Ja on paljon helpompi asentaa turbo takas letkujen kanssa.
Garretista Mitsuun!
missähän on vika kun saabissa ei ole välillä kaikkia tehoja? Ahtopainemittari näyttää n. 0,7 bar ja autossa on bsr steg 3, luultavasti paineiden pitäsi olla suuremmat. turbo on varmaankin finaalissa, kun pölläyttelee välillä. Teho ero on välillä huomattava verrattuna miten se lähtee parhaimmillaan. Voiko turbo olla silleen hajalla että se ei vain ahda aina niinkuin pitäs?
Saab 9-5 2.3t 1998
Saab 9-3ss 1.8t 2008
Saab 9-3ss 1.8t 2008
Eli kertoisitteko vielä hitaammallekin yksilölle, mitä tarvitaan Garrett-->Mitsu konversion tekemiseksi
Auto kun ei saisi seisoa enää aamulla hallissa, jossa silloin on oikeitakin töitä, niin kaikki pitäisi olla valmiina jo illalla, jolloin esim Hi-Flex ei ole enään auki
Uskon, että joku muukin on selkeän ohjeen ja osalistan tarpeessa
Uskon, että joku muukin on selkeän ohjeen ja osalistan tarpeessa
Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Aika kireä aikataulu. Hitto kun en enää muista kumminpäin se oli, olikohan niin että öljyputket sopi suoraan ja vesiputkia piti modifioida (vai toisinpäin).2.3i-16 kirjoitti:Eli kertoisitteko vielä hitaammallekin yksilölle, mitä tarvitaan Garrett-->Mitsu konversion tekemiseksiAuto kun ei saisi seisoa enää aamulla hallissa, jossa silloin on oikeitakin töitä, niin kaikki pitäisi olla valmiina jo illalla, jolloin esim Hi-Flex ei ole enään auki
![]()
Uskon, että joku muukin on selkeän ohjeen ja osalistan tarpeessa
Teetin yhden putken joustavasta matskusta. Yksi banjoliitos oli ainakin erikokoinen mutta sen saa pitäväksi vähän isommilla kupariprikoilla.
Kuvia olisi mutta ovat kätsysti hajonneella kovalevyllä.
Helpoiten homma menee tietty jos ostat Aeron öljy/vesiputket samalla niin ei tarvitse ranettaa.
Ei se ihan heittämällä mene kuitenkaan
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Se voi olla, että kiinnostusta löytyy. PCS:stä itse ajattelin hankkia valmiin letkusatsin, mutta jos jollakulla on tarkat ohjeet, joiden kanssa tyhmempikin osaa ostaa Hiflexistä oikeat osat, niin sekin olisi jees.ng900aero kirjoitti:Eli kertoisitteko vielä hitaammallekin yksilölle, mitä tarvitaan Garrett-->Mitsu konversion tekemiseksiAuto kun ei saisi seisoa enää aamulla hallissa, jossa silloin on oikeitakin töitä, niin kaikki pitäisi olla valmiina jo illalla, jolloin esim Hi-Flex ei ole enään auki
![]()
Uskon, että joku muukin on selkeän ohjeen ja osalistan tarpeessa
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
Noniin, eli uusi TD04 on nyt sitten matkahuollolla tulossa, ja kysynkin, mitä "rekvisiittaa" tarvitsen sen vaihtamiseksi vanhan GT17:n tilalle 2002-malliseen 9-5:een, jotta mahdollisimman paljon osista olisi valmiina.
Tässä EPC:n kuva:
[img=http://img232.imageshack.us/img232/710/ ... lw0.th.jpg]
Kerrataanpa vielä, mitkä ne noista putkista nyt ovat kun menevät vaihtoon?
Entä mitä banjoja tarvitaan? Ilmeisesti Vesiputkiin tulee sitten erilaiset turbon puolelle eli nuo M12?
Tässä EPC:n kuva:
[img=http://img232.imageshack.us/img232/710/ ... lw0.th.jpg]
Kerrataanpa vielä, mitkä ne noista putkista nyt ovat kun menevät vaihtoon?
Entä mitä banjoja tarvitaan? Ilmeisesti Vesiputkiin tulee sitten erilaiset turbon puolelle eli nuo M12?
Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Muistatko oliko öljyputken banjo myös sama?Frostgrey kirjoitti:Molemmat vesiputket(kuvasta 18,19). Öljyputket ovat samat tai ainakin vm-00 sopi keskenään.
Eli käytännössä en sitten tarvitse kuin nuo vesiputket sekä banjoruuvit niihin turbon puolelle (ja tiivisteet tietty)? Muuten taitaa mennä heittämällä. Ahdasta kyllä taitaa olla ihan riittämiin
Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Mä tilasin sen GT17->TD04 letkusatsin PCS:ltä ja hain tiivisteet Länsiautosta. Muistaakseni siinä paketissa tuli 3 putkea ja 2 banjoa ja sitten tietty noi pikkusälät. Voin perjantaina kattoa ja kuvata paketin sisällön, jos kiinnostaa...Ja sitten oli vielä turbon pinnapultit, joita ei ainakaan mun turbon mukana tullut.
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
Miksikäs turbo huollot sanoo, että vika on saabin voitelusysteemissä, eikä ahtimessa?SammyWagon kirjoitti:Nuissa Garreteissa on kuulemma joku ns. tyyppivika mikä pitäs olla poistettu tuossa korjatussa versiossa
Oma gt17 rupes haraan vastaan kun 245tkm mittarissa. Kaveri pisti sen palasiksi ja todettiin, että kaikki palikat oli kuin uusia. Pakopuolen akselin ympärillä oli karstaa mikä aiheutti ahdistuksen pyörimisessä. Laakerit oli hyvät ja akseli ei ollut vaihtanut väriä. Pakopesä oli 1cm halki, mutta ei läpi. Kompurapuoli ehjä. Huollossa siihen tuli uudet laakerit, tasapainotus ja toteamus, että tällä ajaa vielä toisen mokoman. Suosittelen sen garretin toteamista korjauskelvottomaksi, ennen kuin ostaa uutta esim. mitsua tilalle, paitsi jos haluaa sen välttämättä tai maksaa.
Itse säästin tällä tempulla uuden ahtimen hinnan seuraavaksi hajoavaan palikkaa, eli vaikka läppäkoteloon
Saabismi on seikkailu
9-5 2,0t aut. -00 Business
9-5 2,0t aut. -00 Business
Omasta garretista tuli ainakin lähinnä öljypoltin, eli öljyä kului ja sinistä savua pussautteli. Uuden Mitsun sain 600€:lla tilalle joten en pitänyt vanhan korjaamista järkevänä, kun tuskin sekään ilmaista olisi ollut
Miksei noita Mitsuja ole sitten mennyt suhteessa läheskään niin paljon tai en ole ainakaan kuullut. Voihan "vikaa" olla voitelusysteemissäkin mutta tuo Mitsu ei välttämättä ole sille niin nirso kuin Garretti.Miksikäs turbo huollot sanoo, että vika on saabin voitelusysteemissä, eikä ahtimessa?
Saab 9-3 TTID Vector 2008