maalia satuloihin
maalia satuloihin
Haun kautta lueskelin vähän sieltä täältä juttuja jarrusatuloiden maalauksesta... Eli tähän nyt sitten kaikki yhteen nippuun. Itse olen ajatellut satuloiden puhallusta ja maalausta, samalla kun jarrut tulee muuten päivitettyä. Mutta mikä maali?
Eli,
-millä maalilla maalasit?
-mistä hommasit maalin?
-onko pysynyt vai nou?
-pohjatyöt?
Eli,
-mistä hommasit maalin?
-onko pysynyt vai nou?
-pohjatyöt?
Yamaha FZ1-N -08
-Ferrexin hopea "uuninluukkumaali" siveltävänä, pitäisi kestämän 650C.
-K-raudasta
-Käyttökokemukset valitettavasti vielä vähäiset
-Satulat purettiin, teräsharjalla pahimmat ja elektrolyysillä loput (osa laitetaan astiaan jossa vettä ja kristallisoodaa, sitten 24V akkulaturilla virtaskaa perään. Ruoste lähtee. Jos on ehjää sinkitystä, se pysyy).
-K-raudasta
-Käyttökokemukset valitettavasti vielä vähäiset
-Satulat purettiin, teräsharjalla pahimmat ja elektrolyysillä loput (osa laitetaan astiaan jossa vettä ja kristallisoodaa, sitten 24V akkulaturilla virtaskaa perään. Ruoste lähtee. Jos on ehjää sinkitystä, se pysyy).
Viimeksi muokannut Hessu, Pe Huhti 13, 2007 12:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Sinkkimaali pohjalle, kuumakestomaali päälle, näin maaliliike suositteli
-Maaliliikkeestä
-Vielä on ainaki pysyny
-Heikkapuhallutus
-Maaliliikkeestä
-Vielä on ainaki pysyny
-Heikkapuhallutus
Saab 9000 CS 2.3 vm.92
http://www.garaget.org/?car=21212
http://www.garaget.org/?car=21212
Re: maalia satuloihin
Lisätään tohon, että paskan jauhamisen voi jättää... simppelit kysymykset -> yhtä simppelit vastaukset, niin ei taas lähe harakoille koko aihe... KIITOS!api kirjoitti:Haun kautta lueskelin vähän sieltä täältä juttuja jarrusatuloiden maalauksesta... Eli tähän nyt sitten kaikki yhteen nippuun. Itse olen ajatellut satuloiden puhallusta ja maalausta, samalla kun jarrut tulee muuten päivitettyä. Mutta mikä maali?
Eli,
-mistä hommasit maalin?
-onko pysynyt vai nou?
-pohjatyöt?

Yamaha FZ1-N -08
Tuollaista löytyi: http://tinyurl.com/yosdppAnttiR kirjoitti: Onko mahdollsita tarkentaa osoitetta. Ebayssa kävin , en löytänyt, on aika henkästyttävä valikoima tuotteita.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
'84 900T8 Museoautoprojekti
-
- "Aero"
Olen kanssa tuota katsellut, mutten ole uskaltanut ostaa. Miten on pysyykö tuo hyvin? Foliatecin mainoksissa sitä sivellään pienellä pensselillä paikoillaan oleviin satuloihin. Onko tuon puhdistusaine tarpeeksi hyvää, jos paikoillaan oleviin satuloihin sutasis, puhdistaako se pinnan tarpeeksi hyvin? Toisena vaihtoehtona olen katsellut kuumakestomaaleja, jos myöhemmin maalais, kun sais auton seisontaankin ja satulat irti ja puhallettua.SonmH kirjoitti:Samalla vedin minäkin.Foliatecciä ostin eilen samaan tarkoitukseen jo toiseen saabiin.
Satuloille hiekkapuhallus.
30euron pakkaus sisältää puhdistussprayn sekä maalia ja kovetinta, maali riittää 4:ään satulaan.
Tälläkertaa valitsin hillitymmän hopean värisen.
ex: SAAB 9000cs 2.3 Turbo 1992 -myyty
ex: SAAB 9000cc 2.0 Turbo 1989 "Uljas Musta" Kesäajossa
Opel Astra 1.7cdti 2011 "käyttishairahdus"
ex:SAAB 900gl 2.0 1984 "Tune" -Edelleen perheessä -myyty-
ex: SAAB 9000cc 2.0 Turbo 1989 "Uljas Musta" Kesäajossa
Opel Astra 1.7cdti 2011 "käyttishairahdus"
ex:SAAB 900gl 2.0 1984 "Tune" -Edelleen perheessä -myyty-
Kyllä mä olen foliteciin tyytyväinen, siksi ostin sitä toisenkin kerran. Eipä tuo halvimmasta päästä ole, mutta on ainakin varmasti tarkoitukseen sopivaa ja toimivaksi todettua. Tietty maalin pysyvyyteen vaikuttaa satulan pinnan puhtaus.saapasjalkakissa kirjoitti:Olen kanssa tuota katsellut, mutten ole uskaltanut ostaa. Miten on pysyykö tuo hyvin? Foliatecin mainoksissa sitä sivellään pienellä pensselillä paikoillaan oleviin satuloihin. Onko tuon puhdistusaine tarpeeksi hyvää, jos paikoillaan oleviin satuloihin sutasis, puhdistaako se pinnan tarpeeksi hyvin? Toisena vaihtoehtona olen katsellut kuumakestomaaleja, jos myöhemmin maalais, kun sais auton seisontaankin ja satulat irti ja puhallettua.
Mukana tulevalla puhdistusaineella lähtee kyllä rasvat jne mutta ei ruoste eikä pinttymät, joten paremman ja pitkäikäisemmän tuloksen saa kun ottaa satulat irti puhallettavaksi...
Viimeksi muokannut NG900T, Su Huhti 15, 2007 17:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
Mulla kans tota punasena ja vuoden kohta ollu. Edellisessä pirssissä käytin ihan samaa ja pysyi ainakin 3 vuotta. Ehkä nyt asteen haalistui. Molemmissa teräsharjapohja ja sit sitä pakkauksessa tullutta putsaria.SonmH kirjoitti:Samalla vedin minäkin.Foliatecciä ostin eilen samaan tarkoitukseen jo toiseen saabiin.
Satuloille hiekkapuhallus.
30euron pakkaus sisältää puhdistussprayn sekä maalia ja kovetinta, maali riittää 4:ään satulaan.
Tälläkertaa valitsin hillitymmän hopean värisen.
Pakkauksen maali riittää kyllä hyvin kahteenkin autoon, ei sillä kuulu läträtä.
Nyt oon vaan totaali kyllästynyt jo tohon punaseen ku kahessa autossa jo ollu. Seuraavaksi kulta tai auton väri (sininen). Kulta vois viherpalojen kanssa olla makeempi. Samaa ainetta aion ostaa. Kylläkin nyt vois noi satulat ihan irrottaa ja puhalluttaa.
On muuten jollekin sitä punasta vielä (veikkaan kolmasosa) jäljellä, jos joku haluaa halvalla ostaa.