h moottorin viritystä? kokemuksia?
h moottorin viritystä? kokemuksia?
eli ois tarkotus vähä piristää h koneista 900 saabia on kaasarimallinen. vuosmalli 90. mitä kannattaa tehä? olen metalli alalla eli kannen laittoki onnistuu. ja suhtkot halpaa viritystä pitäs viel olla. kertokaa`?
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: h moottorin viritystä? kokemuksia?
No katsele peltipako sarja siihen valurautaisen tilalle ( jos sitä ei ole jo )janzku| kirjoitti:eli ois tarkotus vähä piristää h koneista 900 saabia on kaasarimallinen. vuosmalli 90. mitä kannattaa tehä? olen metalli alalla eli kannen laittoki onnistuu. ja suhtkot halpaa viritystä pitäs viel olla. kertokaa`?
"käärmeenpesä" tosin olisi paras ratkaisu.
Ja kuten jo edellä sanottiin niin K-jetti mukaan ja jos varanto antaa
periksi niin mutka putkeen, tosin tällöin joudut uusimaam melko paljon
johtosarjoista lähtien, bensa pumpusta puhumattakaan.
Ja voithan aina nostaa puristuspainetta ( kannesta 1mm pois...en tosin
ole sata varma että kärsiikö siitä ottaa milliä pois )
Ja sitten imukanavia isommaksi. ( huomaa että tällöin joudut kasvattamaan
myös bensiinin annostelua )
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: h moottorin viritystä? kokemuksia?
Kärsii9000CD23T kirjoitti:janzku| kirjoitti:eli ois tarkotus vähä piristää h koneista 900 saabia on kaasarimallinen. vuosmalli 90. mitä kannattaa tehä? olen metalli alalla eli kannen laittoki onnistuu. ja suhtkot halpaa viritystä pitäs viel olla. kertokaa`?
(kannesta 1mm pois...en tosin
ole sata varma että kärsiikö siitä ottaa milliä pois )


Henri Mertanen #2892
<9-3 Aero -02> <99 GL Turbo -83,PR> <99 GL Petro,K>
<9-3 Aero -02> <99 GL Turbo -83,PR> <99 GL Petro,K>
Nuissa kannen madallusjutuissa tulee sitten äkkiä muitakin jänniä juttuja. Kun puristussuhdetta nostetaan, niin sytytyskin pitäisi ruukata uudestaan. Sytytyksen ennakoa kun ei tarvita enää yhtäpaljoa, kuin matalammilla puristuksilla. Perusennakon pienennys voi ensihätään auttaa, mutta jos mielii hyvän tehdä, niin jakajasta pitäisi varmaan jousiakin vaihdella sopivampiin ja ehkä rajoittaa kokonaisennakkoa. Menee siis varsin äkkiä taiteilemiseksi nämä asiat. Toisaalta, säätäminenhän on ihan kivaa hommaa. Bensaakin palaa mukavasti, kun etsii sopivia säätöjä koneeseen. 
Moottorien virittämistä käsittelevien opusten lueskelu ei liene pahaksi näin ensihätään. Parasta viriä näihin 99 ja 900 kalustoon on toki turbopadan vaihtaminen sinne konehuoneeseen. Näin ollaan ton Henkan kanssa tehty hänen 99:iin ja meikän 99cc:een sitä ennen.

Moottorien virittämistä käsittelevien opusten lueskelu ei liene pahaksi näin ensihätään. Parasta viriä näihin 99 ja 900 kalustoon on toki turbopadan vaihtaminen sinne konehuoneeseen. Näin ollaan ton Henkan kanssa tehty hänen 99:iin ja meikän 99cc:een sitä ennen.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01