Minkä alan miehiä / naisia ja miksi vanhalla Saabilla?
Kun ei ihan ole merkonomi vaan merkantti, niin pakko ajella matalapaineisella illa . Tosin nykyään sairaanhoitajan ammattia harjoitan. Tänään viimeksi isäukon kanssa keskusteltiin miksi ajelen Saabilla; tähän löytyi monia syitä, tällä hetkellä OG:t ovat halpoja mutta kestäviä ja kohtalaisen halpoja huoltaa ja ylläpitää. Ja kun tarpeeksi kauan on ajanut samalla merkillä, vikojen etsiminen ja korjaaminen on helppoa. Ennen kaikkeahan Saab on turvallinen ja monikäyttöinen perheauto. Kyytiin sopii niin lastenvaunut kuin kirjahyllykin...haffu kirjoitti:Pistetäänpäs nyt tähän ketjuun ovelasti seuraava kysymys, että kuinka moni merkonomi ajelee turbo-Saabilla? Ihan vain tuota Popedan erään kappaleen sanoja muistellen.
9-3 -08 sc 1,9tids at
9-3 -98 2,0 T
9-3 -98 2,0 T
Tuotepäällikkönä toimin ja ajan 1992-mallisella OG900:lla. 2.1 16v kone pellin alla. Syy on aika selkeä. Näitä saa halvalla ja nämä ovat suhteellisen hiljaisia maantieajossa.
Osia löytyy ja korjata voi itsekin, kun osaa.
Sitäpaitsi viime talven renaultilla ajeltuani päätin, etten enää palele käyttöautossa, jos ulkona sattuu olemaan kylmä.
Osia löytyy ja korjata voi itsekin, kun osaa.
Sitäpaitsi viime talven renaultilla ajeltuani päätin, etten enää palele käyttöautossa, jos ulkona sattuu olemaan kylmä.
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
Nykyisin operaattorina . Ennen korjailin (kouluaikoina ja sen jälkeen )melkein yksinomaan saabeja yli 10-vuotta .Pisin aika etten rassannu oli 11kk intissä silloin ei lomailtu ja ne vähät lomat oltiin lärvit.
Suvussa saab kulkee ja asiakkailla oli saabit suurimmalla osalla.Ja kun sen makuun pääsee niin ei muut autot enää tunnu miltään.Saabeja on ollut vuodesta -88 kun sain kortin kaikki autoni ei ole tullut sotkeuduttua muihin merkkeihin.
Ehkä n.10 saabia on ollut.Eka 99-80 gls jolla melkein 3-v ja n.150000km ja sit suurinosa 900 turboja pari 16t alkuperäisiä.Nyt vaan 9-5,mut hommaan kyllä jossain vaiheessa 16-venasen turbon osat löytyy vanha oli niin laho et meni romuttamoon pitää vaan kori etsii...
Suvussa saab kulkee ja asiakkailla oli saabit suurimmalla osalla.Ja kun sen makuun pääsee niin ei muut autot enää tunnu miltään.Saabeja on ollut vuodesta -88 kun sain kortin kaikki autoni ei ole tullut sotkeuduttua muihin merkkeihin.
Ehkä n.10 saabia on ollut.Eka 99-80 gls jolla melkein 3-v ja n.150000km ja sit suurinosa 900 turboja pari 16t alkuperäisiä.Nyt vaan 9-5,mut hommaan kyllä jossain vaiheessa 16-venasen turbon osat löytyy vanha oli niin laho et meni romuttamoon pitää vaan kori etsii...
Onko muita autoja kuin saabeja ei minulla ainaskaan
IT-alan projektiguru.
Vähän puhdasta sattumaa toi vanhempi.
Tarvitsin talven yli kulkupeliä parin kilometrin työmatkaan/satunnaiseen tarpeeseen siihen asti kun firma muuttaa minua lähemmäksi nyt keväällä ja vaihtoehtoina oli joko uusi/uudehko pikkuauto luokkaa 15k€ tai sitten ns. asenneratkaisu: Nettiautosta eka katsastettu 900 alle
Osoittautui oikein hauskaksi ja ennen kaikkea toimintavarmaksi peliksi ja tosta saa duunissakin enemmän jutunaihetta kuin SS:stä. Nyt tarve alkaa olla jo ohi niin tosta saa joku vielä oikein hyvän kesäauton/kakkospelin.
