynnistyi ja toimi taas normaalisti. Ajelin sillä sitten muutaman kilometrin matkan kotiin.
Kesällä vaihdoin asentoanturin, joten sen luulisi vielä toimivan. Hyvät arvaukset (tai tiedot) olisi nyt tarpeen vian paikallistamiseen
(2.0t -99, ajettu 217 tkm)
Kesällä vaihdoin asentoanturin, joten sen luulisi vielä toimivan. Hyvät arvaukset (tai tiedot) olisi nyt tarpeen vian paikallistamiseen
(2.0t -99, ajettu 217 tkm)
9-5 Aero wagon M -04, 900 Turbo -90, 96 2-t -65.
artako kirjoitti:Mulla oli tänään samantakaltaisia oireita 2.0t:ssä. Parin minuutin ajon jälkeen (kylmällä moottorilla) nykäisi muutaman kerran, veto loppui ja sammui. Käynnistyi kuitenkin uudelleen mutta kävi epätasaisesti, eikä pysynyt käynnissä kun yritti liikkeelle. Sytyskasetista, eikä muualtakaan tullut mitään käryä. Viiden minuutin odottelun jälkeen auto käynnistyi ja toimi taas normaalisti. Ajelin sillä sitten muutaman kilometrin matkan kotiin.
Kesällä vaihdoin asentoanturin, joten sen luulisi vielä toimivan. Hyvät arvaukset (tai tiedot) olisi nyt tarpeen vian paikallistamiseen
(2.0t -99, ajettu 217 tkm)
Juuri samansuuntaiset oireet oli mulla, kun Trionic boksi hajosi. Alkupään bokseissa (Vissiin Englannissa tehdyissä) valmistusvikoja jotka aiheuttaneet hapettumia jne jne. 200e maksoi hajottamilta boksi ja ongelma poistui. Akun kenkää irrottamalla saattoi toimia pitkänkin matkan tai sammua heti kättelyssä, ihan lotolla tuntui tulevan vika. Tyhjä käynti oli poissa ajoittain ja pari kertaa ei lähtenyt käyntiin ollenkaan... CE valo jäi palamaan melko harvoin.
Helppo nakki ainakin kokeilla vaihtaa jos saa boksin lainaan ja pääsee techin nenään....
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
#1814