Asiakaspalvelua Vantaalaisittan

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
ihottuma
"Turbo"

Asiakaspalvelua Vantaalaisittan

Viesti Kirjoittaja ihottuma »

Pistämpä tämän päiväisen kommervenkin tännekin ihmeteltäväksi.

Eli, tarinan alkujuuret kantaa viime jouluun kun ostin nykyisen menopelini, eli sigun 9000 2.3T -95 autoliikkeestä.

Liike on tarkemmin Autohaus Ahto Oy, ja sijaitsee Vantaalla, Nuolikuja 1:ssä, aivan Transpointin terminaalia vastapäätä pakkalassa / tuupakassa.

Auton ostaminen oli suhteellisen mukava tapahtuma : muutamia pieniä kauneusvirheitä ja sähkövikoja autossa oli, mutta silloinen myyjä tuli näissä asioissa vastaan ja kaupat lyötiin lukkoon.

Autoon tuli mukana myös kahdet renkaat - kesärenkaat aluvanteilla (saabin super aerot) ja talvirenkaat peltivanteilla (auton alla ostettaessa) - joista kesärenkaat jäivät odottamaan vielä noutoa yrityksen pihalla olevaan konttiin. Automyyjä totesi että renkaat säilyvät siellä varmasti vaikka kevääseen asti veloituksetta, enkä niitä sitten ottanutkaan mukaan.

Omaksi harmikseni en tietenkään renkaita ole kerennyt hakea, ennenkuin tänään, mutta homma jäi melkolailla yritykseksi.

Tapahtumat kulkivat jotakuinkin näin :

Ajoin autoliikkeen portille, jota oli juuri sulkemassa myyjä, joka oli ollut avustamassa minulle autoa myynyttä myyjää, sekä oli liikkessä ns. yleismiesjantunen, eli avasi autot aamulla, pisti tärkeimmät käyntiin pakkasella, putsaili autot jne.

Liikkeen pihasta oli poistumassa juuri toinen auto, joten ajoin portista hieman ohi ja nousin ulos autosta.

Rupesin sitten kyselemään että onko liike kiinni, johon ei haluttu aluksi vastata ollenkaan, suoraan sanottuna ei edes välitetty kyselyistäni mitään.

Muutaman toistokerran jälkeen ulos ajavan auton ikkuna aukesi, ja n. 160kg miehen-poikanen totesi minulle että "suljettu". Esitin sitten asiani lyhyen ytimekkäästi, ja kerroin siis että renkaani ovat yrityksen kontissa ja haluaisin ne nyt mukaani. Tähän tuli vastaukseksi jotakuinkin näin : "Etkö sänyt v*tun nulikka tajua että me ollaan suljettu, suksi vittuun täältä. Vielä kun kyselet siinä tyhmiä niin et saa mitään renkaita."

Tässä vaiheessa tietenkin itsellä nousi karvat pystyyn ja totesin kaverille (joka ei muuten missään vaiheessa esitellyt itseään, eikä maininnut että työskentelee ko. yrityksessä) että olisi tietysti ihan mukava saada jo maksamani renkaat, mutta voisin niitä tulla hakemaan joskus muulloinkin jos tänään ei kerta sovi.

Kaveri totesi että maanantaina, jolloin rupesin ihmettelemään että eikös autoliike ole kuin vasta maanantaina seuraavan kerran auki, jolloin vastaukseksi rupesi tulemaan jo edellisen vastauksen kaltaista ärisemistä, joka osapuilleen meni näin : "Nyt v**tu lopeta se turvan lässytys, jos haluut saada renkaas istut autoos ja häivyt vittuun täältä. VIELÄ kun avaat suus niin et saa mitään renkaita täältä! Saatanan nulikka pitääkö mun vetää sua lättyyn vai suksitko vittuun täältä?!!"

Olin hetken aikaa monttu auki, että anteeksi mitä? Tulen hakemaan jo maksamiani renkaita, ja meinaan päästä osalliseksi päähänlyönti kilpailuun. Noh, kaverin olemus ei kuitenkaan herättänyt pelkoa, sillä jo pelkästään autosta ulos vaivautuminen kestää ko. kaverilla varmasti puolesta tuntiin, mutta terävä kieli sillä tuntui kyllä olevan.

