alkolukko
Mulla on semmoinen mielikuva että ne jotka on kärähtänyt ratista ja haluavat kortin takaisin joutuvat itse maksamaan sen alkolukon, eli ei siitä tule kuluja muille. Tämä tosin vaan hatara mielikuva.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Eikä olis kännykkässäkään huono varuste...DyhWe kirjoitti:Menee offtopiciks, mutta ois useasti tullut tarpeeseen toi alkolukko tietokoneessa omalla kohdallaJussi kirjoitti:Keksisipä joku tietokoneeseen alkolukon...


OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
terve vaan saabistit olen taas päässyt tietokoneen äärelle sori vaan on tullut ajettua noita kilometrejä tässä pääsiäisenä aika paljon jos se jotakin kiinnostaa itse tuon laisia laitteita en tarvitse mutta ajattelin vain heittää kysymyksen ilmaan mitä järkeä tuossa lukossa on
miten helppo sitä on kusettaa . epäilen vain ja jos tulee pakolliseksi niin kuin olen lukenut ja mistäs rahat .... no miettikää sitä että maksatko satkun tietokoneen tai kännykän alko lukosta minä en kun ei ole sattumoisin tarvetta anteeksi vain niille keksiöille jota loukkasin. 


Kyllä näitä asioita selvästikin on mietitty.TurboS kirjoitti:jaahas. mistä se mittari sen tietää kuka tai mistä se ilma tulee siihen mittariin onko ...joku nerokas insinööri mahtanut tätä asiaa ajatella
Lämpötilan lisäksi voisi ajatella, että happi- ja hiilidioksidipitoisuudet sekä ehkä kosteuspitoisuus ovat uloshengitysilmassa ja esim. autonrenkaasta suhautetussa ilmassa toisistaan poikkeavat, mutta ilmeisesti tuolla pelkällä lämpötilantunnistuksella on saatu aikaan riittävä varmuus.GM Media Online kirjoitti:Saab AlcoKey also measures the temperature of a breath sample, allowing it to distinguish between a normal, human sample and, for example, air introduced from a balloon or a foot pump in an attempt to defeat the alcohol check.
Lisää tuolla:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=46500
http://tinyurl.com/yhqkjh (GM Media Online)
Tuo linkissä mainittu 3000 SEK (~350 €) hinta ei ole hirvittävän suuri esim. yritykselle, joka on kiinnostunut työsuhdeautojensa vaikutuksesta imagoonsa. Ja sellaista kiinnostusta näkyy olevan ilmassa Suomessakin: http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Canon+ ... SI1AL03j9i
Yksityishenkilö todennäköisesti kiinnostuu laitteesta lähinnä silloin, jos vakuutusyhtiö tarjoaa alkolukollisille autoille vakuutusmaksualennuksia tai oikeusistuin langettaa jollekin yksittäiselle kuljettajalle ehdollisen ajokiellon.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Saa kai tuolla hinnalla ihan luotettavan alcometrin.Juha96 kirjoitti: Tuo linkissä mainittu 3000 SEK (~350 €) hinta ei ole hirvittävän suuri esim. yritykselle, joka on kiinnostunut työsuhdeautojensa vaikutuksesta imagoonsa.
Ja onko se nyt hyvää imagoa jollekin firmalle jos työntekijöitä pitää lukoilla estää ajamasta promilleissa ? Laittaisivat vaikka nopeudenrajoittimia ja perääntunkemisen estolaitteita tmv. mieluummin.
http://www.liikenneturva.fi/fi/index.ph ... ectID=1905
Liikenneturva ja sen pohjoismaiset sisarjärjestöt esittävät alkolukkoja pakollisiksi uusiin autoihin vuodesta 2012.
Sivuillaan liikenneturva myös puhuu teeseistään hallitusneuvotteluihin, joissa alkolukon käyttöönottoa tulisi nopeuttaa.
Mielestäni tällainen kehitys, jossa jokainen kansalainen käytännössä on koko ajan epäilyksenalainen vain joidenkin yksilöiden ongelmien vuoksi on sairasta.
Siis minun pitäisi puhallella pilliin että pääsisin omalla autollani liikkeelle.. ei tule onnistumaan, ei jo senkin takia että uutta autoa ei nyt ole varaa ostaa, mutta käytettyjähän niistäkin aikanaan tulee. Tietenkin tässäkin asiassa tullaan leimaamaan julkisesti kaikki tätäkin asiaa vastustavat rattijuopoiksi ja muutenkin rikollisiksi.
Liikenneturva ja sen pohjoismaiset sisarjärjestöt esittävät alkolukkoja pakollisiksi uusiin autoihin vuodesta 2012.
Sivuillaan liikenneturva myös puhuu teeseistään hallitusneuvotteluihin, joissa alkolukon käyttöönottoa tulisi nopeuttaa.
Mielestäni tällainen kehitys, jossa jokainen kansalainen käytännössä on koko ajan epäilyksenalainen vain joidenkin yksilöiden ongelmien vuoksi on sairasta.
Siis minun pitäisi puhallella pilliin että pääsisin omalla autollani liikkeelle.. ei tule onnistumaan, ei jo senkin takia että uutta autoa ei nyt ole varaa ostaa, mutta käytettyjähän niistäkin aikanaan tulee. Tietenkin tässäkin asiassa tullaan leimaamaan julkisesti kaikki tätäkin asiaa vastustavat rattijuopoiksi ja muutenkin rikollisiksi.
No, onpahan taas yksi hyvä syy olla ostamatta uutta autoa. (<-Huom. köyhän puhetta) 
Vaikka toisaalta tiedä sitten miten ratkiriemukasta olisi tapella kyseisen laitoksen kanssa tien päällä pakkasessa, kun laite ei hyväksyisi puhallusta, no ehkä se soittaisi poliisit paikalle.
Itsehän olen alkoholin väärin käyttäjä, eli käytän sitä vain retkikeittimiin ja Saabin pissapojan säiliöön.
...mutta minunkaan autooni ei alkolukkoa tule.

