Kumina

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3724
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Oletteko tarkastaneet ilmaputsari kotelon kannatin kumit? Itselläni oli molemmat paskana ja otti puskuriin kiinni mikä resonoi tietyillä kierroksilla.

Nämä löytyy oikealta alhaalta puskurin "sisältä" missä kotelo on kiinnitetty etukelkkaan.

Motonetistä saa 96 Saabin pakoputken kannatin kumeja mitkä ovat isompia kestävämpiä mitä alkuperäiset ja paljon halvemmat(1,75€ vs 7€) ja näitä tarvitaan 2kpl.
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Hirschman
Matalapaineturbo
Viestit: 178
Liittynyt: Ma Touko 17, 2004 18:56
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Hirschman »

Frostgrey kirjoitti:Oletteko tarkastaneet ilmaputsari kotelon kannatin kumit? Itselläni oli molemmat paskana ja otti puskuriin kiinni mikä resonoi tietyillä kierroksilla.

Nämä löytyy oikealta alhaalta puskurin "sisältä" missä kotelo on kiinnitetty etukelkkaan.

Motonetistä saa 96 Saabin pakoputken kannatin kumeja mitkä ovat isompia kestävämpiä mitä alkuperäiset ja paljon halvemmat(1,75€ vs 7€) ja näitä tarvitaan 2kpl.
Kiitos ja hyvä vinkki tämäkin, mutta tuokin on taitu jo kokeilla :lol: . Mulla vaihdettiin kumit, kun ekan kerran vein auton huoltoon kuminan takia. Silloin oli kuulemma juuri ilmaputsarin kumit laitettu kuntoon, kun niissä oli jotain häikkää. Ei kuitenkaan vaikutusta kuminaan.
Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro -06 nykyinen,ex-autot: 9-5 Hirsch Wagon -05, 9-3 Aero -01, 9000 CSE -94.
Perheessä olleet saabit:
9-5 2.3t -03, 9-5 2.0t -00, 9-3 2.0t -00, 9000i -88, 900i -84.
Ysivee
"Turbo"
Viestit: 215
Liittynyt: Ti Maalis 23, 2004 16:54

Viesti Kirjoittaja Ysivee »

Kiitoksia taas vinkeistä!
Nämä löytyy oikealta alhaalta puskurin "sisältä" missä kotelo on kiinnitetty etukelkkaan
Olisiko tähän mitään kuvallista ohjetta...tai edes joku kuva, josta ko.paikka näkyisi edes jotenkin, niin tietäisi vähän mistä puhutaan... :oops:

Ihme homma tuo kumina, kun ei kellään tunnu olevan siihen ratkaisua. Olisin kyllä TODELLA kiitollinen sille hemmolle, joka ratkaisun keksii, koska tuo "ominaisuus" alkaa pikku hiljaa nyppimään!!

Mutta kiitokset vinkeistä tähän asti ja jos vaan tulee vielä uusia mieleen, niin ilmoitelkaa, KIITOS!!

Ps. ratkaisuun johtaneesta vinkistä palkkio luvassa :P

Lisäys: 9-5T, sinulta tulee yleensä vinkkiä asiaan kun asiaa, mutta nyt on ollunna hiljaista tämän aiheen osalta. Onko vian kuvaukset niin epämääräiset ettei pysty ottamaan kantaa, vai onko kerrankin niin mystinen homma ettei pysty kommentoimaan.
Ysivee
"Turbo"
Viestit: 215
Liittynyt: Ti Maalis 23, 2004 16:54

Viesti Kirjoittaja Ysivee »

Ja taas tähän jo "tuttuun" aiheeseen...

Tuossa kun vaihdettiin bensapumppu, niin samalla käskin tsekata By-pass:n ja siinä olikin häikkää. By-Pass vaihdettiin ja jonkun aikaa kumina olikin pois. No sittemmin taas palannut. MUTTA yksi juttu tässä alkaa ihmetyttämään. Eli kun joskus vuosi-kaks sitten auto oli pajalla (katseltiin vähän turboa), niin sen jälkeen kumina oli vähän aikaa pois. Nyt auto oli tosiaan taas pajalla, ja sen jälkeen kumina vähän aikaa pois. Tulee jotenkin mieleen, että miksikäs se kumina häipyy aina korjaamokerran jälkeen (jolloin esim. akku on ollut pois kytkettynä, koska kello jne. ovat nollautuneet). Eihän tuo akun poiskytkentä voi mitenkään "nollata jotakin säätöä", joka aiheuttaa sen, että kumina häipyy. Kun jonkun päivän ajelee, "jokin" palaa normaaliin asetukseen ja kas kummaa, kumina palaa takaisin. Tämä nyt on epätoivoista mietiskelyä, mutta kummat sattumat... nyt kun taas pian renkaat menee vaihtoon ja pääsen auton alle, niin KERTOKAA mitä muuta kannattaisi tsekata, kuin pakoputkiston asento (ettei resonoi mihinkään). Täällä Foorumilla nyt on pian ratkaistu kaikki mahdollinen liittyen Saabiin, mutta tämä kumina tuntuu olevan ratkaisemtaon ongelma... :evil:
Ysivee
"Turbo"
Viestit: 215
Liittynyt: Ti Maalis 23, 2004 16:54

Viesti Kirjoittaja Ysivee »

Kyllä, näin se vähän on. Mutta JOS oletetaan, että äänet tulevat joko imu/pakoäänistä, tai jonkun resonoimisesta auton "oikealta etuneljännekseltä" (mahtava termi), niin mitä siis kannattaa tsekata, kun pääsee piakkoin auton alle renkaiden vaihdon yhteydessä. Koko päivä olisi aikaa "väännellä ja käännellä" eri osia, kun vaan tietää mitä nyt kannattaisi tarkistella....


Ps. ei mitään kommenttia tuohon melko ihmeelliseen huoltojen jälkeiseen kuminattomaan kauteen...?
Vastaa Viestiin