Yritin sitten vielä saada kaverilta lisää purkauksia ulos mutta kaveri vain hilasi sähköikkunan ylös ja näytteli keskisormea lasin läpi, ja ajoi pois. Yritin sitten kysellä taustoja taka-alalle jääneeltä myyjältä, ns. yleismiesjantuselta, joka oli koko tapahtuman ajan ollut tyynenä vieressä.
Kaveri ei tyytynyt vastaamaan mitään, vaan totesi että tule noutamaan renkaasi maanantaina, silloin kuulemma saavat avaimet kontteihin joissa renkaat ovat.

Kotiin päästyäni homma jäi niin pahasti kismittämään, että kurkkasin samoin tein firman statuksen PHR:n sivujen kautta, eikä siellä kyllä ole mitään mainintaa että yritys olisi tehnyt konkurssin. Tämän lisäksi yrityksen pihassa makaa varmasti pitkälle toistakymmentä melko arvokasta autoa, joten en ihan heti usko että yritys olisi konkurssia tehnyt.

Maanantaina pitää vissiin vääntäytyä paikalle uudestaan, mutta tällä kertaa pitää vissiin varata matkaan muutama "henkivartija", jottei tarvitse uhkailulinjalle lähteä uudestaan.

Vieläkin kyllä pikkasen kummastuttaa tämän (ilmeisesti uusi / vanha omistaja) käytös, sillä kaverilla ei kyllä ollut mitään itsehillintää.

Mutta mitenkäs, löytyykö muilta foorumin surffaajilta kokemuksia ko. liikkeestä?
Harrimatias
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Harrimatias »

Kieltämättä törkeää. Ota ensi kerralla nauhuri taskuun 8)
Saab 900 2.0t Cab -97
ihottuma
"Turbo"

Harrimatias kirjoitti:Kieltämättä törkeää. Ota ensi kerralla nauhuri taskuun 8)
Kyllä otan, sekä myös kaverin. Otan myös kameran, ja räpsäsen muutaman kuvan ko. jantterista tänne kaiken kansan nähtäville.
Henkka #2283
"Hölösuu"

Re: Asiakaspalvelua Vantaalaisittan

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

ihottuma kirjoitti:Yritin sitten vielä saada kaverilta lisää purkauksia ulos mutta kaveri vain hilasi sähköikkunan ylös ja näytteli keskisormea lasin läpi, ja ajoi pois.
Anteeksi... mutta mä sain tosta viikon parhaat naurut :lol:

Ja tähänki viikkoon on sentään kaikenlaista mahtunu :roll:
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
JiiVee
"Hölösuu"

Tampereella pääsee hiukan pienemmällä mielipahalla

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Kyseisestä liikkeestä ei ole kokemusta, mutta mersukorjaamo Vänttinen Tampereella korjasi vähän aikaa sitten mersuni. Sovittiin pyöränkulmien säädöstä, koska olin vaihtanut pari niveltä.

Hakiessani autoa siihen oli vaihdettu yksi pallonivel, yksi takatukivarsi ja etujousi kulmien säädön lisäksi. tukivarsi vaihdettiin tn. syystä, koska siinä oli säätö jumissa. Vanhoja osia ei näytetty.

Kyse ei ole monesta satasesta, mutta ärsyttää eniten se, että auto oli katsastettu alle viikko aikaisemmin. Eivät kommentoineet mitenkään kun kyselin että vajaan viikonko mersun nivelet ja jouset kestää?

Otin esille siksi että hiukan potutus laantui kun kuuli kuinka paljon pahempiakin ääliöitä voi olla. Onneksi kesällä työmatka lyhenee ja saa vaihtaa mersun taas Saabiin, joka korjataan (tarvittaessa) omassa tallissa.

Tuollaiset tyypit joihin ihottuma viittasi ovat niin vastenmielisen näköisiä, ettei niiden suuhun pysty itse oksentamatta kusemaan, saavat varmasti itse kuulla vielä pahempaa.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB
Janezki
"Aero"

Re: Asiakaspalvelua Vantaalaisittan

Viesti Kirjoittaja Janezki »

ihottuma kirjoitti: "Etkö sänyt v*tun nulikka tajua että me ollaan suljettu, suksi vittuun täältä. Vielä kun kyselet siinä tyhmiä niin et saa mitään renkaita."
:o :o :o

Kaikenlaiseen minäkin olen törmännyt, kun en ole osannut pitää suutani kiinni, mutta EI MULLE IKINÄ OLE TUOLLAISTA TARJOTTU! Palautettakin olen antanut joskus myyjälle oikein reeeeilusti ja säästelemättä niitä rumimpia sanoja, mutta että ihan noin. :o :o :o

