Elikkä normi kaupunkiajossa ei takkua, mutta kun matka-ajoa on takana jonkin verran samalla kaasulla, niin kaasu jää päälle eli ei palaudu ilman että poljinta polkaisee. Oletan että kaasuvaijerissa on vikaa. Mistäs lähtisi vikaa etsimään.
Auto vm-88 kaasari
kaasuvaijeri takkuaa
irroita vaijeri kaasarin päästä ja testaa kumpi jumittaa kaasari vai vaijeri. samalla voit yrittää valuttaa öljyä vaijerin suojuksen sisään.
Jos ei auta niin kandee alkaa miettimään vaijerin vaihtoa. Tosin ensin vielä kaasupolkimen nivelistöä kandee kyteksiä ettei sieltä jumittele ( vaikkapa juurikin silloin kun vaijeri on kaasarista irti). Jämäkämpi palautusjousi antaa ehkä ensiapua myös. tärkeintä olisi saada liukastetta vaijerisuojuksen sisään, mutta se on hankalaa.
Testeillä voi varmistua onko vaijerin säikeitä rispaantunut poikki ja haraavat vastaan, silloin kannattaa sovinnolla laittaa heti uusi.
Jos ei auta niin kandee alkaa miettimään vaijerin vaihtoa. Tosin ensin vielä kaasupolkimen nivelistöä kandee kyteksiä ettei sieltä jumittele ( vaikkapa juurikin silloin kun vaijeri on kaasarista irti). Jämäkämpi palautusjousi antaa ehkä ensiapua myös. tärkeintä olisi saada liukastetta vaijerisuojuksen sisään, mutta se on hankalaa.
Testeillä voi varmistua onko vaijerin säikeitä rispaantunut poikki ja haraavat vastaan, silloin kannattaa sovinnolla laittaa heti uusi.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Re: kaasuvaijeri takkuaa
Mulla tuo -86 kaasari tekee samaa kostealla, nollakelin tuntumassa maantieajossa. Tosin ei palauta, vaikka kaasua painaa.
Kun pistää auton parkkiin, niin minuutissa kierrokset laskee, kun kaasari lämpenee (Pierburg).
Jäänestoa pistelen tankkiin.
Kun pistää auton parkkiin, niin minuutissa kierrokset laskee, kun kaasari lämpenee (Pierburg).
Jäänestoa pistelen tankkiin.
OG900i -88
VW 1300 -70
VW 1300 -70