Vähän puhdasta sattumaa toi vanhempi.
Tarvitsin talven yli kulkupeliä parin kilometrin työmatkaan/satunnaiseen tarpeeseen siihen asti kun firma muuttaa minua lähemmäksi nyt keväällä ja vaihtoehtoina oli joko uusi/uudehko pikkuauto luokkaa 15k€ tai sitten ns. asenneratkaisu: Nettiautosta eka katsastettu 900 alle
Osoittautui oikein hauskaksi ja ennen kaikkea toimintavarmaksi peliksi ja tosta saa duunissakin enemmän jutunaihetta kuin SS:stä. Nyt tarve alkaa olla jo ohi niin tosta saa joku vielä oikein hyvän kesäauton/kakkospelin.
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
Teräsvalun puhdistaja, edellisessä elämässä komposiittimuovimekaanikko (hieno sanahirviö, suomeksi tein lasikuidusta imurin osia)
-88 aloitin kanttiladalla, 4 sellaisen jälkeen siirryin sekä uudehkoihin että vanhoihin pettymyksiin toistensa jälkeen.
-03 sattumien summana, tuttavani tarvitsi rahaa autokauppoihinsa, minulle jäi 20v uusi eläkepoliisituplis.
Auto joka ei jätä ketään kylmäksi, mielipide tulee heti, puolesta tai vastaan. Saabilla on SIELU!
Suhteutettuna uudehkon korjaamokuluihin saati 15v vanhan japanilaisen hankinta- varaosa kuluihin suhteessa alle 2 v käyttöaikaan ja 14L/100km polttoainekulutuksiin ynnä omakotiasujan kärräystarpeisiin
TÄMÄ ON EDULLINEN
ja kiva lähteä tienpäälle
esim. tämän tästä uniajelulle 4- ja 8 vuotiaiden lasten kanssa.
60 km lenkillä rouvakin jo nukahtaa.
Tuplis odottaa asfaltin reunassa että paatuisin hävittämään,
käyttiksenä vajaan vuoden palvellut -89 iA satku, ympärivikainen, vakuutusyhtiöltä lunastettu (? niin ymmärsin) opiskelukappale
-88 aloitin kanttiladalla, 4 sellaisen jälkeen siirryin sekä uudehkoihin että vanhoihin pettymyksiin toistensa jälkeen.
-03 sattumien summana, tuttavani tarvitsi rahaa autokauppoihinsa, minulle jäi 20v uusi eläkepoliisituplis.
Auto joka ei jätä ketään kylmäksi, mielipide tulee heti, puolesta tai vastaan. Saabilla on SIELU!
Suhteutettuna uudehkon korjaamokuluihin saati 15v vanhan japanilaisen hankinta- varaosa kuluihin suhteessa alle 2 v käyttöaikaan ja 14L/100km polttoainekulutuksiin ynnä omakotiasujan kärräystarpeisiin
TÄMÄ ON EDULLINEN
ja kiva lähteä tienpäälle
esim. tämän tästä uniajelulle 4- ja 8 vuotiaiden lasten kanssa.
60 km lenkillä rouvakin jo nukahtaa.
Tuplis odottaa asfaltin reunassa että paatuisin hävittämään,
käyttiksenä vajaan vuoden palvellut -89 iA satku, ympärivikainen, vakuutusyhtiöltä lunastettu (? niin ymmärsin) opiskelukappale
Jäsen 2916
Puhelimella 0503540288
Puhelimella 0503540288
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 161
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 20:51
- Paikkakunta: Pori
Tietotekniikan insinööri (amk), tosin tällä hetkellä työtön sellainen.
Olen kai kasvanut saabistiksi jo pienestä pitäen, meillä kun on aina ollut talossa Saab. 1989 isä osti uuden 900c:n ja se oli jotain aivan uskomattoman hienoa 8-vuotiaan pikkupojan mielestä.
