Kilvet pois vapaaehtoisesti
-
- "Aero"
- Viestit: 364
- Liittynyt: Ke Helmi 11, 2004 13:19
Kilvet pois vapaaehtoisesti
Hei. Tilanne on siis tämä. Minä omistan kaksi Saabia, tuplaysin ja satkun. Jotenkin vaan tunteet jyllää ja en viitsisi millään laittaa tuplaysiä seisontaan tai myydä ym. Tässä on vain se ongelma, kun sitä satku ei tahdo saada myytyä ja sitä ei kehtaa ottaa liikenteeseen niin siitähän tulee kuluja ajoneuvoveron muodossa. Eli kannattaisiko siis ottaa kilvet itse pois ja näin säästyä ajoneuvoverolta ja tekee sitten aikanaan (ehkä kahden tai kolmen vuoden päästä) rekisteröintikatsastuksen?? Kommenttia please.
Toisekseen millaiset vaikutukset auton yleiskuntoon on jos autoa seisottaa vaikkapa parikin vuotta. Ilmeisesti jarrut on suoraan sanoen paskana. Mutta entäpä kori ja alusta..kuinka jykevää tekoa on esim. pohja ettei ala reikiä tulla. Jos ei ole mitään lämmintä tallia missä autoa seisottaa, niin onko mitään vinkkiä miten autoa voidaan säästää mahdollisilta seisonnan tuomista vioista??
Toisekseen millaiset vaikutukset auton yleiskuntoon on jos autoa seisottaa vaikkapa parikin vuotta. Ilmeisesti jarrut on suoraan sanoen paskana. Mutta entäpä kori ja alusta..kuinka jykevää tekoa on esim. pohja ettei ala reikiä tulla. Jos ei ole mitään lämmintä tallia missä autoa seisottaa, niin onko mitään vinkkiä miten autoa voidaan säästää mahdollisilta seisonnan tuomista vioista??
Re: Kilvet pois vapaaehtoisesti
Kannattaa viedä kilvet pois ja rekisteröintikatsataa sitten kun tahtoo! rekisteröintikatsatuksen hinta on noin 100€ päästömittauksineen jos auto on poistettu rekisteristä vapaaehtoisesti, tulee vähän halvemmaksi siis kun esim. 2 vuoden verot+vakuutukset.Henna Makkonen kirjoitti:Hei. Tilanne on siis tämä. Minä omistan kaksi Saabia, tuplaysin ja satkun. Jotenkin vaan tunteet jyllää ja en viitsisi millään laittaa tuplaysiä seisontaan tai myydä ym. Tässä on vain se ongelma, kun sitä satku ei tahdo saada myytyä ja sitä ei kehtaa ottaa liikenteeseen niin siitähän tulee kuluja ajoneuvoveron muodossa. Eli kannattaisiko siis ottaa kilvet itse pois ja näin säästyä ajoneuvoverolta ja tekee sitten aikanaan (ehkä kahden tai kolmen vuoden päästä) rekisteröintikatsastuksen?? Kommenttia please.
Toisekseen millaiset vaikutukset auton yleiskuntoon on jos autoa seisottaa vaikkapa parikin vuotta. Ilmeisesti jarrut on suoraan sanoen paskana. Mutta entäpä kori ja alusta..kuinka jykevää tekoa on esim. pohja ettei ala reikiä tulla. Jos ei ole mitään lämmintä tallia missä autoa seisottaa, niin onko mitään vinkkiä miten autoa voidaan säästää mahdollisilta seisonnan tuomista vioista??
Ja toi säilysyhommelihan nyt on vähän niin ja näin... esim.meidän jenkki oli seissyt 10 vuotta ladossa ja sen jarruissa ei ole vieläkään mitään vikaa ...meni leimasta läpi heittämällä...mutta sehän nyt riippuu auton kunnosta myös tällähetkellä, että kannattaako sitä nyt poistaa rek. saako sitä helpolla takas kilpiin?
Pressu päälle ja pihalle odottelemaan parempia aikoja vaan!!!