Pyydän myös anteeksi, mutta niin kuin Henkka sanoi, niin kyllähän tuo tosiaan pistää naurattamaan.
9000 CS, 2.0t -97
9-3, 2.0t -02
9-3 Monsterious RC
vjbremer
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

Eiks toi nyt ole aika normisuomalaisen näkemys sympaattisuudesta. :lol:
Oli pallo varmaan vähän kyrpistyneenä kun oli just suorittanut autoonsissäänastumisliikuntaa. :P
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C, Jaguar XJ6 1983
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
JKen
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja JKen »

Soititko ja sovitko asiasta etukäteen, että tulet tänään noutamaan renkaat?
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
ihottuma
"Turbo"

En soittanut mitenkään etukäteen, mutta en myöskään mitenkään vaatinut renkaita juuri tänään.

Toisaalta yrityksen sivuilla lukee selvästi aukioloajat (18 asti), ja itse olin siellä hyvissä ajoin (klo 16) ennen sulkemista, joten en oikein ymmärrä mistä ongelma johtui.

Myöskään yrityksen sivuilla tai missään muuallakaan ei ole mitään ilmoitusta poikkeamista, eikä mitään mainintaa konkurissista tai vastaavasta, vaikka tämä tanakampi kaveri jotain sellaista mutisikin.

Sinälläänhän tämä ilmeisesti omistaja teki tyhmät temput, että jos on tapahtunt niin kuin epäilen, eli yritys on vain vaihtanut omistajaa tai yksi omistajista on potkittu pihalle, ei yritys ole tehnyt mitään konkurssia.

Itse olen sieltä kuitenkin ostanut auton, jossa on oston jälkeen ollut kaikenlaista pikkujuttua (jota ei mitenkään voi laskea kuluviin osiin), sekä on edelleen, joista aion nyt varmasti reklamoida ko. liikkeen suuntaan ja kovaan ääneen. Fiksumpi myyjä olisi päässyt pelkällä vitutuksen nielemisellä ja renkaiden antamisella, mutta kun kerta vittuillaan niin vittuillaan sitten.

Minä poika nimittäin osaan myös olla hyvinkin näsäviisas ja erittäin pikkutarkka.
Saabisti -77
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Saabisti -77 »

Kiitos, viikon parhaat naurut :D :D :D
Ja anteex en oo vahingoniloinen, kerrassaan törkeetä touhuu kys. hepulta(/firmalta) :evil:
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V60 B4 MHEV -21
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
ihottuma
"Turbo"

Eipä mittään, eipä tässä mitenkään naama norsun vitulla olla, pikemminkin pilke silmäkulmassa.

Kyllä vaan täytyy sanoa, että aika monenlaista jantteria on elämän aikana jo kerennyt tulemaan vastaan, mutta tämä tapaus sai leuat ns. loksahtamaan.

Tiedossahan seon, että kaikille ei ole annettu samalla kauhalla, mutta tämän kaverin juna oli kyllä jättänyt asemalla jo aika monta vuotta sitten.
Ansis
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Muistelisin ko. liikkeen ollen suljettuna silloin, kun uutisissa kerrottiin jotain länsivantaalaiseen autoliikkeeseen tehdystä verotarkastuksesta?

Ajelin silloin portin ohi useamman kerran peräkkäisinä päivinä, ja aina oli sulki.

Varmaa tietoa ko. liikkeen osallisuudesta uutisoituun tapahtumaan ei siis minulla ole.
ihottuma
"Turbo"

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=1317481

Ilmeisesti tästä uutisesta on kyse. Itsekin sen löysin hieman googlettamalla, ja muisteilisin että tullut uutinen joskus luettuakin.

Ehkäpä se on sitten mennyt suuntaan tai toiseen, missään ei vaan mitään ole ilmoitettu, ja piha on täys autoja (mm. valkoinen limusiini oli portin vieressä parkissa.)

Joka tapauksessa, kesärenkaat olis kiva saada alle.
Juusokas
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Juusokas »

Ottamatta millään lailla kantaa tuohon kyseiseen Voutilassa toimivaan automyyjään, niin aika monella niistä häkkikeitaista on sangen mielenkiintoisia taustoja. Voi olla että tietyssä tilanteessa ei paljoa pokan valitus nappaa. Ennen oli toista kun oli vain kankku ja vekku sekä kankun broidi.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
pade
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

No huhhuh mitä toimintaa :roll:
Toivottavasti saat vanteet/renkaat maanantaina niinkuin luvattiin.
Vastaa Viestiin