Mikäs nyt tuli, nykii ja "aivastelee"?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
MHag
"Kaasari"
Viestit: 35
Liittynyt: Ti Tammi 17, 2006 10:33

Mikäs nyt tuli, nykii ja "aivastelee"?

Viesti Kirjoittaja MHag »

Kyseessä siis CS 2,0t -97

Kun kiihdyttää tuonne n. 3000 r/min alkaa sellainen pehmyt nykiminen ja ulkoa kuuluu sihahtelun äänet. Elikkä ahtojen kanssa jotain murhetta.
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1676
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Re: Mikäs nyt tuli, nykii ja "aivastelee"?

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

MHag kirjoitti:Kyseessä siis CS 2,0t -97

Kun kiihdyttää tuonne n. 3000 r/min alkaa sellainen pehmyt nykiminen ja ulkoa kuuluu sihahtelun äänet. Elikkä ahtojen kanssa jotain murhetta.
Alipainetletkut ja By-Pass venttiili ensimmäisenä syyniin.
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
hemimo
Matalapaineturbo
Viestit: 185
Liittynyt: Pe Loka 14, 2005 22:56
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja hemimo »

Kannattaa ihan ensiksi tarkistaa alipaineletkujen kiinnitykset.

Juuri samanlaiset oireet oli mullakin tuossa Aerossa vuosi sitten.
Syyksi paljastui irronnut alipaineletku.
Muistaakseni bypassilta tuleva letku oli vain irronnut siitä t-haarasta joka löytyy läheltä rintapellin läpivientiä.
Korjaus kesti noin 20 sekuntia ja maksoi 0€, eli ei tarvinnut kuin tökätä letku takaisin liittimeen.
Saab 99 cc t8 IC APC -78, Saab 9-3t SE -01 (vaimon), V60 D3 -11
EXät: 99 T16 ic Airflow -83, 99 -82, 9-5 Wagon 2,3t -00, 9000 AERO -97, 9000 CS 2,0i -92, 99 -84
MHag
"Kaasari"
Viestit: 35
Liittynyt: Ti Tammi 17, 2006 10:33

Viesti Kirjoittaja MHag »

Joo, 15 sek silmäilyä ja 5 sek letkun tökkäisy paikoilleen.
Tattista vaan vinkeistä, jotain tämän tyyppistä oletin itsekin, mutta oikean paikan koluaminen ominpäin olisi saattanut viedä pidempäänkin.
Tulee kovin harvoin ylipäätään availtua sitä keulapeltiä, oikeastaan vain silloin kun on pissapoika kateissa... Ei ole tarvinnut. 8)

En viitsinyt käydä kokeilemassa, mutta uskotaan että tuli kuntoon.
Vastaa Viestiin