-¤Ahdin määrää tahdin¤-
Saab 900 t8 -85
Saab 900 t8 -81
#1765
Saab 900 t8 -85
Saab 900 t8 -81
#1765
Ajoneuvovero katkeaa kun poistaa rekisteristä , rekisteristä poisto maksaa muistaakseni 10,50 e , paperit kannattaa pitää tallessa uudelleen rekistöröintiä varten.
Niinhän sitä sanotaan, että vierivä kivi ei sammaloidu, eli seisonta saattaa jumittaa jarrut ja jos seisoo taivasalla, ruostuu varmasti paras paikka olisi kylmä talli lato tai ms. ja käyttää kannattaa moottoria aika ajoin.
Pistin yhden auton säilytykseen ja auton pohja öljyttiin, suojan kaaret myös, tankki tyhjäksi ruiskaus öljyä sinne , tulpan reijistä myös öljyä mäntien päälle , akku pois , auto tunkattu ylös renkaat hiukan irti maasta ja kylmässä pimeässä varastossa odottaa entisöintiä.
Niinhän sitä sanotaan, että vierivä kivi ei sammaloidu, eli seisonta saattaa jumittaa jarrut ja jos seisoo taivasalla, ruostuu varmasti paras paikka olisi kylmä talli lato tai ms. ja käyttää kannattaa moottoria aika ajoin.
Pistin yhden auton säilytykseen ja auton pohja öljyttiin, suojan kaaret myös, tankki tyhjäksi ruiskaus öljyä sinne , tulpan reijistä myös öljyä mäntien päälle , akku pois , auto tunkattu ylös renkaat hiukan irti maasta ja kylmässä pimeässä varastossa odottaa entisöintiä.
Voihan ne kilvet viedä pois. tosin siitäkin veloitetaan yhdeksän eunukkia. Rekisteröinti katsastus maksaa maltaita.
Itselläni makaa kilvissä satku. Pari kertaa viikossa käytän padan käyntilämpöiseksi, muutama metri eteen ja taakse, ja jarrupolkimella seison. Kiva jumppa on myös käsijarrujumppa viiskytäkertaa laidasta laitaan.
Pitää mielen ja saabin notkeena.
Itselläni makaa kilvissä satku. Pari kertaa viikossa käytän padan käyntilämpöiseksi, muutama metri eteen ja taakse, ja jarrupolkimella seison. Kiva jumppa on myös käsijarrujumppa viiskytäkertaa laidasta laitaan.
Pitää mielen ja saabin notkeena.
Ilu
# 2018
0456713526 ja suapi soitella
# 2018
0456713526 ja suapi soitella
Re: Kilvet pois vapaaehtoisesti
Tuntematta tarkemmin autoasi, itselläni on sellainen mielikuva että strategiasi ei yleisesti ottaen ole suositeltava. "Säilytän koska myyntiarvo ei tyydytä" -strategiasta yleensä seuraa se, että autosta koituu pelkkää riesaaa ja kustannuksia, ja N-vuoden päästä omistaja harmittelee ettei myynyt aikanaan autoa heti. "Parhaimmat" tapaukset on sellaisia, että auto on seissyt 10 vuotta omistajan pihalla ja lopulta omistaja suorastaan rukoilee että joku hakisi auton ilmaiseksi.Henna Makkonen kirjoitti:Eli kannattaisiko siis ottaa kilvet itse pois ja näin säästyä ajoneuvoverolta ja tekee sitten aikanaan (ehkä kahden tai kolmen vuoden päästä) rekisteröintikatsastuksen??
Nyt saisit autosta veikkaisin n. 100 euroa, (jos siinä on hyvät renkaat, ota ne ehdottomasti tuplaysiin ja anna satkun mukana huonot renkaat).
