Saab 900 turbo vaihdelaatikon vaihto
Saab 900 turbo vaihdelaatikon vaihto
Tarttis toi loota vaihtaa tohon 900T16 vuosimallia 84. Onkos millanen homma? tarviiko nosturin? Saako sen alakautta pois vai täytyykö nostaa yläkautta? Vitonen huutaa lootassa ni meinasin että jos korjauttais sen ja vahvistais.
Re: Saab 900 turbo vaihdelaatikon vaihto
Suosiolla nosta koko kone ylös yläkautta niin pääset helpomalla.2495 kirjoitti:Tarttis toi loota vaihtaa tohon 900T16 vuosimallia 84. Onkos millanen homma? tarviiko nosturin? Saako sen alakautta pois vai täytyykö nostaa yläkautta? Vitonen huutaa lootassa ni meinasin että jos korjauttais sen ja vahvistais.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Onpas siinä sitte työtä.. nosturilla vissiin helpointa tehä eli täytyy rouduta auto koululle :/saabracing kirjoitti:kone irti yläkautta.
sisemmät vetarit irti(kumin klemmarit), alapallonivelet irti, niin saa vedettyä vetarit kupeistaan.
vaiheakseli irti ja nopeusmittarin vaijeri.
sähköt pois ja muut bensaletkut.
kone pöydälle ja purkaa lootan auki.
Näistä 99, 90 ja og900 kalustosta en lähtisi vaihteistoa kunnostamaan. Tylysti vaan ehjä loota tilalle ja ajetaan niin pitkään, kun "Saabsulake" palaa uudestaan. Esim. tällähetkellä miun 99turbossa on 10euroa maksanut vaihteisto ja serkulla 99turbossa on ilmaiseksi saatu vaihteisto. Vuosi sitten ostin 20eurolla omin voimin liikkuvan 900gls:n, jonka aski on varastossa varasulakkeena. Johan tosta serkun kulkineesta kerran toi sulake vaihdettiinkin...
Eli yksinkertaistettuna, etsitään jostain paalauskypsä saabi (joita löytyy varmasti joka pitäjästä), joka koeajetaan vaihteiston osalta ja jos aski on ehjä, niin se auto ostetaan hintahaarukkaan 0-50euroa, otetaan aski ja loput paalataan.
Eli yksinkertaistettuna, etsitään jostain paalauskypsä saabi (joita löytyy varmasti joka pitäjästä), joka koeajetaan vaihteiston osalta ja jos aski on ehjä, niin se auto ostetaan hintahaarukkaan 0-50euroa, otetaan aski ja loput paalataan.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Miksei sitä kannata kunnostaa ja vahvistaa samantien? sitä sulaketta saa vaihtaa jatkuvasti jos on iha vakiokamat lootassa sisälläMertmi kirjoitti:Näistä 99, 90 ja og900 kalustosta en lähtisi vaihteistoa kunnostamaan. Tylysti vaan ehjä loota tilalle ja ajetaan niin pitkään, kun "Saabsulake" palaa uudestaan. Esim. tällähetkellä miun 99turbossa on 10euroa maksanut vaihteisto ja serkulla 99turbossa on ilmaiseksi saatu vaihteisto. Vuosi sitten ostin 20eurolla omin voimin liikkuvan 900gls:n, jonka aski on varastossa varasulakkeena. Johan tosta serkun kulkineesta kerran toi sulake vaihdettiinkin...
Eli yksinkertaistettuna, etsitään jostain paalauskypsä saabi (joita löytyy varmasti joka pitäjästä), joka koeajetaan vaihteiston osalta ja jos aski on ehjä, niin se auto ostetaan hintahaarukkaan 0-50euroa, otetaan aski ja loput paalataan.

Mun satkun laatikko huutaa vitosella ajettaessa.. ei se paskana ole.. vielä.YKÄ kirjoitti:Satkun laatikko hajoo yleensä niin että vuotaa kuiviin ja sit .........
Tai sit kuski on tohelo.
Ei se ihan vahällä niillä tehoilla hajoo,tai sit kuski on tohelo....
Ei mulla ole ikuna hajonnu, mutta nytkin on yksi laatikkovikanen satku myynnissä??.
Ulvoo se sillai että sen kuulee... ja pitemmän päälle se alkaa kyrpimäänalleolut kirjoitti:kuinka pahasti huutaa? saattaa kestää kauankin tuo laatikko,kunhan ei ajele femmalla alle kasikymppii... eli ei vedätyksiä vitosella silloin ei voitele tarpeeksi,

Satkun laatikko voi hajota silleen, että vaihdat vaihdetta neloselta kolmoselle ja sit vaan se kolmonen ei enää pysy päällä. Kokemusta on... Ihan arpapeliä, kun on paljon ajettuja askeja, että milloin se porsii.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Maksaa varmasti 20x enemmän verrattuna käytetyn ehjän vaihtamiseen tilalle...2495 kirjoitti:Miksei sitä kannata kunnostaa ja vahvistaa samantien? sitä sulaketta saa vaihtaa jatkuvasti jos on iha vakiokamat lootassa sisälläMertmi kirjoitti:Näistä 99, 90 ja og900 kalustosta en lähtisi vaihteistoa kunnostamaan. Tylysti vaan ehjä loota tilalle ja ajetaan niin pitkään, kun "Saabsulake" palaa uudestaan. Esim. tällähetkellä miun 99turbossa on 10euroa maksanut vaihteisto ja serkulla 99turbossa on ilmaiseksi saatu vaihteisto. Vuosi sitten ostin 20eurolla omin voimin liikkuvan 900gls:n, jonka aski on varastossa varasulakkeena. Johan tosta serkun kulkineesta kerran toi sulake vaihdettiinkin...
Eli yksinkertaistettuna, etsitään jostain paalauskypsä saabi (joita löytyy varmasti joka pitäjästä), joka koeajetaan vaihteiston osalta ja jos aski on ehjä, niin se auto ostetaan hintahaarukkaan 0-50euroa, otetaan aski ja loput paalataan.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Allekirjoitan tuon ulvonnan ärsyttävyyden. Itse vaihdoin lootan melko pitkälti juurikin sen takia, 75 000km ulvovalla lootalla riitti minulle. Tarkoitus oli ajaa niin kauan kunnes porsii totaalisesti, mutta en jaksanut enää odotella.2495 kirjoitti:Ulvoo se sillai että sen kuulee... ja pitemmän päälle se alkaa kyrpimääEli mun mielestä ei kannata jäädä odottelee että se räjähtää palasiks vaan kannattaa korjata/vaihtaa.
Allekirjoitan myös tämän. Eli ei kannata mihinkään käyttökatiskaan ruveta laatikkoa remppaamaan, vaihtolootaa vaan kehiin. Remppakustannus jää laatikon hinnasta riippuen enemmän tai vähemmän alle 100€, kun itse tekee.Mertmi kirjoitti:Näistä 99, 90 ja og900 kalustosta en lähtisi vaihteistoa kunnostamaan. Tylysti vaan ehjä loota tilalle ja ajetaan niin pitkään, kun "Saabsulake" palaa uudestaan.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84