Nähdäänkö tuo ens kuun potkuissa?
Saab 900 T8 projekti - MegaSquirt + Vems Round_WBO2_EGT
Joo, hiukan tuo musta on jäänyt pakkomielteeksi...
Hieno väri se on kieltämättä, mutta ei kesällä aina kaikista helpoin/käytännöllisin...
Autoa ei vielä valitettavasti voi ulkoiluttaa potkuissa. Ei kauaksi kyllä jää, mutta autotallille kun on matkaa 165km niin hiukan hidasta on tuo remppaaminen...
Projekti on kyllä siinä vaiheessa, että yritystä alkaa löytymään. Alkaa näyttää valmiimmalta aina kun saa jotain osaa kiinni. Alussa se pitkä ruostepaikkojen korjaaminen, hitsaaminen ja pakkeloiminen ei niin hirveän palkitsevaa ollut vaikka se työ palkitaan vasta vuosien päästä remontin valmistumisesta. Toivottavasti tuli tehtyä kunnolla..... 
Hieno väri se on kieltämättä, mutta ei kesällä aina kaikista helpoin/käytännöllisin...
Autoa ei vielä valitettavasti voi ulkoiluttaa potkuissa. Ei kauaksi kyllä jää, mutta autotallille kun on matkaa 165km niin hiukan hidasta on tuo remppaaminen...
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
#1814
Leima tuli 24.4.2007 noin 2 vuoden seisonnan jälkeen. Hiukan hirvitti, kun siirtokilvillä piti ajaa suoraan konttorille ja jarrut rahisivat ensimmäisissä jarrutuksissa aika makoisasti....
Nyt on auto vielä katsastuksen jälkeen tervattu ovista, koteloista ja pohjasta.
Kilvet vielä kun askartelee kiinni niin pääsee taas muihin hommiin ja tietysti siihen parhaimpaan, eli tietysti ajelemaan kyseisellä värkillä. Kyllä se taas vain ysivitosen jälkeen on aika mukava peli päästellä tuo turbosatku. Kyllä tuossa vanhemmassa kalustossa on jotain sellaista oikeaa ajamisen fiilistä, mitä ehdottomasti puuttuu noista uudemmista ja tunnottomista.....
Kasatun auton kuvia muutama täällä. Kilvet ja listoja vielä tosiaan puuttuu ja puskurit on yber kauheat, mutta eiköhän se siitä ajan kanssa kuntoon saada....
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
#1814
tomaatti kirjoitti:Komeahan se on,ei siitä pääse mihinkään.Mistäs muuten olet hankkinut tuon telttatallin ja mitä kustansi?
carimat kirjoitti:Eipä voi muuta todeta kuin ...![]()
![]()
![]()
![]()
Hieno Saba
Kiitos kehuista...
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
#1814
Onnittelut vaan hyvin suoritetusta projektista! Taitaa auto olla pikkuisen erinäköinen, kuin sen viimeksi näin ennen operaatioon lähtöä. Muutama silaus sinne ja tänne... alkaa mulla taas kuumottaa tuo vanhempi
-osasto. Mutta ollappa se iso talo, kahden auton talli öljymontulla ja soppelin kokoinen navetta betonilattialla
. Palaamme asiaan lähitulevaisuudessa
.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Kyllä, tänäänhän se on ja klo 19.00 maissa. Katsotaan mitä kaapista löytyy
.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Monemmoista selvittelyä on tullut tehtyä, kun nuo kelitkin alkaa taas suosia tuota amfiteatterimallista korjaamotilaa.....
Venttiilinvälyksissä on vähän sanomista. Pitää selvitellä missä Kokkolassa vielä tehtäisiin sopivasti säätöä. Parissa venttiilissä välystä noin 0.5mm ja naputus on aika terhakkaa ajoittain.
APC boksi siirtyy tästä piakkoin myös merkinantotehtäviin ja ahtopaineet säädetään tulevaisuudessa turboruuvilla hytistä tai konehuoneesta. Ahtoja ei ole tarkoitus paljon nostaa, kun autosta pitäisi pystyä nauttimaan vielä pitkä siivu....