Vaikka toisaalta tiedä sitten miten ratkiriemukasta olisi tapella kyseisen laitoksen kanssa tien päällä pakkasessa, kun laite ei hyväksyisi puhallusta, no ehkä se soittaisi poliisit paikalle.

Itsehän olen alkoholin väärin käyttäjä, eli käytän sitä vain retkikeittimiin ja Saabin pissapojan säiliöön.

...mutta minunkaan autooni ei alkolukkoa tule.
9-5 Wagon -07 900 T16 -91
Toisaalta, jos niinkuin nykyään tuntuu olevan suuntauksena kaikessa tervejärkistenkin ihmisten holhoamisessa, eli poistetaan yksilön vastuu tekemisistä kaikkivoivan ja estävän tekniikan avulla, niin entäs jos laitteeseen tuleekin "vika", ja hyvillä mielin puhallan laitteeseen joka antaa ajoluvan liikkua omalla autollani, ja sitten liikennevalvonnan yhteydessä (jos sitä fyysistä mallia enää tulevaisuudessa edes tarvitaan) ilmeneekin että kuljettaja onkin promilleissa, ja on lähtenyt liikenteeseen luotettuaan erehtymättömään tekniseen valvontalaitteeseen?
Kenellä on vastuu mahdollisesti tapahtuneista onnettomuuksista, laitteilla vai ihmisillä?
En nyt todellakaan puolusta rattijuopumusta, tämä on ennemminkin pohdiskelua siitä, että onko ihmisellä vastuu tekemisistään, vai pitääkö kaikki ihmiset saattaa jatkuvan valvonnan alaisiksi, "Varmuuden Vuoksi"?
Kenellä on vastuu mahdollisesti tapahtuneista onnettomuuksista, laitteilla vai ihmisillä?
En nyt todellakaan puolusta rattijuopumusta, tämä on ennemminkin pohdiskelua siitä, että onko ihmisellä vastuu tekemisistään, vai pitääkö kaikki ihmiset saattaa jatkuvan valvonnan alaisiksi, "Varmuuden Vuoksi"?
Ei toki, mutta harva varmaan noin päin tekee, siis menee selvänä rattiin ja juo siinä.Petter kirjoitti:Eihän tuo alkolukko estä naukkailua ratissa, kunhan ei sammuta autoa välillä.
Vaikka Sirpa Pietikäisen itseanalyysille "Selvin päin en olisi humalassa auton rattiin lähtenyt" kovasti ivailtiin neljä vuotta sitten, on siinä syvä totuus. Pitää olla (ensin) kännissä päättääkseen tehdä jotain niin typerää kuin kännissä ajo.
Ehkä pahempi puute tuossa alkolukossa on se, että se haistaa vain alkoholin, ei huumeita, väärinkäytettyjä lääkkeitä yms. Juuri jokunen viikko sitten uutisoitiin näiden osuuden ratti'juopumuksista' kasvaneen selvästi suhteessa aiempiin vuosiin. On kasvanut, vaikka alkoholipitoisuutta testataan myös satunnaisesti (ratsioissa puhallutetaan myös täysin selvältä vaikuttavia kuskeja), muut päihteet testataan vain tarpeen vaatiessa (kuljettaja vaikuttaa päihtyneeltä, mutta puhallustesti ei osoita promilleja) ja testit tuskin edes kattavat kaikkia mahdollisia nupinsekoittimia.
Noiden muiden päihtymysten osuus varmasti kasvaa lisää ennenkuin AlcoKey ehtii Suomessa yleistyä.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm