Kyllä minä taas osaan
-
- "Hölösuu"
Joo, se on autoremontti vaarallista. Tuossa vuosi takoperin talvipäiviä varten virittelin hallissa subeja paksiin. Sitten jossain välissä vain havahduin kun turpa ja sormet veressä sekä päähän jomottaa. Noh äkkiä pensselit santaan ja kotio laastaria liimaamaan. Peilin ejessä sitten leuka tipahti. Muistaakseni 13 tikkiä tuohon aivan hiusrajan yläpuolle, semmonen vajaa 10 senttimetrin viilto. Siitä sitten kiirellä sairaalaan, takastullessa heikotti melkoisesti, olis pitäny jäädä sinne maate. Mitään hajua ei mulla ole miten se tuli. Paksissa ei ollu verta, eikä takaluukussa, muttei se aina kai "tekovälineeseen" jälkeä jätä. Varmaan paksista tullu ulos ja pään lyöny sen verran hyvin että vintti pimeeks ja betonilattialle nurin. Kaverit kävi hallilla seuraavana päivänä ja sanoi että lattialla oli n 15cm halkasijaltaan oleva veriläntti.
Naureskelivat kun hankeen sen putsasi, että näytti kun joku olis paremminkin hakattu siihin meitin tallin eteen.
Kyllä meikä osaa
Naureskelivat kun hankeen sen putsasi, että näytti kun joku olis paremminkin hakattu siihin meitin tallin eteen.
Kyllä meikä osaa
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Osataan sitä täälläkin.
Joskus mitälie ruokaa laitoin ja uuni oli 200 asteinen, kun huomasin että paistin pannu oli jäänyt uuniin, sellainen muovikahvainen teflon pannu.
No mitään ajattelematta nappasin pannun paljaalla kädellä ulos ja kiikutin tiskialtaalle, sitten miettimään että jaa tuohan on parisataa ast ...aiiii!!!
Olimelkoiset tuskat paripäivää.

Joskus mitälie ruokaa laitoin ja uuni oli 200 asteinen, kun huomasin että paistin pannu oli jäänyt uuniin, sellainen muovikahvainen teflon pannu.
No mitään ajattelematta nappasin pannun paljaalla kädellä ulos ja kiikutin tiskialtaalle, sitten miettimään että jaa tuohan on parisataa ast ...aiiii!!!
Olimelkoiset tuskat paripäivää.

9-5 Wagon -07 900 T16 -91
Itse olin lähes todistamassa tapahtumaa. Ainakin kovat varoitukset tuli kun itse olin kyseiseen saunaan menossa. Ikää en muista kuinka paljon sitä oli.kristian kirjoitti:Tekevälle sattuu. Joskus mökkisaunassa kokeilin toisella kädellä ämpärissä olevan veden lämpötilaa ja kaadoin samanaikaisesti kauhalla kiehuvaa vettä käden päälle. Saabilla mentiin tuhatta ja sataa ensiapuun ja käsi olikin sitten muutaman viikon siteissä
Taisipa olla kesä -98, ja Saab oli 900i -89haffu kirjoitti:Itse olin lähes todistamassa tapahtumaa. Ainakin kovat varoitukset tuli kun itse olin kyseiseen saunaan menossa. Ikää en muista kuinka paljon sitä oli.kristian kirjoitti:Tekevälle sattuu. Joskus mökkisaunassa kokeilin toisella kädellä ämpärissä olevan veden lämpötilaa ja kaadoin samanaikaisesti kauhalla kiehuvaa vettä käden päälle. Saabilla mentiin tuhatta ja sataa ensiapuun ja käsi olikin sitten muutaman viikon siteissä

Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
-
- "Hirsch"
Pyhkäisin kädellä leivän muruja pöydältä ja sormenpäät tietysti osuivat leipäveitseen. Kahdesta sormesta päät auki luutamyöten ja jäi tietenkin pysyvät arvet. Muistan vieläkin sen tunteen kun sahalaiteinen veitsi jyrsi luunpäitä sormissa. (kylmiä väristyksiä)
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Omatekoinen moottori nostin petti hitsauksistaan, moottorin vaihdon yhteydessä kun olin kiinnittämässä nopeusmittarin vaijeria lootaan, kiskottuani käteni konetilasta noiduin kuin lappalainen, tanssin ympäri pihamaata, soitin kyydin sairaalaan ja heitin kännykän seinään.
Sairaalassa kaivoivat pikkukivet pois ja kuvasivat käden, ei murtumia.
Tuli 99:siin halpa remontti:
moottori & erinäiset varaosat 7.50€
sairaalakulut 14€
ehjä tuulilasi 50€
(kännykän sai vielä korjattua 0€)
Että näin.

