hz81 kirjoitti: Hmm, mikä todellinen ero tuon 9-3:sen ja 900:sen välillä on? Kestääkö toinen paremmin tms?
Ajossa erot eivät ole kovinkaan suuria. Vaijerikytkin kyllä 900:sessa on ikävä, mutta voihan sen aina päivittää hydrauliseksi tai hommaa automaatin.
Jos auto on n. 10 vuotta vanha, niin tärkeitä on että autoa on hyvin pidetty ja huollot tehty. Itse en katsoisi niinkään kilometrien perään.
Jos alle 10 000€ autoa haet ja tarkoitus on saada turbo kone varusteilla, niin 9-3:sen hinta menee yli. 15 000€ alkaa samaan järkevän 9-3:sen.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Hinta todellakin ylläkanttiin. -94 ja -95:ssa oli vielä joitakin bugeja, M96 on kuuleman mukaan ensimmäinen vuosimalli jossa ei ollut niin paljon noita pikkuvikoja. Ottaen huomioon hinnan, kilometreistä huolimatta( jos ei ole huoltokirjaa niin saattaa olla ruuvattu kuitenkin), niin en kyllä itse maksaisi yli seitsemän noin vanhasta ng900.
Toi ärrähän olisi paljon mielenkiintoisempi, parempi vuosimalli ja vielä paljon harvinaisempi. Eihän tuon -95:en kilometreihin ole oikein luottamista, niin miksei ostaa uudempi paremmin varusteltu auto?
Eihän noi kilometrit muutenkaan ole mitään tuolle koneelle/laatikolle.
Toisaalta, voihan olla, että m96 on huonossa kunnossa, vaikea sanoa näin kuvien perusteella, ja hopea kieltämättä parempi väri noin vanhassa. Ei näy kaikki naarmut.
Ruotsistahan saa noita vähänajettuja ng turboja alle 40t kruunua, jopa -97. Veroineen olisivat tällöin halvempia. Jos kilometrit pitävät paikkansa tuossa M95:ssa, tulee vaihtolistalle kohtapuolin kaikennäköistä kulutusosaa.
Mielestäni ng900 ja og9-3 ajo-ominaisuuksissa on eroja, vaikka 9-3 ei mikään go-carti olekaan, niin ng tuntuu vieläkin löysemmältä. No mielipiteitähän nämä ovat..
Ok, eli tuo hinta on liian kova, eikä auto välttämättä kummoinen. Ainoa asia mikä tuossa veti puoleensa oli kyllä yleinen kunto, tosin kaipa noita voi meikata nykyään aika onnistuneesti. No, ajomäärästä ja huolloista ei ole varmuutta.
Millainen projekti tuo ruotsista hakeminen on? Onko firmoja tai muita jotka noita autoja tuolta tuo?
Voisin tuota R:mallia käydä katsomassa kun tiistaina tuollapäin pyörin. Jos joku haluaa tulla antamaan asiantuntijalausuntoja niin voi pistää vaikka yv:tä, siis ihan vastuuttomana . Pullakahvit tarjoan.
Juu, nyt on auto sitten hommattu ja itseasissa löytyi tämän foorumin kautta.
NG900 2.0T (talladega) vm98 .
Sitten jatkokysymyksiä, tarvitseeko uusi soitin jonkin väliliittimen ja onko mahdollista saada soittimen päälle jotain säilytyslokeroa?
Ymmärsin että vanteitten et on melko suuri, ovatko et40:llä olevat vaateet sopivat?
Noita lastu firmoja näyttää olevan aika monta, mikä on fiksuin vaihtoehto vai onko niillä edes todellisuudessa eroja? Nordic taisi luvata vähän vähemmän tehoa kuin muut.
Liitäntöjen puolesta pitäisi tavallinen uudehko perussoitin mennä Saabin oman soittimen tilalle (ISO-liitin). Lokeron hommaamiseksi kannattaa heittää vaikka ostoilmoa tämän foorumin markkinapalstalle josko jollakin olisi jäänyt vaikka päinvastaisen soitinpäivityksen myötä ylimääräiseksi sellainen.
Tietenkin sitä lokeroa voipi merkkiliikkeen tiskiltäkin kysäistä mutta hinta saattaa yllättää
Viriviritööt-, vanne- ja audiojutuista on kirjoteltu paljonkin joten haku auttaa.