Venttiilinvälyksissä on vähän sanomista. Pitää selvitellä missä Kokkolassa vielä tehtäisiin sopivasti säätöä. Parissa venttiilissä välystä noin 0.5mm ja naputus on aika terhakkaa ajoittain.
APC boksi siirtyy tästä piakkoin myös merkinantotehtäviin ja ahtopaineet säädetään tulevaisuudessa turboruuvilla hytistä tai konehuoneesta. Ahtoja ei ole tarkoitus paljon nostaa, kun autosta pitäisi pystyä nauttimaan vielä pitkä siivu....
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
#1814
Napakat puskurit löytyi hyvin pidetystä ja kolaroidusta satkusta ihan kotipaikkakunnalta hyvällä tuurilla. Kierroksella hintaa 200e sisältäen etu- ja takapuskurin jatkeineen. Yhtäkkiä tuntui ihan kohtuu hintaisilta. Tuon turbon alahuulen joutuu etupuskuriin vielä retusoimaan vanhasta, mutta pakko kai se on.... Vanhat puskurit taitavat olla jo kierrätyskeskus kamaa. Voishan vilkaista jos niistä vielä joku pala kelpaisi jollekkin, vaikka kanna pois hintaan....
Kuvista näkyy kunto noin suunnilleen...
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
#1814
Ruuvailin uudet puskurit kiinni ja istuvat kyllä todella paljon paremmin kuin vanhat puskimet. Musta värikin on hauska plussa vaikka ensin pelkäsin, että tekee autosta huonomman näköisen, mutta ihan hyvin passaa. Pitäisköhän laittaa vielä kierros mustia aluvanteita koristeeksi....
Nostin myös fuel cutin nyt n. 1.3 bariin. Kätev värkki oli vielä tallella kotipuolessa. Alun perin mikroauton kaasuttimen säätöön tehty, mutta tällä oli tosi hyvä säätää tuota fuel cuttia. Pumpulla vain painetta hyttiin menevään letkuun auton käydessä. Keltaisen ja punaisen rajaoli muuten omassa aika tarkasti 0.8 baria. 1.1 baria noin punaisen puolivälissä.
Täällä kuva pumpusta jos jotain kiinnostaa...
Nostin myös fuel cutin nyt n. 1.3 bariin. Kätev värkki oli vielä tallella kotipuolessa. Alun perin mikroauton kaasuttimen säätöön tehty, mutta tällä oli tosi hyvä säätää tuota fuel cuttia. Pumpulla vain painetta hyttiin menevään letkuun auton käydessä. Keltaisen ja punaisen rajaoli muuten omassa aika tarkasti 0.8 baria. 1.1 baria noin punaisen puolivälissä.
Täällä kuva pumpusta jos jotain kiinnostaa...
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
#1814
Väsäsin bleedin korvikkeen, kun noita osia löytyi tuolta kaappien kätköistä lojumasta ja perheen pääkin jo niistä on jokusen kerran maininnut, että jos ei ne pian sieltä katoa niin jne jne....
Hyvin tuntuisi toimivan ihan noinkin yksinkertaisella patentilla. Paineet pysyy siinä 0.7-0.8 nurkilla vaikkakin nousunopeus saisi olla hiukan parempi. Tuommoinen ihan perus tarkkuusventtiili, jolla saa pienenkin vuodon aikaiseksi. Rajapaineventtiiliä pitää vielä metsästää. Se auttaisi varmasti tuohon paineitten nousunopeuteen.
Täällä kuva "bleedistä"
Hyvin tuntuisi toimivan ihan noinkin yksinkertaisella patentilla. Paineet pysyy siinä 0.7-0.8 nurkilla vaikkakin nousunopeus saisi olla hiukan parempi. Tuommoinen ihan perus tarkkuusventtiili, jolla saa pienenkin vuodon aikaiseksi. Rajapaineventtiiliä pitää vielä metsästää. Se auttaisi varmasti tuohon paineitten nousunopeuteen.
Täällä kuva "bleedistä"
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
#1814