Kuluivatko talvirenkaasi tänä talvena 06-07
9-5:seen hankittiin uudet Nokian Hakkapeliitta 5 renkaat alle ennen talvea ja ei ne paljoa näyttäneet kuluneen kun juuri vaihdoin saman valmistajan yhden kesän ajetut renkaat alle jotka täytyy vielä uusia tänä kesänä.
Oli meinaan etuvanteet aika mukavan piukassa, vaikka pultit oli auki kun ei ollut keskikapselit talvella paikalla ja kaikki lika, ym. mitä tiellä on oli päässyt sinne väliin.

Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Jokaisessa nokialaisessa näkyi syksyllä 8 mm merkki, nyt näkyy kaikissa 6. Eli tasaiseen on kulunu. Kilometrejä jotai 15-20tkm.
TjK #1480
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Seuraavaksi olisit kuitenki kysyny kilsoja... ennakoin vähä... 
TjK #1480
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Hyvä läppä! Mutta mikä on kesän ja talven määrite? Mikä päivä esim. talvi alkaa?9-5T kirjoitti:Mulla ei kulu kesällä talvirenkaat ja talvella kesärenkaatSabaman kirjoitti:Mulla kuluu kaikki renkaat kesällä ja talvella, paitsi varapyörä.
Jos lumi on talven mitta, niin mä kävin äsken laskettelemassa ja autossa on kesärenkaat alla, eli olenko kieroutunut?
Saabismi on seikkailu
9-5 2,0t aut. -00 Business
9-5 2,0t aut. -00 Business
Minulla ei ollut tämän talven jäljiltä kummassakaan eturenkaassa nastan nastaa jäljellä. Takana oli ihan suht. hyvät renkaat. (3. talvi, ehkä 20-25 000 km). Harkitsin jopa, että ostan vaan 2 uutta rengasta, mutta Continentaleista ei ko mallia enää tehdä. En viitsi renkaita sekottaa. Onko toi ero etu-ja takarenkaiden välillä noin huomattava aina vai johtuuko tästä talvesta? Aurauskulmien pitäisi olla kohdallaan, kun suunnatttiin syksyllä. Hankin seuraavaksi nastarenkaat (kyllä), joita valmistetaan pidempään.
SAAB 9-5 2.3T A Wagon Vector (-05)
Älä paina sitä kaasupoljinta niin perkeleesti talvella(>120km/h). 
Ei kai sillä ole väliä mitä mallia on edessä ja takana, koska ei se pitokaan ole sama edessä ja takana. Jos mulla olisi 2 rengasta kunnon uralla ja 2 sliksiä niin kyllä varmaan nöyrtyisin ja ostaisin vaan 2 uutta. Toi 3 talvea rupee varmaan olemaan jonkinlainen rajapyykki renkaan iälle. MUTTA toisaalta merkillä ja kumiseoksella ja pimeässä säilyttämisellä on vaikutusta asiaan.
Vaihtamalla renkaiden paikkaa saa koko sarjan kulumaan tasaisesti. Ja nyt en tarkoita, että niitä viedään sisälle tai kaverille.
Ei kai sillä ole väliä mitä mallia on edessä ja takana, koska ei se pitokaan ole sama edessä ja takana. Jos mulla olisi 2 rengasta kunnon uralla ja 2 sliksiä niin kyllä varmaan nöyrtyisin ja ostaisin vaan 2 uutta. Toi 3 talvea rupee varmaan olemaan jonkinlainen rajapyykki renkaan iälle. MUTTA toisaalta merkillä ja kumiseoksella ja pimeässä säilyttämisellä on vaikutusta asiaan.
Vaihtamalla renkaiden paikkaa saa koko sarjan kulumaan tasaisesti. Ja nyt en tarkoita, että niitä viedään sisälle tai kaverille.
Saabismi on seikkailu
9-5 2,0t aut. -00 Business
9-5 2,0t aut. -00 Business
Paskaksi meni Gislaved Nord Frostit. Vänkärin etukummissa ei ole nastan nastaa, kuskinpuolella vielä jokunen piikkinsä menettänyt kanta.
Satasen alueella huomasi painotuksienkin menneen perseelleen kautta linjan
Roskisrenkaat, ikävä kyllä.
Satasen alueella huomasi painotuksienkin menneen perseelleen kautta linjan
Roskisrenkaat, ikävä kyllä.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
-
V.J.S
- "Hölösuu"
- Viestit: 8104
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Eikös olis helpompaa ajaa pimpsarallia välillä toiseen suuntaan torin ympäri?9-5T kirjoitti: Kesärenkaissa joissa ei ole pyörimis suuntaa vaihdan jopa renkaiden puolia koska oikealla olevat kuluu enemmän.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Minkä takia oltava samanlaisia?9-5T kirjoitti:Itsekkään en sekoita renkaita jo pelkästään näön takia mutta muutenkin niiden on oltava mielestäni samanlaisia. Kesärenkaissa joissa ei ole pyörimis suuntaa vaihdan jopa renkaiden puolia koska oikealla olevat kuluu enemmän.
Eikös puolen vaihtaminen tehnyt huonoa renkaan rungolle? Eri asia jos menee sarjoja kun leipää, niin eipä ne pääse ikääntymään paljoa.
Saabismi on seikkailu
9-5 2,0t aut. -00 Business
9-5 2,0t aut. -00 Business