Tutisee 120km/t-->
Tutisee 120km/t-->
Kertokaas mistä etsiä vikaa. Satku täräjää tuolla nopeudella aika pahastikkin.
Iskarit/jouset(sassi/lesööt), yläpallot uutta. Auraukset ja camperit juuri säädetty. Tutajaa sekä kesä, että talvirengastuksella.
Syitä voisi olla jarrulevyt, vetonivelet, pyöränlaakerit? Kiihdyttäessä ei mitään tutinoita. Auto kulkee muuten kuin juna.
Iskarit/jouset(sassi/lesööt), yläpallot uutta. Auraukset ja camperit juuri säädetty. Tutajaa sekä kesä, että talvirengastuksella.
Syitä voisi olla jarrulevyt, vetonivelet, pyöränlaakerit? Kiihdyttäessä ei mitään tutinoita. Auto kulkee muuten kuin juna.
VW transporter 2.5tdi vm.99
Johtunee siitä, kun autoon on asennettu madallusjouset, on vetoakselien asento muuttunut hieman ja kuluneista vetarin maljoista johtuva tärinä pahenee selvästi... Itselläni oli sama homma 900Aerossa: http://www.cc.jyu.fi/~esjuny/saab/900Aero_tripodit.htm
Eski
Eski
Heitetään arpa:
Jarrusylinteri jumittaa -> levy kuumana ajetaan vesilätäkköön -> jarrulevy kieroutuu aavistuksen(riittävästi) -> jarru jumittaa edelleen ja tuntuu tietyssä nopeudessa kun kieroontunut jarrulevy ottaa jumissa oleviin paloihin
Tuo oli itsellä joskus taannoin syynä. Lopulta kävi niin että eräs kaunis päivä 20-30km/h vauhdissa joutui jo pitämään ratista kunnolla kiinni kun tietyllä kohtaa levyä oikea etujarru sieppasi kunnolla kiinni. Ajo pientareelle ja pientä runtua jarruille kunnes aukeni paremmin.
Sittemmin jarrut on toki huolettu ja olihan siellä jo ruostetta/paskaa estämässä normaalit liikut, lisäksi kävi tuolloin mielessä että pitäisi melkein joka kevät ottaa ja avata renkaiden vaihdossa jarrusatulat, tarkistaa ja puhdistaa.
Jarrusylinteri jumittaa -> levy kuumana ajetaan vesilätäkköön -> jarrulevy kieroutuu aavistuksen(riittävästi) -> jarru jumittaa edelleen ja tuntuu tietyssä nopeudessa kun kieroontunut jarrulevy ottaa jumissa oleviin paloihin
Tuo oli itsellä joskus taannoin syynä. Lopulta kävi niin että eräs kaunis päivä 20-30km/h vauhdissa joutui jo pitämään ratista kunnolla kiinni kun tietyllä kohtaa levyä oikea etujarru sieppasi kunnolla kiinni. Ajo pientareelle ja pientä runtua jarruille kunnes aukeni paremmin.
Sittemmin jarrut on toki huolettu ja olihan siellä jo ruostetta/paskaa estämässä normaalit liikut, lisäksi kävi tuolloin mielessä että pitäisi melkein joka kevät ottaa ja avata renkaiden vaihdossa jarrusatulat, tarkistaa ja puhdistaa.
#2274