National Performance- Jarrulevyt

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4993
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja Tuha »

G-mies kirjoitti:Sopii ihan sellaisenaan.

Matti
No hyvä tietää tämäkin asia.

Saako sitä mitenkään selville että kumpaa paksuutta sitä levyä nyt sitten tulisi tilata 23,5 vai 25 mm??

Onko nuo levyt reikien, ym. suhteen orkkislevyjen kokoisia?
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Tuo levyjen paksuus muuttuu uudempien satuloiden myötä vuosimallissa -88 -> turboon ja muistaakseni -90 -> myös vapareihin. Eli vanhat levyt olivat 23,5 ja uudet 25mm paksuja. Jos tilaat Saabin spekseillä, niin eiköhän sieltä tule ihan oikeanlaiset

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4993
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja Tuha »

G-mies kirjoitti:Tuo levyjen paksuus muuttuu uudempien satuloiden myötä vuosimallissa -88 -> turboon ja muistaakseni -90 -> myös vapareihin. Eli vanhat levyt olivat 23,5 ja uudet 25mm paksuja. Jos tilaat Saabin spekseillä, niin eiköhän sieltä tule ihan oikeanlaiset

Matti
Tuolla sivuilla oli toisessa turbo kohdassa muistaakseni 10/88->

Eli sieltä pitäisi sitten tulla oikean kokoiset jos tilaan -88 vuoden tonnariin levyt. Auttaako vanhojen levyjen paksuuden mittaus ihan siitä reunasta? Kyseessä siis Motonetistä ostetut levyt.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Auttaahan se paksuuden mittaus kyllä, joissakin tapauksissa on levyn reunassa ollut merkintä min thick, mutta siitä ei taida olla apua tässä tapauksessa. Ja Motonetin listan mukaan -89 mallivuoteen olisi tullut tuo muutos paksumpaan levyyn turbo-mallien kohdalla ja -90 mallivuoteen vapariin. Kannattaa siis tarkistaa, ellei jollakin ole ihan tarkkaa tietoa.

Matti

Edittiä... siis jarrusatulastahan sen tunnistaa parhaiten. Kuvassa alempi on se uudempi 25mm levylle tarkoitettu.
Kuva
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Tuo sama pulju näytti välittävän muitakin vermehiä, mm. saksalaisia Supersport -alustasettejä.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4993
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Kyselin -88 vuoden tonnariin levyjä ja tällainen vastaus tuli:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kyseisen autosi valmistusvuotena on tullut mallin vaihdos. Jos hyväksyt tarjouksen tarvitsen myös tiedon, onko autosi uudempaa vai vanhempaa mallia?

Seuraavassa tarjous National Performance -jarrulevyistä. Hinnat sisältävät alv:n ja DHL-rahdin kotiovellesi.

NATIONAL-JARRULEVYT

National Performance -jarrulevyt valmistetaan Nottinghamissa, Englannissa. Yhtiön laadunvalvonta on erittäin tarkkaa, ja Nationalin tuotanto on ISO 9000 – sertifioitu. Samassa tehtaassa valmistetaan myös Ferodo-tuninglevyt. National on valmistajan oma ns. tehdasbrandi. Levyt viimeistellään asiakaskohtaisesti tilausten perusteella. Toimitusaika on noin kaksi viikkoa. Valmistajan kotisivut: http://www.national-auto.co.uk

National Performance jäähdytetyt etulevyt: PBD 247/250, halkaisija 280,0mm

D rei'itys + uritus 159€/pari sis. alv. ja DHL-rahti kotiovelle

M 12 uraa 155€/pari sis. alv. ja DHL-rahti kotiovelle

X 16 uraa 165€/pari sis. alv. ja DHL-rahti kotiovelle



National Performance takalevyt: PBD 299, halkaisija 257,0mm

D reijitys + uritus 129€/pari sis. alv. ja DHL-rahti kotiovelle

M 12 uraa 125€/pari sis. alv. ja DHL-rahti kotiovelle

X 16 uraa 139€/pari sis. alv. ja DHL-rahti kotiovelle



PINTAKÄSITTELY

Mustauskäsittely: + 16,75€/pari. Mustakäsittely suojaa levyn reuna-alueita, uria ja keskiötä ruostumiselta ja pitää levyn pidempään siistinä. Pintakäsittely kuluu pois jarrupalan kosketuspinnan alueelta.

D – tyypin levyt HUOM!
Urituksen ja reijityksen yhdistämisessä urien määrän ratkaisee levyn rakenne. Uria on tyypillisesti 3-6/puoli + reijitys. Erityisesti jäähdytetyissä levyissä levyn jäähdytyskanavien rakenne ja tiheys sanelee urien ja reikien turvallisen maksimimäärän sekä sijoittelun.

