Öljyä pihalle

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
klover
"Ruisku"
Viestit: 110
Liittynyt: To Loka 02, 2003 20:21
Paikkakunta: Espoo

Öljyä pihalle

Viesti Kirjoittaja klover »

Tässä tänään kun olin menossa hakemaan kaveria seurasaaresta
siinä matkalla tuli jätettyä 1.8T volkkari. Annoin mennä niin paljon kuin saappaasatani irtosi! :lol: Sitten pysähdyin valoihin ja ihmettelin kun tyhjäkäynti oli 1500rpm! Valoista lähdettyäni alkoi laturin merkkivalo palaamaan. Noh pysähdyin ja avasin konepellin, oli sitten puskenut öljyntäyttö korkista jonkun verran öljyä pihalle ja suoraan laturin päälle! :evil:
Mistä johtuu että se puski siitä korkin kautta öljyä pihalle??
Ja kannattaako vaihtaa laturi kokonaan uuteen jos se alkaa temppuilemaan?
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja tuomas »

tässä on 2 mahdollisuutta. Joko huohotin on tukkeessa, joka on helppo korjata ja ei muutenkaan aiheuta sen suurempia laskuja, mutta vaihtoehto kaksi onkin ikävämpi; Reikä männässä/männänrenkaat poikki josta syystä paineistaa kampikammion ja puskee öljyt täyttökorkista ulos. Kaverin tonnarista oli käynyt näin pidemmän kiihdytyksen jälkeen.

Mitä nyt muistelin, niin kone tärisi ihan mielettömästi tyhjäkäynnillä ja puristukset oli 2 pytyssä 4 barin paikkeilla. Ei muuta kuin pata auki ja uutta mäntää koneeseen.

-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
YKÄ
"Hirsch"
Viestit: 768
Liittynyt: Ke Joulu 31, 2003 17:11
Paikkakunta: lieksa

????????

Viesti Kirjoittaja YKÄ »

on se volkkari mies nauranu partaansa kun saabista lensi öljyt
pihalle kun se yritti volkkarista ohi.nyt vaan uutta konetta saabiin
ja järkeä sen auton käyttöön.
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2018
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

Ja kannattaa katsoa että se takaiskuventtiili on kunnossa. On siinä alipaine letkussa, mikä menee venttiililoppaan. Käsittääkseni sieltäkin voi mennä painetta koneeseen. tietysti pätee vain turbomalliin.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
klover
"Ruisku"
Viestit: 110
Liittynyt: To Loka 02, 2003 20:21
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja klover »

Eipä sitä öljyä lentäny muualle ku laturin päälle! Kerran siihenki on jo hiilet ja jännitteensäätäjä vaihdettu. On se laturi jo aikansa elänyt!
Minkäs näköinen se takaiskuventtiili on? kummalla puolen konetta...
samsikki
"Hirsch"
Viestit: 716
Liittynyt: Su Elo 24, 2003 20:15
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja samsikki »

Itellä teki hieman saman tempun viime kesänä. Onnellisena kiihdyttelin pedaali pohjassa, kun yhtäkkiä pukkas sinistä savua ja alkoi hyytymään. No ajelin siinä kuitenkin kotiin, kun ei mitkään valot alkaneet palaa eikä koneesta kuulunut sen kummempia sivuääniä. Kotona avasin konepellin varovasti ja kuinkas ollakaan oli jo konepellin alapinta täysin öljyssä. Oli pukannut öljyntäyttöputkesta vajaan litran öljyä pihalle...
No vian paikantamisessa meinasikin sitten jo mennä usko, mutta löytyihän se lopulta. Oli nimittäin edellisen omistajan teippipatentti huohotinletkussa tukkinut koko letkun ja tämän takia öljyt karkasivat. Selvin säikähdyksellä ja letkun/kumiholkin vaihdolla.
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2018
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

klover kirjoitti:Eipä sitä öljyä lentäny muualle ku laturin päälle! Kerran siihenki on jo hiilet ja jännitteensäätäjä vaihdettu. On se laturi jo aikansa elänyt!
Minkäs näköinen se takaiskuventtiili on? kummalla puolen konetta...
Se on siinä venttilinkopan välittömässä läheisyydessä. Venakoppaan kun menee huohotinletku, ja alipaineletku siihen liitinkappaleeseen. pitäisi sen takaiskuventtiilin olla noin 2cm päästä siinä alipaineputkessa venttiilikopasta katsottuna. Ja siitä alipaine letkusta ei sitten saa mennä paine koneen sisään.
Tiedä saiko tuosta selityksestä mitään selvää, mutta toivotaan että sai.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
klover
"Ruisku"
Viestit: 110
Liittynyt: To Loka 02, 2003 20:21
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja klover »

Tuleeko se alipaine letku mistä, mikä menee takaiskuventtiilille?
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2018
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

imusarjasta, läppäkotelon jälkeen, ellen nyt ihan väärin muista.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
klover
"Ruisku"
Viestit: 110
Liittynyt: To Loka 02, 2003 20:21
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja klover »

Oisko siitä takaiskuventtiilistä kuvaa? :lol:
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

klover kirjoitti:Oisko siitä takaiskuventtiilistä kuvaa? :lol:
se on se pieni vaalee mötikkä siinä ohuessa alipaineletkussa, pisempi pätkä letkusta pitäs olla pehmusteen sisällä. Ja siinä on nuoli, nuoli osottaa koneesta poispäin. Vanhemmiten noi letkut hapertuu, joten kannattanee vaihtaa samalla kun kokeilee että takaiskuventtiili toimii.
Vastaa Viestiin