og 900 ja keula coolerit

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Sukellusvene
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Sukellusvene »

Tänään moottoritiellä ohittaessa kuului konehuoneesta patam ja veto loppui. Sain lasketeltua hissukseen moottoritienrampille ja siitä pientareelle. Onneksi yllätys ei ollut irronnutta ahtoletkua kummempi. Letku irtosi kaasuläppäkotelosta, oli muuten ainoa lemmari, jota en uusinut :lol: . Kaltevalla pientareella tippui koneen kyljeltä vähän öljyä pakoputkelle(downpipe) ja savu oli aika kova, oli aika lähellä ettei auto palanut :evil: . Kone kai täytyis pestä öljytöhnästä, ettei öljyt joskus roihahda tuleen :oops: .Yllättäen työkaluja ahtoletkun lemmarin kirimiseen ei meinannut löytyä, ainoastaan ohut meisseli löytyi ja sillä sai vähän letkua kiinni. Ei voinut kuin ajella lähes tyhjäkäynnillä Maksimakasiinin pihaan ja käydä ostamassa 7mm lenkki ja iso meisseli.
Sitten saikin letkun tiukkaan kiinni.
Tuli samalla ajatus, että sammutin täytyy piakkoin hommata autoon.
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

varmaan 8v tuo sinun vehkeesi?
tuosta ne yleensä tahtoo juuri ennen kaasuläppää poksahtaa koska kaikkein ison päine istku siihen tulee kun läppä lyödään kiinni...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Sukellusvene
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Sukellusvene »

mikkoimp kirjoitti:varmaan 8v tuo sinun vehkeesi?
tuosta ne yleensä tahtoo juuri ennen kaasuläppää poksahtaa koska kaikkein ison päine istku siihen tulee kun läppä lyödään kiinni...
Ei ku Ässä, 16 v koneella.

Tuo ahtoletku on tonnarista käsittääkseni, ehkä ei oo mennyt ihan pohjaan asentaissa cooleri.
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1850
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Pori/Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Onkos kukaan tätä cuuleria kokeillut og 900 keulalle. Olisi ainakin edullinen:

http://www.ht-tune.com/apps/keraily/tuote.aspx?o=67&t=1
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Sukellusvene
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Sukellusvene »

Suabisti kirjoitti:Onkos kukaan tätä cuuleria kokeillut og 900 keulalle. Olisi ainakin edullinen:

http://www.ht-tune.com/apps/keraily/tuote.aspx?o=67&t=1
Kokonaisleveys saattaa olla aika rajoilla( tuossa mitassa ei taida olla päätyt mukana), miten saa putket menemään. Kaipa tekemällä sekin sopii, mutta öljynlauhduttimen saattaa joutua siirtämään muualle. Ainakin mitä omaan satkuun cooleria laittaissa tuli keulaa katseltua, tuo 450mm kennoleveys on ihan passeli. Korkeussuunnassa tuonne menee heittämällä 400mm korkea. Paksuus suunnassa 75mm taitaa olla aika maksimi, jollei laita syyläriin ihan kiinni.
2495
"Aero"
Viestit: 452
Liittynyt: Ti Elo 23, 2005 07:46
Paikkakunta: Eura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2495 »

Nostan vanhaa aihetta.. eli onko kellään tuota tonnarin vanhempaa cooleria satkussa? jos on niin voisitte vähän kertoa miten sen sinne saa parhaiten asennettua. Vaikka nyt olen ymmärtänyt että se on huono niin kai se parempi on kun satkun orkkis cooleri?
habasaab
"Turbo"
Viestit: 223
Liittynyt: Pe Heinä 30, 2004 22:21
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja habasaab »

