99----->900i
99----->900i
Elikkäs mulla ois tollanen alkuperäsenä ollut 99 bensapetroli ja nyt siitä on kaikki johdot ja kaikki muukin purettu ja pitäisi ruveta asentamaan 900iOG sähköjä ja konetta siihen paikalleen... auto ei muuten olisi vaivannäön arvoin mutta kun se on laillinen rälläkkä avo ja on siihen tullut jo niin paljon rahaa upotettua... Mistäköhän saisin sisäsähköjen kytkentäkaavion?? siis että mitkä johdot menenvät mihinkinjärjestykseen esim. virtalukolle?? Kiitos jo etukäteen kaikkia auttajia joille saabismi on elämä... :D :lol:
Niko Mäenpää
http://www.jus.liitin.net/99KJet/imagep ... age40.html
84-satkussa tai vanhemmassa on moottorille erillinen yhdellä liittimellä muusta johtosarjasta erotettivaissa oleva johtosarja, joka menee suoraan 99:n jarrutehostimen vieressä olevaan liittimeen, bensapumpun releeltä pitää vaan vetää johto siihen kolmanteen napaan, joka on 99:ssä alunperin tyhjänä. Uudemmassa ruiskusatkussa kaikki konehuoneen johdot on samassa nipussa, ja ruiskun johtojen siitä erottaminen on paljon työläämpää.
Virtalukkoon tms. ei tarvitse koskea, kaikki ruiskun kytkentään liittyvät johdot on sulake/reletaulussa.
99:n kytkentäkaavio on hyvin pitkälti samanlainen kuin 90:n kytkentäkaavio:
http://www.jus.liitin.net/90-86.gif
http://www.jus.liitin.net/90-86-explanations.htm
84-satkussa tai vanhemmassa on moottorille erillinen yhdellä liittimellä muusta johtosarjasta erotettivaissa oleva johtosarja, joka menee suoraan 99:n jarrutehostimen vieressä olevaan liittimeen, bensapumpun releeltä pitää vaan vetää johto siihen kolmanteen napaan, joka on 99:ssä alunperin tyhjänä. Uudemmassa ruiskusatkussa kaikki konehuoneen johdot on samassa nipussa, ja ruiskun johtojen siitä erottaminen on paljon työläämpää.
Virtalukkoon tms. ei tarvitse koskea, kaikki ruiskun kytkentään liittyvät johdot on sulake/reletaulussa.
99:n kytkentäkaavio on hyvin pitkälti samanlainen kuin 90:n kytkentäkaavio:
http://www.jus.liitin.net/90-86.gif
http://www.jus.liitin.net/90-86-explanations.htm
Viimeksi muokannut jus, Su Elo 14, 2011 19:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Toi osien luovuttaja OG on 87vm. ja eilen saatiin jo melkein kaikki sisäsähköt paikoilleen... lämppäristä ei kylläkään ole tietoa kun tossa ysisatkussa se on alipaineella toimivaa tyyppiä... mutta pitäisi kai katsastuksessa riittää että se puhaltaa pikkasen johonkinpäin.. .
Onko kellään tietoa onko saabissa puskurit pakollisia kun menee katsatamaan autoa?? ja entäs se fasten your seatbelt valo?? tartteeko toimia???

Niko Mäenpää
ei ainakaan vuosi katsastuksessa mitään puskurin puuttumisesta ole sanoneet, muistelisin että kunhan vaan ei ole mitään terävää/törröttävää puskurin alta paljastunut.
99 rekisteröinti katsastuksessa tuo fasten..... valo ainakin paloi koko ajan eikä mitään sanottu.
vaihtuiko siihen siis satkun kojelautakin?
99 rekisteröinti katsastuksessa tuo fasten..... valo ainakin paloi koko ajan eikä mitään sanottu.
vaihtuiko siihen siis satkun kojelautakin?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
900 koetaulusta en vielä varmaksi tiedä et vaihtuuko se mutta harkinnasssa on kyllä ollut... Hain tällä vkolla 900 mittarin vaijjeriia niin ei liikkessä tienny et millanen kuulus olla kun tyrkyttivät vääränlaista ja väittivät kivenkovaa oikeeksi...
Prkl kun tälläsiä vkonloppuja tulee että tarvii koko ajan vaan juopotella ei kerkee autoa laittamaan ku pitää helsinkii messuillekkin mennä... onkos kellään tietoa mitä tarvii muuttaa 99 että saa laillisesti turbottaa ja mitä se vaatii???

Niko Mäenpää