SuperSport
SuperSport
Hakutoiminnolla löytyi ainoastaan yksi juttu noista Supersport-sarjoista, siihen Pade oli vastannut että kannataa lukea stcs:n sivuilta juttuja niistä.
No kuitenkin, onko kenelläkään autossa noita SuperSporteja, Speedparts näyttää kauppaavan sarjaa:
Sportchassi Saab 900 94-98
Komplett sats med fjädrar och dämpare
Sänker 45mm
XR,310 4,700 kr
ja http://mamut.com/gemekan
GE99900N
Passar 900 94-97,
Sänker 40 mm
SEK 3900
Mahtaakohan kyseessä olla sama sarja vaikka toisessa on ilmoitettu 40mm ja toisessa 45mm?
Niin ja tietysti kiinnostaisi tietää että saakohan tuollaisen sarjan muutoskatsastettua, vai pitääköhän kaikissa mytävissä alustasarjoissa olla E-hyväksyntä eli ei ongelmia sen suhteen?
Speedpartislta saisi tietty samalla alustan uretaanipuslatkin, mahtaako olla rahan haaskausta lähteä vaihtelemaan cabbeen jäykempiä puslia kun kori on kuitenkin aika vetelä katon puuttumisen johdosta?
No kuitenkin, onko kenelläkään autossa noita SuperSporteja, Speedparts näyttää kauppaavan sarjaa:
Sportchassi Saab 900 94-98
Komplett sats med fjädrar och dämpare
Sänker 45mm
XR,310 4,700 kr
ja http://mamut.com/gemekan
GE99900N
Passar 900 94-97,
Sänker 40 mm
SEK 3900
Mahtaakohan kyseessä olla sama sarja vaikka toisessa on ilmoitettu 40mm ja toisessa 45mm?
Niin ja tietysti kiinnostaisi tietää että saakohan tuollaisen sarjan muutoskatsastettua, vai pitääköhän kaikissa mytävissä alustasarjoissa olla E-hyväksyntä eli ei ongelmia sen suhteen?
Speedpartislta saisi tietty samalla alustan uretaanipuslatkin, mahtaako olla rahan haaskausta lähteä vaihtelemaan cabbeen jäykempiä puslia kun kori on kuitenkin aika vetelä katon puuttumisen johdosta?
Viimeksi muokannut ng900aero, Ti Tammi 30, 2007 16:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Vaikea mennä sanomaan onko nuo samat sarjat. Kuvissa ainakin takajousissa oli pieniä eroavaisuuksia. Tosin mikään ei sano että kuva sivuilla oikeasti esittää juuri sitä tuotetta.
Laitan vielä pari linkkiä svedujen palstalle jos svenska taipuu niin voi lueskella käyttökokemuksia.
Jaahas, en laita sittenkään kun ovat johonkin kadottaneet sen jutun :/
EDIT: Tossa jotain vähäistä juttua: http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=168980
Laitan vielä pari linkkiä svedujen palstalle jos svenska taipuu niin voi lueskella käyttökokemuksia.
Jaahas, en laita sittenkään kun ovat johonkin kadottaneet sen jutun :/
EDIT: Tossa jotain vähäistä juttua: http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=168980
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Keula saisi oikeastaan laskea vähän alemmas kuin perä, ainakin stcs:n porukka näyttäisi laittava autoihinsa 45/35mm madaltavia jousia. Jos perä laskee keulaa enemmän niin sitten voi tuon SuperSportin unohtaa suosiolla.saabracing kirjoitti:ite kun kyselin sarjoja, niin riku (pcs) tuumas sillon, että se sporttisarja laskee perää enemmän kun keulaa, joten päädyin h&r- settiin. hyvät ne on ollu
Luin Paden linkittämästä ketjusta että olivat tilanneet http://www.vogtland.com :ista noita jousisettejä, mutta ainakaan nettisivuilla ei ollut kuin 35/35mm madaltava sarja ng-satkuun.
Eikös porukka ole vaihtanut noita alustan puslia uretaanisiin, onko hommasta vaivaan/rahanmenoon nähden vastaavaa hyötyä? Oletan etä kaikki kannattaisi vaihtaa kerralla, myös takapään 2 puslaa ja eteen tukivarsien puslien lisäksi myös vakaajan runkopuslat?
Clämppi asentuu toki heti kun sellaisia alkaa taas saamaan.
Vai saako noista GM:n pikkusaabeista millään keinolla kelvollisia ajettavia?
Alustasetillä saa heti kerralla suurimmat kallistelut pois, mikä myös vaikuttaa vetelyihin kaikkein eniten. Nääs mitä tiukemmin on tiessä sen harvemmin irtoa pito toiselta eturenkaalta, mikä taas aiheuttaa sitä vetelyä.
Puslat vie omalta osaltaan pois sitä kallistelua, mutta tuo myös lisää alustaääniä sisälle. Clamppi antaa tarkemman ohjaustuntuman.
Mulla alustasetti vasta tulossa maaliskuussa alle. Saas nähdä kuin kovalle reteoita joutuu sit vääntämään.
Mulla on noin puslat ja clämppi ja naapurilla on H&Rvieterit + Sachsin sporttipumput. Naapurin alusta hakkaa meikäläisen alustan pikkasen sporttisemmassa ajossa 6-0 ja on kohtuullisen mukavakin, mutta clampin ohjaustuntumaa sillä ei voi tavoittaa.
Puslat vie omalta osaltaan pois sitä kallistelua, mutta tuo myös lisää alustaääniä sisälle. Clamppi antaa tarkemman ohjaustuntuman.
Mulla alustasetti vasta tulossa maaliskuussa alle. Saas nähdä kuin kovalle reteoita joutuu sit vääntämään.
Mulla on noin puslat ja clämppi ja naapurilla on H&Rvieterit + Sachsin sporttipumput. Naapurin alusta hakkaa meikäläisen alustan pikkasen sporttisemmassa ajossa 6-0 ja on kohtuullisen mukavakin, mutta clampin ohjaustuntumaa sillä ei voi tavoittaa.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Tuo alustasetti + puslat + clämppi -konversiokombinaatio kuulostaisi sellaiselta että sen voisi asentaa kokonaisuudessaan kerralla, nykyisellään vetely on sellaista kuin mitä vakioalustalla tuppaa olemaan, kesällähän tuo ei niin haittaa mutta talvella liiankin paljon.
Vielä kiinnostaisi kuulla onko jollakulla omakohtaista kokemusta GM-caben alustapäivityksestä, eli onko kukaan laitanut moiseen noita kaikkia hiluja?
Melutaso on avomallissa muutenkin jo niin korkea että muutaman desibelin nousua ei varmaan paljoa edes huomaa.
Vielä kiinnostaisi kuulla onko jollakulla omakohtaista kokemusta GM-caben alustapäivityksestä, eli onko kukaan laitanut moiseen noita kaikkia hiluja?
Melutaso on avomallissa muutenkin jo niin korkea että muutaman desibelin nousua ei varmaan paljoa edes huomaa.
Olikos sulla Peinu vaihdettu kaikki puslat Powerflexeihin (eivätkös ne ole niitä sinisiä uretaanisia)?peinu kirjoitti:
Puslat vie omalta osaltaan pois sitä kallistelua, mutta tuo myös lisää alustaääniä sisälle. Clamppi antaa tarkemman ohjaustuntuman.
Mulla alustasetti vasta tulossa maaliskuussa alle. Saas nähdä kuin kovalle reteoita joutuu sit vääntämään.
Mites noiden vaihto kotinkonstein onnistuu, tai olisiko helpointa ottaa esim alatukivarret irti ja käyttää prässättävänä uudet puslat paikoilleen?
Harmi kun PCS:lle on kohtalaisen pitkä matka, siellä urtsit vaihtuisivat alle varmaan ihan rutiinioperaationa.
Pitäiskö alustasetistä hieroa jotain kimppatilausta, tosin jokin min. 40mm madaltava alusta olisi aika sopiva (siis vakio-ng:n alustasta mitaten, nyt on maavaraa enemmän kuin V.J.S:n Pajerossa

