Pätkii... -86 T16

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Onko näillä uusilla tulpilla & johdoilla edelleenkin niin, että nelosesta johdon irrottaminen ei juuri vaikuta käyntiin, vai oliko ainoastaan edellisillä tulpilla?

Lämpöanturivika? Toimiiko yhtään toisella tavalla lämpöanturin johto irti? Saammuuko se liikaan bensaan, tajuaako ruisku vähentää kylmärikastusta koneen lämmetessä, onko tulpat märät kun on sammunut?

Irrota kumiletku läppäkotelolta ja turbolta, tulppaa ne ja tarjoa paineilmaa reilun 1 bar verran ahtoputkeen bypassin liitoskohdasta. Jos on vuotoja, pitäisi löytyä tällä testillä.

Olisiko jommassa kummassa ruiskun releessä vikaa? Toimiiko pidempään jos tarjoat bensapumpun sulakkeelle jatkuvaa virtaa muualta?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Näissä puitteissa ei ole mahdollista kokeilla tuota paineilmalla. Tulpanjohtojen irrottelulla ei juurikaan ole väliä, koska pois putoava sylinteri ei ole sama jatkuvasti. Sytty pelaa kyllä.

Lämpöanturin johto irti lähti käyntiin kolmella, pyöri myös kolmella ja sammui oikeastaan heti.

Ja toimintaan ei ole vaikutusta jos pumpun releen ohittaa.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Zebe kirjoitti:Näissä puitteissa ei ole mahdollista kokeilla tuota paineilmalla.
Käsipumpulla minäkin tuon koeponnistin.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Seuraavana voisi katsoa että saako siirtopumppu nostettua ämpäriin bensaa, Japso epäili että siirtopumppu voisi olla pimeä. (Kenelläkään neuvoja miksi edu on pimeä??)
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Zebe kirjoitti:Seuraavana voisi katsoa että saako siirtopumppu nostettua ämpäriin bensaa, Japso epäili että siirtopumppu voisi olla pimeä.
Tuo onkin helppo kokeilla, irrotat johdon varsinaiselta pumpulta ja tarjoat jännitettä pumpun sulakkeelta. Tällöin pitäisi pelkän siirtopumpun käydä, normaali siirtopumpun käyntiääni pitäisi pystyä kuulemaan tankin ulkopuolelle pumppuja irrottamattakin.

Ilman siirtopumppua tai mykällä siirtopumpulla pystyy ajamaan kunhan tankissa on tarpeeksi bensaaa.

http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet ... 3034_1.JPG
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet/bensapumppu/
(Kenelläkään neuvoja miksi edu on pimeä??)
Kuinka pimeä se on? Puuttuuko pelkät taustavalot, mutta näytön tiedot vaihtuvat kun painelet info-nappia? Taustavalojen ollessa pimeänä tuon havainnointia helpottaa edun valaiseminen esim. taskulampulla.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Kun autoon kytkee virrat, EDU:un ei tule mitään muuta kuin taustavalot, eikä reagoi info-nappiin. Tuntuisi että jossakin muuallakin porsii vahvasti. :?
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Zebe kirjoitti:Kun autoon kytkee virrat, EDU:un ei tule mitään muuta kuin taustavalot, eikä reagoi info-nappiin.
Onko EDU:n johtoliittimet hyvin kiinni?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Kyllä pitäisi olla hyvin kiinni, tietysti voin suoraan sanoa että ei olla tarkastettu. :)

Mutta EDU on toiminut vian aikana, viimeisen kytkinrempan jälkeen edu teki vastaavia tempauksia. Mm. näytössä paloi kaikki mahdolliset valot ja auto pätki sillonkin. Pätkiminen tosin korjautui seuraavana päivänä (+ jakajan kansi vaihdettiin).
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Kyllähän se vika sitten menikin kohti bensapumppua. Nimittäin pumpun pitämä ääni on kova vonkuna ja kun pumpun ohittaa, niin paineen nouseminen 1.3 -> 2.5bar kestää lähes minuutin. :D

Eikun vaan molemmat pumput vaihtoon, muutes jos jollakin olisi vihjeitä siitä mitenkä tuonne ämpäriin saa sovitettua sen Walbron 255lph- mallin, niin se olisi tervetullutta. :wink:
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Nyt ottaa päähän sitten ihan urakalla! :evil:


Uusi pumppu saatiin paikalleen, MSD merkkinen suuritehopumppu. Ja sitten eikun starttaamaan ja kokeilemaan. Eihän tänne tule painetta yhtään, sitten yleismittarilla kokeileen startin aikana = ei jännitettä... miten hitossa sieltä porsi sähköpuolelta nyt jotain pienen seisonnan aikana. Ei oikeasti voi enään ymmärtää, että miten tämä voi olla totta.

Hyviä neuvoja kaivataan!
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Nyt kyllä toimii ja liikkuu just niinkuin pitääkin! :D
Vastaa Viestiin