CS 2.3T tukehtuu

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Giggsy
"Ruisku"

Viesti Kirjoittaja Giggsy »

Giggsy kirjoitti: Seuraavaksi vaihdan polttoainesuodattimen.
Suodatin vaihdettu, pumppu otettu ulos ja varmistettu ettei ole tukossa, samoin letkut pumpulta suodattimelle ja koneelta suodattimelle. Vika ei poistunut, mutta ainakin nuo on nyt poissuljettuja.

Iloisesti ottaa kyllä kierroksia kunhan ei liikaa paina kaasua.

Ideoita?

Vaihdettuna/testattuna siis:
-DI
-tulpat
-bensapumppu
-bensasuodatin
-ilmansuodatin
-kampiakselin asentotunnistin
-lambda-anturi
-se pieni muovinen venttiili ohuessa huohotinputkessa :)
-ohutta alipaineletkua sinne sun tänne
-CE-valo ei vilku
V-M kirjoitti:Jos auto käynnistyy ja käy kun läppää on hieman avattu niin kyllä vika voi olla tyhjäkäynti moottorissakin tai sitten imu vuoto jossakin kaasuläpän ja kannen välillä.
Näihin suuntaan tarmoni, ehkä jo huomenna :)
En osaa, olen saabisti
Ahtopaine
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Kaasuläpän asentoanturia ei kukaan ole vielä ehdottanut... en tiedä liekö tuosta voisi moiset oireet aiheutua? Ei kyllä tunnu todenäköiseltä tässä tapauksessa. Minkä merkkisen lampadan muuten tuohon vaihdoit tilalle? Oletkos käyttänyt akkua irti n. 30min ajan, jotta vikakoodit ja boxi nollautuu tuon lampadan vaihdon jälkeen?
Viimeksi muokannut Ahtopaine, Ti Maalis 27, 2007 21:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
V-M
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja V-M »

Eihän kyseessä vain ole TCS malli?

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
9-3Tid
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

ahtovuoto
Giggsy
"Ruisku"

Lambda oli mallia motonet, otin akun irti 30 minuutiksi sen asennuksen jälkeen. Minkähänlaisia lukemia kaasuläpän asentoanturin pitäisi näyttää?

Autossa ei ole TCS:ää.
En osaa, olen saabisti
Ahtopaine
"Hölösuu"

Mullakin oli taannoin paha ahtovuoto, kun huoltokaveri oli unhottanu kiinnittää ahtoputken. Ei muuta oiretta kun, että käyttäytyi lähes kuin vapari.
Ahtopaine
"Hölösuu"

Mites tuon moton lampada kiinnitetään, joutuuko sen johdot juottamaan kiinni vanhaan johtosarjaan? ...tosin luulis, että jos tuossa vikaa niin antais vikakoodia/valoa.
Giggsy
"Ruisku"

Ahtopaine kirjoitti:Mites tuon moton lampada kiinnitetään, joutuuko sen johdot juottamaan kiinni vanhaan johtosarjaan? ...tosin luulis, että jos tuossa vikaa niin antais vikakoodia/valoa.
Mukana tuli abiko-liittimet, jolla liitin sen vanhaan johtoon. Ennen vaihtoa CE-valo vilkutti lambda-vikaa. Yleismittarilla akun -navasta ja toisesta heater-signaalista mitattaessa arvot vaihtelee puolen voltin tienoilla.
En osaa, olen saabisti
9-3Tid
"Hirsch"

Ahtopaine kirjoitti:Mullakin oli taannoin paha ahtovuoto, kun huoltokaveri oli unhottanu kiinnittää ahtoputken. Ei muuta oiretta kun, että käyttäytyi lähes kuin vapari.
No mulla käyttytyi kuten topicin aloittaneella. Kone kävi äärettömän rikkaalla, paikallaan kun polki otti kierroksia mutta ajamisesta ei tullut yhtään mitään. Heti kun hölläs sammu siihen. Ahtoputki coolerin päästä irti.
Giggsy
"Ruisku"

9-3Tid kirjoitti: No mulla käyttytyi kuten topicin aloittaneella. Kone kävi äärettömän rikkaalla, paikallaan kun polki otti kierroksia mutta ajamisesta ei tullut yhtään mitään. Heti kun hölläs sammu siihen. Ahtoputki coolerin päästä irti.
Muistatko mitä ahtopainemittari näytti? Oireet kyllä tuntuu täsmäävän. Thanks for your input! :)
En osaa, olen saabisti
JouniCSE
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

9-3Tid kirjoitti:No mulla käyttytyi kuten topicin aloittaneella. Kone kävi äärettömän rikkaalla, paikallaan kun polki otti kierroksia mutta ajamisesta ei tullut yhtään mitään. Heti kun hölläs sammu siihen. Ahtoputki coolerin päästä irti.
Oliko ko. auto T5 tonnari vai joku muu?
9-3Tid
"Hirsch"

JouniCSE kirjoitti: Oliko ko. auto T5 tonnari vai joku muu?
Hyvä huomio, MAF kottero oli kyseessä toisin kuin tässä.
Sonett73
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Sonett73 »

Morjens Saabistit!

Itse lähtisin mittailemaan bensanpaineita, samanlaisista oireista kärsivästä tonnari i:stä mittailin melkein 7 bar ja rapiat päälle eli paineensäädin oli sökö. Meinasi meinaan sekin tukehtua bensaan!

Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Giggsy
"Ruisku"

Sonett73 kirjoitti:Morjens Saabistit!

Itse lähtisin mittailemaan bensanpaineita, samanlaisista oireista kärsivästä tonnari i:stä mittailin melkein 7 bar ja rapiat päälle eli paineensäädin oli sökö. Meinasi meinaan sekin tukehtua bensaan!
koitan saada jostakin mittarin lainaksi. Mitähän moinen säädin kustantaa? Motonetistä ei taida saada?
En osaa, olen saabisti
Eski
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Eski »

Minulla myös oli 900T16:ssa tuo bp-säädin sökönä ja paineet tapissa... Ainakin Jyväskylän Bosch-huollossa onnistuu bensanpaineiden mittaus ja maksoi muistaakseni 5 euroa. Myös bp-säädin oli noin puolta halvempi kuin Saabilla ja täysin sama Boschin tekemä palikka.

Eski
Vastaa Viestiin