"Mutta toinen mielenkiintoinen juttu: ajelimme perheen kanssa 23.4 kohti Rukaa ja NFT-654 siviili-Mondeo harrasti varsin mielenkiintoista leikkiä Lahdesta pohjoiseen: 100:n alueella n. 130, keltaisella ohituksia, 120:n alueella n. 160km/h jne. jne. Vaimo otti pari onnistunutta kuvaa ja hieman videonpätkää. Kun tuo runosuoni alkaa riittävästi sykkimään taidan kirjoittaa Karpolle...."
Poliiseilla on vaan moiseen ihan lupa, tosin liikennettä vaarantamatta. Eihän sitä tiedä, mitä olivat jahtaamassa.
Tuo keltaisilla viivoilla ohittaminen kuulostaa kyllä ihan hölmöltä.
Eipä pidä paikkaansa. Poliisia koskee liikennesääntöjen noudattaminen siinä kuin muitakin ajoneuvoja tavallisessa liikenteessä. Mikäli ovat hälytysajossa tulee käyttää valo- ja / tai äänimerkkejä. Mikäli poliisiajoneuvo suorittaa ns. "seurantatehtävää" eli mittaa nopeutta esim edellä ajavaan: " mittaus sekä pysäyttäminen tulee suorittaa kohtuuajassa liikenneturvallisuutta vaarantamatta. Tässä tapauksessa ei ollut todellakaan siitä kyse. Uskoisin "poikien" olleen siirtoajossa uudella autolla Arabianrannasta kustannuspaikalle.Nimimerkillä 5-vuotta "sillä puolella"
Unohtui tuossa mainita, että kyseinen "partio" oli Juvalla ABC-asemalla kahvilla ilman minkäänlaista kiirettä mihinkään, joten en usko minkäänlaiseen tehtävä nimikkeeseen varsinkin kun auton haltija on Nurmeksen Poliisilaitos.
NO niin nyt on sitten juhlavuodet (14v) ohi ja oma maksumuistutus taskussa 123@100 ja oikeen Dual Stalkerilla taakse päin otettuna
PS puolustus selitys: just oli motarilla muuttunut nopeusrajoitus 120->100 ja en huomannut tota tutka-autoa kahden rekan välissä. Ne vaan huomas mut. Nooh ihan pala kakkua kun ei tullut paljon yhtään maksettavaa, oli sen verran ymmärtäväisiä virkamiehiä
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2 Zaino Show Car PolishTrolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
peinu kirjoitti:omaa vielä odotellessa...selvisitkö rikkeellä?
ei kyll se meni päiville ja 22 kpl, olis ollut tollekkin rahalle virityskäyttöä.
Tyhmä tyhmä, mä olen aivan aivoton olis pitänyt heti tajuta että ne alko mittaa jo takaapäin eikä olis pitänyt ohittaa niitä silleen hiljakseen. Hassun näköstä kun ne tuijotti mua ja mä tuijotin niitä kun lipusin hitaasti ohi.
Jyrki alias potkuhousu
ei kyll se meni päiville ja 22 kpl, olis ollut tollekkin rahalle virityskäyttöä.
Tyhmä tyhmä, mä olen aivan aivoton olis pitänyt heti tajuta että ne alko mittaa jo takaapäin eikä olis pitänyt ohittaa niitä silleen hiljakseen. Hassun näköstä kun ne tuijotti mua ja mä tuijotin niitä kun lipusin hitaasti ohi.
Mites toi on mahdollista? Jos sun nopeusylitys oli tosiaan 23km/h, niin siitä on normaali päiväsakko 10kpl ja liukuman yläpääkin on vain 14. 22kpl on normaali päiväsakko jos ylitys on ollu 39-41km. Jossain täytyy olla virhe tai sitten sä olet tehnyt jotain niin törkeetä, etten mä pysty edes arvaamaan mitä
Jaa meilläpäin yli 20 menee sakoille ja tulihan siihen pään aukomislisä jossa epäilin mm. tutkan tarkkuutta ja sitä olikohan se oikein säädetty ettei tullut joku muu auto mitattua semmosta pientä kenttä aukomista.
Jyrki alias potkuhousu
22kpl Tos on kyllä vähintään kymmenen liikaa Itse ajoin keskellä päivää kaupungissa 62kmh 40alueella ja sain 12 päiväsakkoa...
Eikö nyt ole se pohjolan yhteinen tehokampaja meneillään tai jotain?
Tosin aika hiljaiselta ko. kampanja näytti hki-tre akselilla, jota tuli suhattua enemmän kuin tarpeeksi tällä viikolla.