OG900 turbo --PENKKITOPICCI--
vakiot vihreät ~260cc tilalle halvimmalla CU 14.1 oranssit suuttimet ~300cc, luulisin että sen boksikin menee suoraan niin ei tarvi custom lastua.
jos koko alueen laihalla niin sitten jossain muussa vikaa kuin suuttimissa, ei muuta kuin eri paineen säädintä kokeilemaan.
ja pieni turbo kun tehot noin alhaalla...
jos koko alueen laihalla niin sitten jossain muussa vikaa kuin suuttimissa, ei muuta kuin eri paineen säädintä kokeilemaan.
ja pieni turbo kun tehot noin alhaalla...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
Re: OG900 turbo --PENKKITOPICCI--
Mikäs ahdin tuossa on?simanski kirjoitti:Ajattelin lykätä tämmösen pystyyn, millaisilla muutoksilla, ja millaiset hevoset ja väännöt? itse kävin tänään penkissä -90 16v tbo:lla, jossa b-lastu, iso bp+putki, iso alu ic, paineet tasoittuivat hieman auki kiloon. kautta alueen laihallakaiketi fiksumpi b-säädin ja suuttimet olisivat asiaa.
239 hv/4800rpm
380 nm/4000rpm
EDIT: minkä kokoiset vakio suuttimet? mitkä ois bolt on pikkasen suuremmat?
Onko paineet kokoalueella max kilossa?
Onko APC käytössä?
Jos laihalla, kannattaa mitata bensanpaineet. Lopussa oleva pumppukinhan kai voi olla syypää laihaan seokseen:roll: .
900S(T5.5) M1991(KR)(EX)
Re: OG900 turbo --PENKKITOPICCI--
260cc suuttimilla ei ylläri, että alkaa mennä laihalle reilusti toisella sadalla.Sukellusvene kirjoitti:Jos laihalla, kannattaa mitata bensanpaineet. Lopussa oleva pumppukinhan kai voi olla syypää laihaan seokseen:roll: .simanski kirjoitti:Ajattelin lykätä tämmösen pystyyn, millaisilla muutoksilla, ja millaiset hevoset ja väännöt? itse kävin tänään penkissä -90 16v tbo:lla, jossa b-lastu, iso bp+putki, iso alu ic, paineet tasoittuivat hieman auki kiloon. kautta alueen laihallakaiketi fiksumpi b-säädin ja suuttimet olisivat asiaa.
239 hv/4800rpm
380 nm/4000rpm
EDIT: minkä kokoiset vakio suuttimet? mitkä ois bolt on pikkasen suuremmat?
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
Re: OG900 turbo --PENKKITOPICCI--
Niin tosiaan tuossa 90 mallissa on ne pienemmät suuttimet ja jos on jopa 1,6bar parhaimmillaan pienemmillä kierroksilla, ei sitten niin ihme tuo laihalle meno. Muutenkin tuo orkkis Mitsu on aika tukkoinen ylemmillä kierroksilla. Suosittelen isompaa ahdinta, jos vaan on rahaa pussissa ja samalla isoa suutinta/ säädettävä ruisku tai sopiva lastu suuttimille.tema kirjoitti:260cc suuttimilla ei ylläri, että alkaa mennä laihalle reilusti toisella sadalla.Sukellusvene kirjoitti:Jos laihalla, kannattaa mitata bensanpaineet. Lopussa oleva pumppukinhan kai voi olla syypää laihaan seokseen:roll: .simanski kirjoitti:Ajattelin lykätä tämmösen pystyyn, millaisilla muutoksilla, ja millaiset hevoset ja väännöt? itse kävin tänään penkissä -90 16v tbo:lla, jossa b-lastu, iso bp+putki, iso alu ic, paineet tasoittuivat hieman auki kiloon. kautta alueen laihallakaiketi fiksumpi b-säädin ja suuttimet olisivat asiaa.
239 hv/4800rpm
380 nm/4000rpm
EDIT: minkä kokoiset vakio suuttimet? mitkä ois bolt on pikkasen suuremmat?
Tulisi sitten mukavammin reserviä yläkierroksillekkin. Orggis Mitsuhan antaa vähän dieselmäisen luonteen Satkulle.
900S(T5.5) M1991(KR)(EX)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
Ei oo APC:ta vakiona, omassa tuo tullut itse asennettua. Sillä tuo paineensäätö mulla hoidettuna. Suht monessa Ässässä vaan noita näkyy asennettunasimanski kirjoitti:paineet piikkaa ekana noin 1.6, mutta laskevat sitten tonne 0.9 tietämiin. vakio mitsun ahdin. ei apc käytössä. onkos tossa s-mallissa edes sitä??

900S(T5.5) M1991(KR)(EX)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
Mulla on tuossa 91 ässässä jo kans nuo oranssit suuttimet ja Lucas 14.1 boksi.saabracing kirjoitti:290 ne on ja niitä on 92-93 vuotisissa 16 venasissa turbo satkuissa, missä on lucasin ruisku.
Olikos noissa vanhemmissa Lucas 14 versioissa vähän erilainen bensapaineen säädinkin, kuten myös pienemmät suuttimet?
900S(T5.5) M1991(KR)(EX)
lucasin mallit:
M90 CU14 ja vihreät suuttimet
M90 CU14.1 ja vihreät suuttimet
M91 ja ylöspäin CU 14.1 ja oranssit suuttimet.
bensan paineen säätimiäkin on tosiaan 2 eri mallia, en tiedä mitä eroa niissä on M90 on ainakin 3.0 bar, uudempia ei minulla ole ollut..
ja onhan niitä aika useinkin tuolla myynti palstalla kun vaan seurailee, säädettävällä b-paine säätimellä saisi laajakista lambdan avulla isommat suuttimet ilman lastua ainakin jotenkin sovitettua..
M90 CU14 ja vihreät suuttimet
M90 CU14.1 ja vihreät suuttimet
M91 ja ylöspäin CU 14.1 ja oranssit suuttimet.
bensan paineen säätimiäkin on tosiaan 2 eri mallia, en tiedä mitä eroa niissä on M90 on ainakin 3.0 bar, uudempia ei minulla ole ollut..
ja onhan niitä aika useinkin tuolla myynti palstalla kun vaan seurailee, säädettävällä b-paine säätimellä saisi laajakista lambdan avulla isommat suuttimet ilman lastua ainakin jotenkin sovitettua..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Kyllä nuilla oransseillakin soppaa tuntuu saavan...Lieskaa lyö putkesta kun heittää isompaa pesään




#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*