JARRUPALAT

National Performance – jarrulevyjen kanssa voi käyttää mitä tahansa tieliikenteeseen hyväksyttyä jarrupalaa, eli ei tarvita erikoispaloja. Mikäli haluat vähentää vanteiden likaantumista, ja saada erittäin hyvän jarrutustehon, suosittelen keraamisia/orgaanisia paloja kuten EBC Green Stuff.



TOIMITUSEHDOT
Tarjotut hinnat ovat voimassa ennakkomaksulla. Saatuamme tilauksesi lähetämme laskun (pdf-tiedostona), ja teemme tehdastilauksen. Kun maksu on maksettu, se toimitetaan suoraan Nationalin tehtaalta Nottinghamista, Englannista. Yyypillinen toimitusaika on kaksi viikkoa. Tarkistamme toimitusajan jokaisen tilauksen yhteydessä ja informoimme heti mahdollisista muutoksista. Varaosavaraston National - toimituksista vastaa suurin eurooppalainen kuriiriyhtiön DHL. Toimitamme tuotteet kotiovelle asti.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Eli täytyy melkovarmaan tänään selvitellä kumpaa mallia tuossa tonnarissani on jarrusatulat niin tietää onko uudempaa vai vanhempaa mallia.

Sitä voisi jossain vaiheessa laittaa levyt tilaukseen.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Jokos joku on tilannut jarrulevyt kyseisestä puljusta?
Foxbody turbo
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4993
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Japso kirjoitti:Jokos joku on tilannut jarrulevyt kyseisestä puljusta?
Minä taidan tilata kun jaksan ensin selvittää onko tonnarissani uudemmat vai vanhemmanmallisen jarrusatulat.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Kesemmällä hankin kohta finaalissa olevien takalevyjen tilalle tuolta levyt, jollei leimamies aikaista hankintaa.
Nyt kansiremontissa kohtaamani vastoinkäymisten ja huonon tuurin paraati aiheutti sen, että en hetkeen koske autoon pitkällä tikullakaan, söi rahaa ja miestä, ja hiusrajakin pakeni varmaan taas pari senttiä :x
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Tuha kirjoitti:
Japso kirjoitti:Jokos joku on tilannut jarrulevyt kyseisestä puljusta?
Minä taidan tilata kun jaksan ensin selvittää onko tonnarissani uudemmat vai vanhemmanmallisen jarrusatulat.
Uudempia ATE:n valmistamia satuloita veikkaisin.
Foxbody turbo
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4993
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Japso kirjoitti:
Tuha kirjoitti:
Japso kirjoitti:Jokos joku on tilannut jarrulevyt kyseisestä puljusta?
Minä taidan tilata kun jaksan ensin selvittää onko tonnarissani uudemmat vai vanhemmanmallisen jarrusatulat.
Uudempia ATE:n valmistamia satuloita veikkaisin.
No niin minäkin veikkaisin. Täytyy varmistaa asia ottamalla rengas edestä pois. :arrow: Tällä hetkellä vain kurkittu renkaat vinossa niiden taakse ja näyttäisi uudemmalta satulalta.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

Kertokaas hölömölle, että mitä haetaan levyn urituksella/reityksellä?
VW transporter 2.5tdi vm.99
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Styylinkiä et Tuuninkia kaiketi? :)
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

himmee kirjoitti:Kertokaas hölömölle, että mitä haetaan levyn urituksella/reityksellä?
Kovassa jarrutuksessa jarrupalan ja levyn väliin muodostuu kaasupatja ja urituksella/rei'ityksellä tuo kaasu saadaan johdettua pois palan ja levyn välistä ja pito paranee. Toki erilaisilla palojen materiaaleilla saadaan hyvin paljon muokattua tuota lämmönkestoa, usein normaalien käyttöominaisuuksien kustannuksella.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8261
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

G-mies kirjoitti:
himmee kirjoitti:Kertokaas hölömölle, että mitä haetaan levyn urituksella/reityksellä?
Kovassa jarrutuksessa jarrupalan ja levyn väliin muodostuu kaasupatja ja urituksella/rei'ityksellä tuo kaasu saadaan johdettua pois palan ja levyn välistä ja pito paranee. Toki erilaisilla palojen materiaaleilla saadaan hyvin paljon muokattua tuota lämmönkestoa, usein normaalien käyttöominaisuuksien kustannuksella.

Matti
Lisätään vielä, että jarrutehon saavuttaminen vrt. normaali jarrulevy on nopeampaa. Lisäksi voi jarruttaa pidempään ja/tai kovempaa useammin, uritus ku taitaa jäähdyttää palaa.

Tosin suurin merkitys on myös jarrunesteillä. Jos ne ei kestä kovaa lämpöä niin uritetut laikat ja paremmat palat on melko merkityksettömiä ku nesteet kiehuu.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Vastaa Viestiin