Varmaan ainakin osittain tästä syystä ajan itsekin satkulla. Onhan satku toki aika helv*tin hyvä auto, loistava ajaa, kestävä ja turvallinenkin. Lisäksi tekniikka on sen verran yksinkertaista, että pystyy huollot ja korjauksistakin ainakin osan tekemään itse. Monien mielestä satkut (+ muut vanhat saabit) ovat rumia, minun mielestäni taas ne ovat kauniita
Aina välillä tulee mietittyä kohta 20-vuotiaan käyttöauton järkevyyttä, mutta en ainakaan tähän mennessä ole keksinyt, miksi pitäisi välttämättä vaihtaa uudempaan.
Olen kai kasvanut saabistiksi jo pienestä pitäen, meillä kun on aina ollut talossa Saab. 1989 isä osti uuden 900c:n ja se oli jotain aivan uskomattoman hienoa 8-vuotiaan pikkupojan mielestä.
Varmaan ainakin osittain tästä syystä ajan itsekin satkulla. Onhan satku toki aika helv*tin hyvä auto, loistava ajaa, kestävä ja turvallinenkin. Lisäksi tekniikka on sen verran yksinkertaista, että pystyy huollot ja korjauksistakin ainakin osan tekemään itse. Monien mielestä satkut (+ muut vanhat saabit) ovat rumia, minun mielestäni taas ne ovat kauniita
Aina välillä tulee mietittyä kohta 20-vuotiaan käyttöauton järkevyyttä, mutta en ainakaan tähän mennessä ole keksinyt, miksi pitäisi välttämättä vaihtaa uudempaan.
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
Gls
No nyt olen ajellut vuoden SAAPILLA ja en voisi enää vaihtaa tosin autoni on jo vanha 83vm mutta hyvässä kunnossa meni katsastuksestakin läpi ihan helposti eikä kulutus ole mikään suuri 7l sadallaja saab on tilava auto ainakin toi combi cube entodellakaan aio merkkiä vaihtaa kunhan viellä opin korjaamaan noi pikku viat aluksi niin Saab on ja pysyy
Saabismi on sairaus.Osta Saab niin paranet
TV-toimittaja sekä kauppatieteen opiskelija olen. Mitään Saab-sukutaustaa ei ole, vaan päädyin Saabeihin kun olin intissä edustusajokuljettajana ja siellä oli vielä käytössä hienoja turbotonnareita isoherrojen kuskaamiseen. Siviiliin päästyäni etsiskelin jotain alle kymppitonnin hintaista mutta hyvää autoa. Vaikka isot Audit ja Bemarit kiehtoivat, niin Saabin tunnelma ja tietynlainen ihmisläheisyys veivät voiton. Saabissa tuntee jotenkin olevansa kuin kotonaan.
Toisen Saabin tuli ajankohtaiseksi, kun ysitonnisen sähköisen kaasuläpän systeemit hajosivat juuri kun olin aikomassa lähteä Lappiin reissuun. Hätä ei ollut tämän näköinen, vaan Nettiauto auki ja vara-autoa etsimään. En katsonutkaan muita kuin Saabeja, koska halusin istua pitkän reissun mukavalla penkillä.
Vielä samana iltana löysin mainion 260tkm ajetun 90:n, jossa oli yli 9kk vielä leimaa jäljellä. Täysin toimiva auto vaihtoi omistajaa 270 eurolla ja seuraavana aamuna lähdin polkemaan kohti Lappia.
Viiden päivän pikalomallani ajoin n. 4000 km Lapissa, Norjassa ja Ruotsissa vain bensaa ja vähän moottoriöljyä lisäillen. Auto herättää positiivista huomiota ja kaikki kyydissä olleet ovat tykänneet sen vanhan ajan meiningistä. Joku samanhintainen fiatuno aiheuttaisi aivan toisenlaisia reaktioita.
Vanhojen Saabien hinnat ovat kyllä kummallisen alhaisia. Ehkä halpojen autojen ostajat haluavat mieluummin litran pienemmän kulutuksen ja kärsivät siitä sitten surkean auton muodossa.
