En löytänyt haulla ohjeita ysitonnisen termostaatin vaihtoon. Missä se sijaitsee ja kuinka vaihtotyö tapahtuu. Autoni lämmöt nousee jonkin verran (noin kolmen viisarin leveyden verran) puolivälin yläpuolelle, mutta palaa sitten aina takaisin puoliväliin, eli lämmöt ei nouse lähellekään punaista aluetta. Onko tämä normaalia saabissa vai olenko vaihtamassa tarmostaattia suotta? auto on 9000i vm 1988 ilman turboa. Ostin autoni viikko sitten ja hyvälle tuntuu vm 1987 hiacen jälkeen.
epäilytti vaan kun muissa autoissani lämmöt ovat lähes vakiot eikä mittari "elä" ollenkaan mutta taitaa pohjolan oloihin tehty bensa-auto antaa enemmän hukkalämpöä.
Toimii toki oikein juu, mutta eikös vanhemmissakin tontuissa ole lämmöt pikemminkin hieman vajaassa puolessavälissä? Tai siis, tulee sellanen mielikuva että termari hieman jumittaisi (mutua)
Taifun kirjoitti:Entäs kun mulla tekee yhteensä n. 1,5 cm liikettä keskitason molemmilla puolilla?
Joo, itse vaihdoin termarin samalla kun tein kansirempan. Niin tekee just tuota samaa liikettä ajaessa, kaupungissa sitten nostaa siihen punasen alle, jolloin flekti lähtee päälle. Eli luultavasti kuuluu asiaan.
Taifun kirjoitti:Entäs kun mulla tekee yhteensä n. 1,5 cm liikettä keskitason molemmilla puolilla?
Joo, itse vaihdoin termarin samalla kun tein kansirempan. Niin tekee just tuota samaa liikettä ajaessa, kaupungissa sitten nostaa siihen punasen alle, jolloin flekti lähtee päälle. Eli luultavasti kuuluu asiaan.
Eli tuon viisarin liikkeen takia ei välttämättä tarvitse huolestua kansipahvista? Minkälaista liikettä viisari tekee yleensä kun kansipahvi on lopussa?
no en oikein silloin ajatellu, se vaan pomppas lämmöt tappiin kesken ajon kun jäähynesteet oli lopussa.. Se hävitti mulla nestettä ja sen takia poltti pahvin.