suuttimet

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
siffonen
Matalapaineturbo
Viestit: 185
Liittynyt: Pe Helmi 17, 2006 13:06
Paikkakunta: Joensuu

suuttimet

Viesti Kirjoittaja siffonen »

Nyt olis tarpeen ostaa järeämmät suuttimet, maptunilta sais mutta maksavat 470€/4kpl. Ht-tunelta sais tälläiset suuttimet http://www.ht-tune.com/apps/keraily/tuote.aspx?o=95&t=1 eikä ole hinnalla pilatut, mutta käyvätkö nuo sabaani (9-5 2.3t 1998)??
Saab 9-5 2.3t 1998
Saab 9-3ss 1.8t 2008
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Käy.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Antsa
"Tuplakaasari"
Viestit: 59
Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 12:32
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Antsa »

Lisäkysymys suuttimista,
paljonkohan 2,3t -98 vakiosuuttimien tuotto on?
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1247
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

Antsa kirjoitti:Lisäkysymys suuttimista,
paljonkohan 2,3t -98 vakiosuuttimien tuotto on?

Kuutiosenttejä en osaa sanoa, mutta ainakin Maptunin stage 4:ssä mennään vielä vakiosuuttimilla ja lupaavat 285hp 440Nm

http://www.maptun.com/webshop/products. ... storder=64[/url]
Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
TD04
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: To Loka 20, 2005 20:11
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja TD04 »

Jatketaan tähän.

Maptunilta tilaamassa softaa ja suositteli aeron steg3:sta tolle
mun kokoon panolle.Suuttimia vaan jäin epäilemään.

Mahtaisko joku tietää onko vm-98 2.3t samat suuttimet kun aeron 00- :?:
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
TD04
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: To Loka 20, 2005 20:11
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja TD04 »

9-5T kirjoitti:
TD04 kirjoitti: Mahtaisko joku tietää onko vm-98 2.3t samat suuttimet kun aeron 00- :?:
Joo, ei.

Ja ero näiden suuttimien välillä on mikä?
Enkä halua tietää onko joku varaosa numero erilainen vai ei.
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
Antsa
"Tuplakaasari"
Viestit: 59
Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 12:32
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Antsa »

Juu, suuttimet eivä ole samat -98 2,3LTP:ssä ja aero 00-. Helpoiten näet aisian kun kurkkaat suuttimiesi värin. aerossa on ruskeat. Ja todennäköisesti sinulla punaiset. Ero on suuttimien tuotossa. aeron ruskeillä päästään n.300 hepoon asti ja noilla punaisilla jäädään paljon tuon alle. Eli vaarana on juuri se että jos ajat noilla punaisilla yli n.240 hepon kokoonpanossa, niin menee laihalle. Ja konerikko sit... ei kannata. vaihda aeron ruskeat suuttimet, maksaa uutena n.200eur kierros. Luonnollisesti suuttimet pitää ottaa huomioon softaa tilatessa. Itse vaihdan punaiset aeron ruskeisiin.

-Antsa
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Antsa kirjoitti:Eli vaarana on juuri se että jos ajat noilla punaisilla yli n.240 hepon kokoonpanossa, niin menee laihalle. Ja konerikko sit... ei kannata.
-Antsa
Ei pidä paikaansa, jos nyt puhutaan samoista suuttimista kuin tonnareissa olevista "punaisista". Värit on huono tunniste yleensäkin kun niistä löytyy numerotkin. Mutta jos kyseessä on samat kun tonnarissa niin niilläkin mennään tuonne hiukka alle 300 ihan turvallisesti. Hyvä se on joka tapauksessa mitata niin tai näin.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
TD04
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: To Loka 20, 2005 20:11
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja TD04 »

Antsa kirjoitti:Eli vaarana on juuri se että jos ajat noilla punaisilla yli n.240 hepon kokoonpanossa, niin menee laihalle. Ja konerikko sit... ei kannata.
Tätä epäilinkin.Riittäisköhän näissä tuotto jo aeron suuttimiakin pitemmälle.?

http://www.ht-tune.com/apps/keraily/tuote.aspx?o=95&t=1
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3724
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

V-M kirjoitti:
Antsa kirjoitti:Eli vaarana on juuri se että jos ajat noilla punaisilla yli n.240 hepon kokoonpanossa, niin menee laihalle. Ja konerikko sit... ei kannata.
-Antsa
Ei pidä paikaansa, jos nyt puhutaan samoista suuttimista kuin tonnareissa olevista "punaisista". Värit on huono tunniste yleensäkin kun niistä löytyy numerotkin. Mutta jos kyseessä on samat kun tonnarissa niin niilläkin mennään tuonne hiukka alle 300 ihan turvallisesti. Hyvä se on joka tapauksessa mitata niin tai näin.

V-M
Eivät ole samat mitä tonnarissa vaikka väri voikin olla sama.


"ruskeiden" 9-5 vm-00-> turbojen suuttimien tuotto on 390cc/min.

WIS:n mukaan vm98-99 B235 suuttimien tuotto tulisi olla 176ml/30s +- 7ml

B205 127 ml/30s +-5ml
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Sairas95
Matalapaineturbo
Viestit: 188
Liittynyt: La Huhti 15, 2006 22:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Sairas95 »

WIS:in mukaan ->02 (minulla ei uudempaa) ruskeat suuttimet 352ml/min
9-5 2.3 MY2008
TD04
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: To Loka 20, 2005 20:11
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja TD04 »

siffonen kirjoitti:Nyt olis tarpeen ostaa järeämmät suuttimet, maptunilta sais mutta maksavat 470€/4kpl. Ht-tunelta sais tälläiset suuttimet http://www.ht-tune.com/apps/keraily/tuote.aspx?o=95&t=1 eikä ole hinnalla pilatut, mutta käyvätkö nuo sabaani (9-5 2.3t 1998)??
V-M kirjoitti:Käy.

V-M
Onko 100% varmaa tietoa että käy ja onko bolt on kamaa.??
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Jos siellä on ns. pitkät suuttimet alunperin niin mekaanisesti kyllä käy. Ohjauksesta toki on vaikee mitää sanoa kun ei tiedä mikä softa siellä on.

Asiat mitkä merkkaa on:

-mekaaninen sopivuus
- pituus
- liitin tyyppi
- suutin tyyppi (suuttimia on aika monenlaisia)
- ohjaus
- matala vai korkea ohminen

Jos nuo matsää niin on mekaanisesti bolt on.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Antsa
"Tuplakaasari"
Viestit: 59
Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 12:32
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Antsa »

Pakko korjata omaa teksitä kun olen ollut väärässä.
Varmistettu nordicilta ja boschilta:
2,3LPT vm -98 punaiset suuttimet(ja varmaan -99) ja 00- uudemmissa ruskeissa on sama tuotto. Eli niitä ei tarvitse vaihtaa jos liikutaan alle 300 tehoissa. Nuo uudemmat ei sovi edes vanhan imusarjaan. Suutin on erilainen.
(punaisten nro on 0280155749)
Kuva
TD04
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: To Loka 20, 2005 20:11
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja TD04 »

Antsa kirjoitti:Nuo uudemmat ei sovi edes vanhan imusarjaan. Suutin on erilainen.
(punaisten nro on 0280155749)
Kuva

Jep jep niin näyttää olevan..
Löytyyköhän tota vanhan mallin suutinta mistään..?
suurempi tuottosena siis.??
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
Vastaa Viestiin