Jos otat auton pois kilvistä, rekisteröintikatsastuksen kustannukset on pyöreästi 100 euroa, siis pelkkä rek.katsastus, kilpien hakeminen, ja siirtokilpien lunastus konttorille ajamista varten. Siihen vielä lisää parin vuoden päästä tehtävät rempat, niin, jarrujen herkistely yms. Sanoisinpa ettei mitään järkeä. Parin vuoden päästä saat valmiiksi rekisteröidyn ja leimatun samanlaisen satkun 100-200 eurolla nettiauto.com: sta tai muualta, miksi itse säästäisit omaasi, kun nyt saisit siitä vähän taskurahaa? Sen satasen minkä siitä satkusta saat, laita se pankkiin, ja ota parin vuoden päästä se pankista ja mene ostamaan yhtä hyvä satku tilalle.
Eli: myy autosi TAI: vähintään yhtä hyvä vaihtoehto: pidä auto kilvissä ja seisontavakuutuksessa. OK, joudut maksamaan ajoneuvoveron, mutta mitä siitä kostut: sen, että sulla on aina vara-auto pihassa jos tuplaysi pettää. Esim jos tarttet autoa työmatkoihin, se on aika iso plussa jos on mahdollisuus pitää vara-autoa pahan päivän varalle. Siitä syystä minä pidän montaa autoa samanaikaisesti kilvissä. Kuukaudessa kertyy 3000 kilsaa, ei noi vanhat tahdo kestää, pitää olla monta
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Olen kyllä samoilla linjoilla lucan kanssa.
Helposti käy niin että auto sitten vain "jää" seisomaan ja ruostuu ym ym. Eikä siitä mitään rahaa sen jälkeen saa. Tosiasiahan on että arvo putoo kovasti kun otat sen pois rekisteristä ja tietenkin putoaa rohisten mitä kauemmin seisotat sitä.
Suosittelen että teet nyt kovan ratkasun ja myyt jomman kumman pois
IMO, tämä on helpoin ja vaivattomin tapa hoitaa asia.
Helposti käy niin että auto sitten vain "jää" seisomaan ja ruostuu ym ym. Eikä siitä mitään rahaa sen jälkeen saa. Tosiasiahan on että arvo putoo kovasti kun otat sen pois rekisteristä ja tietenkin putoaa rohisten mitä kauemmin seisotat sitä.
Suosittelen että teet nyt kovan ratkasun ja myyt jomman kumman pois
IMO, tämä on helpoin ja vaivattomin tapa hoitaa asia.
Kyllä se myynti on varmasti helpoin ja halvin ratkaisu. Seisottaminen ei mitenkään paranna autoa, etenkään jos ei ole sopivaa kuivaa paikkaa. Oma Suzuki oli talven pressun alla, eikä ollut mikään mieltä ylentävä näky kun sen sieltä otti pois. kaikki ruosteet tuntuivat laajentuneen ihan h***tisti ja jarrujenkin toiminta tuntuu olevan vähän niin ja näin. Jatkossa jos joutuu auton laittamaan seisontaan, niin pyrin kyllä jonkinlaista säännöllistä "jumppaa" sille pitämään, että pysyy paikat vetreänä. Auto ei ole mikään viini, joka paranee kun antaa olla jossain kellarissa paikoillaan.
Mulla oli pressu noin helmojen tasalle ja yhden haitan siitä huomasin. Katossa oli maali vaihtanu sävyä parista kohtaa (pressu ottanut kiinni). Tosin se on joskus uudelleen maalattu, alkuperäiset värit kestää varmaan paremmin. Pakko oli kuitenkin joku suoja olla, kun olis muuten tullu vettä sisälle, vuotaa näet jostain.lucaf kirjoitti:Vaikka ei pressuista omakohtaista kokemusta, niin en ihan heti allekirjoittaisi tuota. No, riippuu minkä kokoinen pressu. Puolipeite ok, mutta kokopeittävä, kyllä siitä melkoinen ruostekomposti syntyy, vai?tomaatti kirjoitti:Jos nyt on pakko seisottaa autoa talvella niin ainakin pressu päälle.
Maahan sitä pressua ei kannata missään nimessä ankkuroida. Siellä se ruoste vasta muhii, eli kuten lucaf kirjoitti niin puolipeite on varmaan aika hyvä.