Sain selville, että autossani Saab 9000 CS -96 matalapaineturbo on erikoisella numerolla varustettu kaasuläpän asentoanturi 0280122014. Ostin kokeeksi toisen "tavallisella" numerolla 0280122004 olevan anturin. Mutta näissä olikin erilaiset liittimet. Liittimestä kuvia: http://koti.mbnet.fi/piupau/saab/. Kuvassa 5 siis oikealla tuo erilainen asentoanturi, joka autossani on. Löysin netistä, että 014-anturia käytetään ainakin Opel Corsa 1.6:ssa.
Voisikohan auton pienet käyntihäiriöt johtua tästä erilaisesta asentoanturista? Sytytyskasetti ja tulpat on vaihdettu uusiin.
Näyttää tehdasasennetulta niin pitkälle, kuin pystyn johtoa seuraamaan. Tepselikin on valettu johtoihin kiinni. Onko kellään muulla autossaan tällaista liitintä?
Valmistenumero YS3CD65T4T1007662.
Saab 9000 kaasuläpän asentoanturin liitin
Saab 9000 kaasuläpän asentoanturin liitin
#4513
9-5 2.3t Stage 1 BioPower -07
9-5 2.0t Stage 1 -99
9-5 2.3t Stage 1 BioPower -07
9-5 2.0t Stage 1 -99
Kyllähän se sillä toimii, mutta ihmettelen miksi siinä on erilainen liitin, kuin tässä ostamassani. Purkaamolla eivät olleet nähneetkään tuollaista liitintä Saabien kaasuläpän asentoantureissa.mikkoimp kirjoitti:kyllä se ihan oikea osa sinne on...
#4513
9-5 2.3t Stage 1 BioPower -07
9-5 2.0t Stage 1 -99
9-5 2.3t Stage 1 BioPower -07
9-5 2.0t Stage 1 -99
Eli minulla on sitten ihan aluperäinen anturi. Hyvä tietää, että liitin on erilainen 014:ssä, jos täytyy vaihtaa.mikkoimp kirjoitti:ruotsin bildesplasenia katselin niin siellä ainakin oli juuri noita uusimmissa tonnareissa 96-98, minulla näytti olevan tuo 004 vaikka myös on -96..
#4513
9-5 2.3t Stage 1 BioPower -07
9-5 2.0t Stage 1 -99
9-5 2.3t Stage 1 BioPower -07
9-5 2.0t Stage 1 -99