Toisen Saabin tuli ajankohtaiseksi, kun ysitonnisen sähköisen kaasuläpän systeemit hajosivat juuri kun olin aikomassa lähteä Lappiin reissuun. Hätä ei ollut tämän näköinen, vaan Nettiauto auki ja vara-autoa etsimään. En katsonutkaan muita kuin Saabeja, koska halusin istua pitkän reissun mukavalla penkillä.
Vielä samana iltana löysin mainion 260tkm ajetun 90:n, jossa oli yli 9kk vielä leimaa jäljellä. Täysin toimiva auto vaihtoi omistajaa 270 eurolla ja seuraavana aamuna lähdin polkemaan kohti Lappia.
Viiden päivän pikalomallani ajoin n. 4000 km Lapissa, Norjassa ja Ruotsissa vain bensaa ja vähän moottoriöljyä lisäillen. Auto herättää positiivista huomiota ja kaikki kyydissä olleet ovat tykänneet sen vanhan ajan meiningistä. Joku samanhintainen fiatuno aiheuttaisi aivan toisenlaisia reaktioita.
Vanhojen Saabien hinnat ovat kyllä kummallisen alhaisia. Ehkä halpojen autojen ostajat haluavat mieluummin litran pienemmän kulutuksen ja kärsivät siitä sitten surkean auton muodossa.
9000 CS 2.3T A -92
ex: 90 -86 & 90 -84
ex: 90 -86 & 90 -84
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1795
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
kuskeista
Hakala esittäytyy.AMK-opiskelija(autopuoli),liikunnanohjaaja ja savusukeltaja-sammutusmies.Ekaa ja vikaa eniten,liikunnalliset työt jääny..23vee,sinkku ja yo.Syntyny saabistiksi,perhees ollu mun elinaikana aina Saab(2x99,1x96,3x900,1x9000), BX oli kaks viikkoa,isä inhosi,äiti vihasi,minä olin käytännön mies ja heitin kiven lasista läpi selitykseks et miks vanha Saabi,no....saabi on saabi,vanha,tuttu ja varma.Pehmoset penkit ja vääntävä kone,jopa söpö ollu muutaman naisihmisen mielestä, mitä on omaan kammariin tullu joskus raahattua.ja junnuna kaikki urheilukamat säily hyvin combin perässä aina lätkäkamppeista salibandymaalivahdin kamoihin.Kuvia meikälääsestä ja rassiista löytyy; http://irc-galleria.net/view.php?nick=denied
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2008 9³SS Vector 2.0t M6 BP Hirsch(KR)
2005 9³CV Aero 2.0T (KR)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
2008 9³SS Vector 2.0t M6 BP Hirsch(KR)
2005 9³CV Aero 2.0T (KR)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
-
- "Saabisti"
- Viestit: 148
- Liittynyt: Pe Huhti 13, 2007 22:05
- Paikkakunta: stadi
Sain päähäni hankkia kakkosauton ja sitten sain päähäni sen oleman Saab. Järjestelmätuessa työskentelen ja asun stadissa.
Aina yksi tauti mukaan mahtuu. Varsinkin, kun tämä tuntuu olevan hyvälaatuinen. Ja halpa tosiaan Saab oli, onneksi en ryhtynyt mihinkään fiatiin, patonkiin tai nipponiin. Ja luulen päivittäin kokevani elämyksiä Saabissani.
Aina yksi tauti mukaan mahtuu. Varsinkin, kun tämä tuntuu olevan hyvälaatuinen. Ja halpa tosiaan Saab oli, onneksi en ryhtynyt mihinkään fiatiin, patonkiin tai nipponiin. Ja luulen päivittäin kokevani elämyksiä Saabissani.
#3332
Seat Altea XL 2.0tdi dsg -09
Saab 1011011001 2.0t A 3d -00
tankkaus.com polttoaine.net katsastushinnat.fi
Seat Altea XL 2.0tdi dsg -09
Saab 1011011001 2.0t A 3d -00
tankkaus.com polttoaine.net katsastushinnat.fi