Itsellä on OG:ssa vanhempi tonnarin cuuleri. Paljon piti rälläköidä että sopi. Hinauslenkit piti lähtä ja puskurista ne sisemmät tapit jne..
-10 9-5 NG 2.0T
-03 9-5 AERO
-95 CDE 2.3 Ecoturbo
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

mulla on tuo vanhempi myös yhdessä, on asennettu niin ettei ole mitään rälläköity, putket menevät auton alta kone huoneeseen, kyllä niidenkin kanssa pärjää kun vaan pitää mielessä että ne ovat ensimmäisenä maassa...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Vääntäkää nyt vielä rautalangasta, että minkä kokoinen cooleri pystykeulasatkun nokalle mahtuisi ilman hinauslenkkien rälläköintiä..? Mahtuuko esim. tämä HT-Tunen 450x300x76 kiina-ic: http://www.ht-tune.com/apps/keraily/tuo ... ?o=159&t=1

Eski
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7683
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Eski kirjoitti:Vääntäkää nyt vielä rautalangasta, että minkä kokoinen cooleri pystykeulasatkun nokalle mahtuisi ilman hinauslenkkien rälläköintiä..? Mahtuuko esim. tämä HT-Tunen 450x300x76 kiina-ic: http://www.ht-tune.com/apps/keraily/tuo ... ?o=159&t=1

Eski
Mun on kyllä viistokeulanen mutta ei se spoikka sijoitusta rajoita.
Tässä topiikissa on tuon kokoista hieman sovitellu, asentamatta on edelleen.
Kai se kohta on pakko asentaa kun kelit lämpenee.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=43198

Hinauslenkit mahtuu jäämään mutta noi puskurin tapit joutuu leikkeleen, toi kehikko kun on vielä vaihdettavissa niin siihen aattelin täräyttää.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

HT-tunella olisi myös 199 euron kuuleri, jonka kennon mitat on 280x300x76mm, ja kokonaispituus 465mm. Tuo saattaisi jopa mahtua keulalle rälläköimättä mitään..? Siis tuollainen: http://www.ht-tune.com/apps/keraily/tuo ... ?o=175&t=1

Eski
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

http://www.proturbo.fi/tarjous.htm

pro turbollakin on tarjouksia...

liekkö samoja kinukkeja, vai ihan suomalaista käsityötä ???
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Leveitä ovat proturbon kuulerit, eivät taatusti mahdu rälläköimättä...

Eski
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7683
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Eski kirjoitti:HT-tunella olisi myös 199 euron kuuleri, jonka kennon mitat on 280x300x76mm, ja kokonaispituus 465mm. Tuo saattaisi jopa mahtua keulalle rälläköimättä mitään..? Siis tuollainen: http://www.ht-tune.com/apps/keraily/tuo ... ?o=175&t=1

Eski
Kokonaisleveys tuolla kehikon välissä taitaa olla jotain 65senttii joten pitäis tuonne vielä mahtuun noi 2.5tuumanen mutkapalat että saa lähdöt alaspäin. Mutkii tulee vaan aika paljon, että melkein pitäis turbon pakopesää kääntää että saa putket meneen auton alta.
Samaan tyyliin kuin JokkeA:n asennuskuvissa volvon ic:stä lähtee.

Tuollasella kuten JokkeA:n kiina-ic:llä olis helpompi vetää putket laikkaamatta mutta pystärin spoikka on ikävän umpinainen tuosta kohtaa.

Tietty saahan tuon ehdottamasi coolerinkin asennettua noin alas mutta taitaa tulla melko paljon hukkaneliöitä.

Tosin nämä on vaan arvailuja omien sovittelujen perusteella. :roll:
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7683
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Pistetään nyt erään(en nyt muista kenen)cooleri ratkaisu esille.
Haulla en löytäny kyseistä topiikkia mutta kuvat löysin omalta koneelta, toivottavasti kuvien omistaja ei pahastu ja voin ottaa pois jos niikseen tulee.

Tässäkin joutunee ottaan toisen hinauslenkin pois mutta muistaakseni toimi selkeesti paremmin tuossa keulalla kuin orkkispaikalla.

vakio ic keulalla

vakio ic keulalla2

vakio ic keulalla3

vakio ic keulalla4

vakio ic keulalla5

vakio ic keulalla6

vakio ic keulalla_asentaja
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Vastaa Viestiin