Sairaalassa kaivoivat pikkukivet pois ja kuvasivat käden, ei murtumia.

Tuli 99:siin halpa remontti:
moottori & erinäiset varaosat 7.50€
sairaalakulut 14€
ehjä tuulilasi 50€
(kännykän sai vielä korjattua 0€)
Että näin.

9-5 Wagon -07 900 T16 -91
Nonniin, tämän viikonlopun saavutus on saatu kirjoihin ja kansiin. Oltiin meidän VPK:n poikien kanssa pelaamassa sählyä eilisiltana. Oli meno päällä ja pelit kulki, tilanteisiin mentiin lujaa. 10min ennen vuoron loppua niinkin lujaa, että hyökkäsin kaverin mailan päälle tiukassa kulmatilanteessa. No nilkkahan siinä petti alta, turpos ku piru ja sattu aivan saatanasti. Pysty sitä ajamaan eilen vielä autoa, mutta tänää ei vois enää kuvitellakkaan. Päivä vietetty Dextrassa, 113e kiiitoooos ja pari viikkoa saigonia. Onneks on tapaturmavakuutus 

#1642, J-P Salo, sielun ja ruumiin hoitoassistentti.
Käräytin sit digibox:in kun kytkin sitä tietsikan video-in liitäntään.. olin ottanu vahingossa väärän jatkoroikan seinästä irti kytkentöjen ajaksi.
Ei siin mitään, hyllystä seuraava samanlainen tilalle.. vaan nyt on menossa viimeinen varaboxi.

Ei siin mitään, hyllystä seuraava samanlainen tilalle.. vaan nyt on menossa viimeinen varaboxi.

90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Porasin ohutta alumiinilevyä akkuporakoneella. Terä oli aika tylsä joten kompensoin sitä painamalla lujemmin. Naks, terä meni poikki ja terän tynkä iski alustaan. Samalla huomasin että nyt ei ole kaikki hyvin, taisi osua toisen käden sormeen.
Katsoin varovasti etusormea, siinä siisti pieni reikä. Ei vaikuttanut pahalta. Käänsin sormea ja huomasin että ulostuloreikä olikin pahemman näköinen. Äkkiä tuppo sormeen ja soitto lääkäriin. Siellä haavat putsattiin ja sormeen laitettiin uusi side. Onneksi terä ei osunut luuhun. Palattuani vaihdoin terän ja porasin loput reiät.
Hyvin tuo parani vaikka katkennut 4mm terä näytti varsin repivältä laitteelta.
Opin sentään jotain, tylsillä välineillä ei kannata tehdä mitään.
Katsoin varovasti etusormea, siinä siisti pieni reikä. Ei vaikuttanut pahalta. Käänsin sormea ja huomasin että ulostuloreikä olikin pahemman näköinen. Äkkiä tuppo sormeen ja soitto lääkäriin. Siellä haavat putsattiin ja sormeen laitettiin uusi side. Onneksi terä ei osunut luuhun. Palattuani vaihdoin terän ja porasin loput reiät.
Hyvin tuo parani vaikka katkennut 4mm terä näytti varsin repivältä laitteelta.
Opin sentään jotain, tylsillä välineillä ei kannata tehdä mitään.
Leikkelin jotain mystistä töissä puukolla ja puukko lipsahti peukalon päähän. Luu paistoi haavasta, kun jääkylmällä vedellä tyrehdytin veren tuloa ja laastaria päälle, että pääsee jatkamaan töitä.
Oltiinpa kerran mummolassa ja eiköhän ladon oven kynnystä vipeltänyt hiiri johon isä totesi, että "katos hiiri". Ja minä perään katsomaan ja jollain oudolla tapaa sain lyötyä pään ladon seinässä olevaan naulankantaan. Nahkaa rullalle ja hiiri jäi näkemättä
Oltiinpa kerran mummolassa ja eiköhän ladon oven kynnystä vipeltänyt hiiri johon isä totesi, että "katos hiiri". Ja minä perään katsomaan ja jollain oudolla tapaa sain lyötyä pään ladon seinässä olevaan naulankantaan. Nahkaa rullalle ja hiiri jäi näkemättä

-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
porattiin
porattin kerran 2 mm peltiin niitille reikiä ja kaveri tuki takaa ja kolme kertaa kysyin reiän kohdalla että onko peukalo pois tieltä ja aina se muka oli sit kun meni läpi niin kaveri ulvahti ja otti hanskan kädestä ja peukalosta tuli ulos siisti sellanen kierremakaronin näköinen läskisoiro.
että sellasta
että sellasta