Onkos joku jo tilannut tai jopa asentanut tuon SuperSportin tai GE:n alustasarjaa? Ja onko tuo alustasarja varmasti E-hyväksytty. Minua kiinnostaisi lähinnä tuo GE:n sarja, se kun taitaa laskea autoa vähän vähemmän ja on halvempikin.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 519#404519
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 519#404519
- Jyrki
Volvo V40 D1.9
ex-900 Aero -96
ex-900 turbo -81
ex-99 Turbo -80
#956
Volvo V40 D1.9
ex-900 Aero -96
ex-900 turbo -81
ex-99 Turbo -80
#956
Asennettu on ja katsastuksessa käyty, vaikkakin turhaan. Kyseinen alustasarja oli jotain Opeliin tarkoitettuja pilipali palikoita, joihin ei lupauksista huolimatta lopuksi löytynyt edes TüV:a Saabiin. Supersport ja GE ovat molemmat samaa shittiä. Sopivat Saabiin mutta ei niillä ajaa voi.
Löytyykö joltain Lesjöforsin / Kilenin NG900:n papereita vertailun vuoksi.
Löytyykö joltain Lesjöforsin / Kilenin NG900:n papereita vertailun vuoksi.
- Jyrki
Volvo V40 D1.9
ex-900 Aero -96
ex-900 turbo -81
ex-99 Turbo -80
#956
Volvo V40 D1.9
ex-900 Aero -96
ex-900 turbo -81
ex-99 Turbo -80
#956
Viime viikolla tuli kolkkiin asennettua Konin alustasarja (iskarit ja jouset) sekä tevisun clamppi ja 17" kesäpyörät. Etujarrut tuli 9-5 Aerosta. Nyt auto alkoi vaikuttamaan taas siltä miltä pitää!
Tuntuu kuin olisi palannut ajo-ominaisuuksiltaan 9-5 Griffinin puikkoihin (siinähän oli kiinni Koni+Eibach ja 17")! 


Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
Viikonlopun aikana tulee kuva, kunhan saan auton puleerattua ensin.9-5T kirjoitti:Kuva.LR kirjoitti:Viime viikolla tuli kolkkiin asennettua Konin alustasarja (iskarit ja jouset) sekä tevisun clamppi ja 17" kesäpyörät. Etujarrut tuli 9-5 Aerosta. Nyt auto alkoi vaikuttamaan taas siltä miltä pitää!Tuntuu kuin olisi palannut ajo-ominaisuuksiltaan 9-5 Griffinin puikkoihin (siinähän oli kiinni Koni+Eibach ja 17")!

Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa