Onko kukaan asentanut keskuslukkoon kaukosäätöä?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Freeyourmind
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: To Helmi 01, 2007 20:08

Onko kukaan asentanut keskuslukkoon kaukosäätöä?

Viesti Kirjoittaja Freeyourmind »

Miten onnistuu, kun on 900S 3d v.1990. Ilmeisesti kuskin puolen ovi mekaaninen, laitoin meinaan etuloksusta löytyviin oven piuhoihin kaukosäädön (universaali), niin toimii muut paitsi tuo kuskin ovi. Onko oikea paikka johdot liittää? pitääkö jotain uutta asentaa kuskin oveen?

Ei ehkä ole niin OG henkistä, mutta kun auto muuten toimii hyvin on varaa vähän fiilistellä.

Sami
0405950046 :wink:
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Kuskin ovessa ei ole moottoria,vaan pelkkä ''katkaisija''.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Freeyourmind
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: To Helmi 01, 2007 20:08

Viesti Kirjoittaja Freeyourmind »

mitäs käy jos laittaa tilalle moottorin (mulla jo se on), toimiiko? Voiko kytkeä rinnan kytkimen kans (mahtuuko)/löytyykö edullista rakaisua?

Sami
tUrpoEinari
"Viggen"
Viestit: 626
Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja tUrpoEinari »

Freeyourmind kirjoitti:mitäs käy jos laittaa tilalle moottorin (mulla jo se on), toimiiko? Voiko kytkeä rinnan kytkimen kans (mahtuuko)/löytyykö edullista rakaisua?

Sami
Viidellä johdolla varustettu toimii, kaksi laitetettu,yksin.
Erillisellä kolmejohtosella olen laittanut -83 finkkuun, siellä on
"keskusyksitön" systeemi, siis jos laitat katkaisijan kanssa yhtäaikaa.
Vaatii pitkän vartaan, asennetaan ap. alapuolelle. :wink:
Finkun ovessa oli kiinnityskohta merkattu suoraan.
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Freeyourmind
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: To Helmi 01, 2007 20:08

Viesti Kirjoittaja Freeyourmind »

Kiitos. Tarkoititko viidellä johdolla just sitä, että normaalin kolmejohtosen katkasijan kanssa laitetaan kaksijohtoinen moottori kytkettynä rinnan. siis siinä sun pelissä (finkku on ilm. suomessa valmistettu) oli siinä ovessa normaalin katkaisijan kiinityksen alapuolella ruuvin reijät valmiina?

teitkö ite sen jatkon siihen koukkuun - rautalangasta, vai oliko se joku tarvike-osa. Mulle kato pitää vääntää ihan rautalangasta.

mä ajattelin, että mahtuisiko se moottori sen kytkimen kanssa samaan kiinnitykseen pitempien pulttien kanssa ja sitte liittäis vaan ne 0 muotoset päät jollain yhteen - ja siitä koukkuun, vai onko just tarkoius, että ovat erillään?...kun en ainakaan huomannut mitään reikiä valmiina, noin yhtäkkiä, no äkkiähän ne on porattu.

Olenko nyt ihan hakoteillä? mulla oli se kytkin irti, ja hommasin romikselta - tilasin - sen moottorin, niin on muuten ihan saman näkönen, mutta tosiaan erona on vaan että siinä mikä on ovessa(kytkin) on ne kolma piuhaa ja siinä moottorissa kaksi.
tUrpoEinari
"Viggen"
Viestit: 626
Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja tUrpoEinari »

Freeyourmind kirjoitti:Kiitos. Tarkoititko viidellä johdolla just sitä, että normaalin kolmejohtosen katkasijan kanssa laitetaan kaksijohtoinen moottori kytkettynä rinnan. siis siinä sun pelissä (finkku on ilm. suomessa valmistettu) oli siinä ovessa normaalin katkaisijan kiinityksen alapuolella ruuvin reijät valmiina?

teitkö ite sen jatkon siihen koukkuun - rautalangasta, vai oliko se joku tarvike-osa. Mulle kato pitää vääntää ihan rautalangasta.

mä ajattelin, että mahtuisiko se moottori sen kytkimen kanssa samaan kiinnitykseen pitempien pulttien kanssa ja sitte liittäis vaan ne 0 muotoset päät jollain yhteen - ja siitä koukkuun, vai onko just tarkoius, että ovat erillään?...kun en ainakaan huomannut mitään reikiä valmiina, noin yhtäkkiä, no äkkiähän ne on porattu.

Olenko nyt ihan hakoteillä? mulla oli se kytkin irti, ja hommasin romikselta - tilasin - sen moottorin, niin on muuten ihan saman näkönen, mutta tosiaan erona on vaan että siinä mikä on ovessa(kytkin) on ne kolma piuhaa ja siinä moottorissa kaksi.
Sri, siis kaksijohtoinenhan se moottori on joka tuli alemmaksi, muuten ok.
Sen vartaan teimme purkuosista. Finkun ovessa on reikien paikat samoinkuin muissakin ainakin vanhemmissa, lyöty kuopalle johon porasin sitten reijät. Siihen tarvii vielä se kulmapelli olla. Eikait kahta mötikkää mahdu samaan kohtaan nippuun, en muista kokeilleenikaan. Tämän voi tehdä paremmin kun hakee m...netistä viisipiuhasen "moottorikatkaisijan",
ei maksa huimia summia,ainakin viimeksi oli alle 10€.
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Freeyourmind
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: To Helmi 01, 2007 20:08

Viesti Kirjoittaja Freeyourmind »

kiitos teille molemmille, arvasin, että täältä apu löytyy.

Saabismiin hurahtanut

SG 8)
Freeyourmind
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: To Helmi 01, 2007 20:08

Viesti Kirjoittaja Freeyourmind »

A vot nyt toimii keskuskauko, Mimmin tavalla asensin. Tack! :lol:
Kipe_9000
"Viggen"
Viestit: 665
Liittynyt: Ti Syys 30, 2003 13:07
Paikkakunta: Forssa(Jokioinen)

Viesti Kirjoittaja Kipe_9000 »

Mimmi kirjoitti:Vaihda se 2-johtoinen 3-johtoisen tilalle. Sitten muuta releboxista kuskin ovelle menevät johdot muiden ovien moottorien rinnalle. Seuraavaksi kytke kauko-ohjauksen ohjausjohdot kuskinoven alkuperäisten johtojen tilalle.
Voilá kauko-ohjaus avaa ja sulkee kaikki ovet. Miinuksena et saa enää kuskin ovilukosta kääntämällä ovia auki/kiinni.
Eihän sitä enää kuitenkaan kaukosäädön löydyttyä tule avaimella availtua :!:
Ite tarvinnu avainta kääntää tonnarissa pari kertaa kun lukko jäätyny jotenkin oven sisältä.(kolmen vuoden aikana)
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
Vastaa Viestiin