9-3:sta hankkimassa

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Ironhead
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Pe Huhti 13, 2007 16:03

9-3:sta hankkimassa

Viesti Kirjoittaja Ironhead »

Moi!

Olen vääntämässä kauppaa 2.0t Sport AT 9-3:sta vuosimalli -00

Muutamia kysymyksiä ois ilmassa......

Mites tuo automaattilaatikko, onko normaalia että kun laittaa kepin johonkin vetävään pykälään niin alkaa kuulua "laitehurinaa" joka kuuluu jatkuvasti ja eikä edes ihan hiljaa. Kuuluu myös kaupunkivauhdeissa muiden äänien seasta???? Loppuu heti kun vaihtaa P:lle tai N:lle Eipä oo tullu aikaisemmin automaateilla ajeltua.


Sitten moottorin lämpömittari lopetti toimintansa kesken koeajon. Kun sammutti auton ja pisti virrat uudelleen päälle, niin taas toimi. Kosketusvikaa vai jotain muuta? Kokemuksia?

Sitten startti pitää aika pahan äänen. Sellaisen kuivan kiljahduksen.
Ei lyö yli eikä jää päälle....

SID-paneeli on tuossa sökönä, mut sen jo tinkasin samaan rahaan uuden.


Maanantaina pitäisi mennä kaupantekoon, joten pikaisia vinkkejä odotellessa.....

-IronHead
KN/Lieto
"Hölösuu"
Viestit: 1240
Liittynyt: To Tammi 11, 2007 12:38

Viesti Kirjoittaja KN/Lieto »

Eikai nuo muut niin vakavaa ole, mutta se vaihteiston ääni kummastuttaa. Itselläni on 308tkm ajettu automaatti 900, enkä ole ääniin juuri huomiota kiinnittänyt. Käsittääkseni näitä vaihteistoja ei joka paikassa korjailla...on sitten todella kallista, jos jotain täytyy tehdä! Miten se vaihtaa, ja onko öljyjä koskaan vaihdettu?
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Toivottavasti kyseessä startin kiljahtaminen, eikä starttikehän... :? Automaatin ei pitäisi pitää tuollaista ääntä. Kannattaa ehkä katsoa myös muita vaihtoehtoja, jos tuo ei ole erityisen halpa. Tsemppiä kuitenkin! :)
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
kerttu
"Tuplakaasari"
Viestit: 88
Liittynyt: Ke Heinä 26, 2006 19:22
Paikkakunta: rovaniemi

laakeri

Viesti Kirjoittaja kerttu »

turbiinin akselilaakeri on erittäin huonossa kunnossa, kallis homma.
Ironhead
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Pe Huhti 13, 2007 16:03

Viesti Kirjoittaja Ironhead »

Voi voi, jos aski on menossa korjaukseen/vaihtoon niin on varmaan syytä luovuttaa..... :( Laatikko vaihtaa kyllä mielestäni ihan hyvin eikä KAI luistakkaan, vielä.... Olin jo ihastunut pirssiin aika lailla. (paitsi vetelään alustaan) No onneksi se ei ole planeetan ainoa kaupan oleva auto.

Kiitos vinkeistä. Lisää saa tietty toki kirjoittaa.
eklunto1
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

Huomauta laatikon toiminnasta. Vaadi että laatikko avataan. Jos ei onnistu, niin jätä auto kauppaan. Ei tuon laatikon pitäisi mitään meteliä pitää.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Vastaa Viestiin