Tuplis-threadin aika
Aika paljon muuttuu 99:n ilme, kun otin taas kesäkaudeksi nuo lisävalot pois keulalta omasta 99:stä. Turhaa riskeerata noiden jo historiallisestkin pikkuhiljaa arvokkaiden kahdennusvalojen umpioiden laseja.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Tuolta http://www.saabnet.ru/vin.html kun katsoin oman tupliksen tietoja, niin muuten ilmeisestikin oikein, mutta Model year-kohdassa lukee VIN Incorrect! Mistähän mahtaa johtua, onko kellään tietoa?
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4043
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Pientä vikaa softassa tuntuu olevan, koska muutama kenttä jäi minun auton VIN koodista lukematta, mutta tutkihan tuoltakin: http://www.saabnet.ru/org/saab_vin.htmAaviita kirjoitti:Tuolta http://www.saabnet.ru/vin.html kun katsoin oman tupliksen tietoja, niin muuten ilmeisestikin oikein, mutta Model year-kohdassa lukee VIN Incorrect! Mistähän mahtaa johtua, onko kellään tietoa?
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari
Onhan noita maskeja ollut 99:ssä. Räyhän näköinen oli kokomusta, maalattu silkinhimmeällä. Vakiomaski verkotettuna oli hieman erilaisempi kuin vakio. Nykyinen uudemman mallinen maalattu Saabin Steelgrey-värillä on enemmän omaa mieleen. Tulevaisuudessa olen ajatellut hommata Turbo99:n lasipesulaitteet ajovaloihin ja ehjän uudemman maskin jonka maalaan samalla lailla ku tuon nykyisen.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Tänään alkoi omakin tupliskausi. Viime ajokauden jälkeen vanteiksi on vaihtuneet US-turbot sekä uusina lisävarusteina hälytin ja keskuslukitus. 
Moottori päivittyi jo syksyllä vuotta tuoreempaan harmaalohkoiseen.
Ruotsin mallin huomiovalot kytkin samoin jo syksyllä ja nyt on johdot valmiina myös sivuperuutusvaloille. Enää vain lampunkannat puuttuvat.
Sisävalot syttyvät nyt myös takaovista.
Takalokarien kaaret odottavat edelleen pientä siistimistä.
Että tälläistä pientä puuhastelua...

Moottori päivittyi jo syksyllä vuotta tuoreempaan harmaalohkoiseen.
Ruotsin mallin huomiovalot kytkin samoin jo syksyllä ja nyt on johdot valmiina myös sivuperuutusvaloille. Enää vain lampunkannat puuttuvat.
Sisävalot syttyvät nyt myös takaovista.
Takalokarien kaaret odottavat edelleen pientä siistimistä.
Että tälläistä pientä puuhastelua...
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
tuosta olen kateellinenSvc kirjoitti: Sisävalot syttyvät nyt myös takaovista.

hämmästyttävää että vaikka viimeisten vuosikertojen ysiysit varustettiin "paremmin" (plyyshisisusta jne), niin tuota valokytkintä ei lisätty takaoville.
onko 5-oviset 70-luvun ysiysit ainoat joista tuo valokytkin löytyy takaovista?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Sinänsä pikkuhomma:lucaf kirjoitti:tuosta olen kateellinenSvc kirjoitti: Sisävalot syttyvät nyt myös takaovista.![]()
hämmästyttävää että vaikka viimeisten vuosikertojen ysiysit varustettiin "paremmin" (plyyshisisusta jne), niin tuota valokytkintä ei lisätty takaoville.
onko 5-oviset 70-luvun ysiysit ainoat joista tuo valokytkin löytyy takaovista?
Motonetistä 2 kpl Saabin ovivalokatkaisijoita ~3 e.
Ovitolpasta kumitulppa pois ja porataan kiinnitysruuville reikä.
Johdot kynnyslistojen alle ja kytketään sisävalojen johtoon sopivassa paikasssa.
Minulla vasen johto meni rintapellistä läpi jarruputkien alla olevasta vapaasta läpiviennistä yhdessä keskuslukon johtojen kanssa etuoven katkaisijalle ja oikea johto vastaavasti isosta läpiviennistä oikealle etuoven katkaisijalle.
Johdon voisi varmaan vetää myös keskikonsoliin ja liittää siellä katkaisijan johtoihin. Matoissakin on sopivasti sauma etupenkkien alla.
Hifistelynä mainittakoon, että käytin toisesta 99:stä purettuja johtoja, eli värikoodit täsmäävät kaavioihin

Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Tulipa tuossa vietettyä työpäivän verran ulkosalla. Kasasin pari komeroa, laitettua työtaso ja järjesteltyä varasto ja talli, ja tulipa tuota roinaa kannettua yksi peräkärryllinen kaatopaikalle meneväksi. Ja pörryyttelin 99:n talliin lepäämään.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4043
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Nyt on takajouset vaihdettu ja perä nousi 7cm korkeudelle, joten alkaa olla tasapainossa keulan kanssa. Btw, aikaa meni ensikertalaiselta n. 1h/puoli.jariha kirjoitti:Mittailin sentit renkaan yläosasta pyöränkaareen. Takana 4cm, edessä 7,5cm.
EDIT: ennen | jälkeen, 2, 3
Viimeksi muokannut jariha, Ma Huhti 23, 2007 21:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari
Tiittikeula (tm) Ruma.vjbremer kirjoitti:http://www.blocket.se/vi/11662264.htm?ca=11_s
Tuplis satkun maskilla ja valoilla.![]()
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Suppari kirjoitti:Tiittikeula (tm) Ruma.vjbremer kirjoitti:http://www.blocket.se/vi/11662264.htm?ca=11_s
Tuplis satkun maskilla ja valoilla.![]()

9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C, Jaguar XJ6 1983
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
mukava lukea hyviä uutisia. "jälkeen" kuvissa on ryhdikkään näköinen. mun mielestä 80-luvun saabin pitää näyttää 80-luvun saabilta eikä DTM autolta

minä saan muuten tuollaiset ennen/jälkeen kuvat sillä kun tyhjennän takakontista pois mun normaalivarustuken (työkalupakit, hallitunkki jne jne jne)

Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4043
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Jep. Olisitpa nähnyt tuon tupliksen, kun takapenkille istui yksi aikuinen... Ehkä se nyt jaksaa pitää ryhtinsä vähän paremmin.lucaf kirjoitti:mukava lukea hyviä uutisia. "jälkeen" kuvissa on ryhdikkään näköinen. mun mielestä 80-luvun saabin pitää näyttää 80-luvun saabilta eikä DTM autolta
minä saan muuten tuollaiset ennen/jälkeen kuvat sillä kun tyhjennän takakontista pois mun normaalivarustuken (työkalupakit, hallitunkki jne jne jne). ihmettelenkin siis itsekseni onko vika takajousissani vai matkavarustuksessa.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari