Jäähdytin vuotaa ja moottori savuttaa
-
- "Kaasari"
- Viestit: 20
- Liittynyt: To Elo 24, 2006 15:36
Jäähdytin vuotaa ja moottori savuttaa
Niin, eli siinä se oikeastaan on kaikki, mitä asiasta tällä hetkellä tiedän. Jäähdytinnesteet pysyvät kyllä, kun antaa olla koneen kylmänä. Sitten taas jos ajaa vaikka vain 5km, niin paisuntasäiliö huutaa tyhjyyttään.
Voisiko tuo jäähdytinneste jotenkin vuotaa esim. pakoputken, imusarjan tm. kautta ja höyrystyä, koska kun haistelin pakokaasua, niin se kovin öljyiselle minun mielestäni haissut. Sellaiselta vesihöyryltä näytti. Tosiaan öljyäkin kyllä palaa, senkin huomaa hajusta. Moottori myös toimii pienillä kierroksilla huonosti ja tärisyttää (jurnuttaa tms.), mutta toimii silti. Tuo kuitenkin menee ohi, kun laittaa kierrokset yli 2000 (tosin kovin paljon en ole uskaltanut nyt edes kokeilla). Silloin hyrrää ihan nätisti, mutta savua tulee kyllä yhtä paljon kuin juhannuskokosta. Paitsi tuo savu on melkoisen valkoista ja sankkaa.
Vika on ihan päivän vanha, joten en ole ehtinyt asiaa juuri tutkia. Jos jollain ollut samankaltaista ongelmaa, niin olen kiitollinen vinkeistä!
Voisiko tuo jäähdytinneste jotenkin vuotaa esim. pakoputken, imusarjan tm. kautta ja höyrystyä, koska kun haistelin pakokaasua, niin se kovin öljyiselle minun mielestäni haissut. Sellaiselta vesihöyryltä näytti. Tosiaan öljyäkin kyllä palaa, senkin huomaa hajusta. Moottori myös toimii pienillä kierroksilla huonosti ja tärisyttää (jurnuttaa tms.), mutta toimii silti. Tuo kuitenkin menee ohi, kun laittaa kierrokset yli 2000 (tosin kovin paljon en ole uskaltanut nyt edes kokeilla). Silloin hyrrää ihan nätisti, mutta savua tulee kyllä yhtä paljon kuin juhannuskokosta. Paitsi tuo savu on melkoisen valkoista ja sankkaa.
Vika on ihan päivän vanha, joten en ole ehtinyt asiaa juuri tutkia. Jos jollain ollut samankaltaista ongelmaa, niin olen kiitollinen vinkeistä!
Valkoinen, makean hajuinen savu ja nesteen nopea häviäminen kielivät kaikki kannentiivisteen tai imusarjan tiivisteen pettämisestä. Luultavimmin kuitenkin kannentiiviste.
Toimenpiteet: kansi pois, kansi koneistamoon ja muista teettä koeponnistus kannelle, ettei vaan olisi halkeamia. Jos kansi on ehjä, niin ei muuta kun siivu pois pinnasta ja uusi kannentiiviste. Samalla kannattaa toki ostaa uudet tiivisteet venttilikoppaan sekä imu- pakosarjoihin.
Toimenpiteet: kansi pois, kansi koneistamoon ja muista teettä koeponnistus kannelle, ettei vaan olisi halkeamia. Jos kansi on ehjä, niin ei muuta kun siivu pois pinnasta ja uusi kannentiiviste. Samalla kannattaa toki ostaa uudet tiivisteet venttilikoppaan sekä imu- pakosarjoihin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Kaasari"
- Viestit: 20
- Liittynyt: To Elo 24, 2006 15:36
Juu, kiitoksia. Minullekin tuli tuo kannentiiviste mieleen, kun noita muita topicceja täältä luin.
Onko tietoa minkä verran on keskimääränen hinta kannen koneistukselle? Olettaen tietysti, että pelkkä hiominen riittää. Itse nyt voisin sen irroittaa, mutta kiinni voivat ehkä mieluummin laittaa korjaamossa, niin saa sitten ilmeisesti takuun.
Onko tietoa minkä verran on keskimääränen hinta kannen koneistukselle? Olettaen tietysti, että pelkkä hiominen riittää. Itse nyt voisin sen irroittaa, mutta kiinni voivat ehkä mieluummin laittaa korjaamossa, niin saa sitten ilmeisesti takuun.
Kannenoikaisu maksaa bauttiarallaa 27euroa + koeponnistus maksaa varmaan paikasta riippuen jotakin 50egeä tai sinnepäin.rollerghost kirjoitti:Juu, kiitoksia. Minullekin tuli tuo kannentiiviste mieleen, kun noita muita topicceja täältä luin.
Onko tietoa minkä verran on keskimääränen hinta kannen koneistukselle? Olettaen tietysti, että pelkkä hiominen riittää. Itse nyt voisin sen irroittaa, mutta kiinni voivat ehkä mieluummin laittaa korjaamossa, niin saa sitten ilmeisesti takuun.
Se syyläri kannattaa tietysti korjata samantien, tai vaihtaa ehjään. Käytettyjäkin on liikkeellä, kun näitä og900 vehkeitä puretaan varaosiksi. Itekin möin yhden priimakuntoisen syylärin hiljattain pois.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Kannattaa aluksi vaihtaa vain pelkkä kannentiiviste,jos neste menekki ja oireet on kuvaillun mukaiset ja tulleet päivässä!Turhaa poltta rahaa kannen oikaisuun ja koeponnistukseen jos konetta ei ole KEITETTY!!!!
Tiivisteen vaihto vie aikaa 1-2h!
Tiivisteen vaihto vie aikaa 1-2h!
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
en arvaisi epäkeskoa (centerless) käyttää, sillähän tulee monttuja herkästi, tasohiomakonettakaan ei käsivaralla oikein arvaisi. minä ottaisin vaan kaavarilla /siklillä ryyteet pois ja ainakin tarkistuttaisin kannen suoruuden siinä välissä ennenkuin alkaa kasaamaan. Sehän käy ihan odottaessa, kun vaan on kunnon taso ja taitaa sen nähdä mittaliuskoilla puhtaan lohkon päällä ihan hyvin itsekin.
keittäminen lie nimenomaan rikkonut sen syylarin, jos vika on tullut samassa yhteydessä.
keittäminen lie nimenomaan rikkonut sen syylarin, jos vika on tullut samassa yhteydessä.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Nimenomaan putsaukseen tarkoitettu melko pehmeä pikkulaikka vingussa on kyllä kuningas. Jos omistaa kompuran, niin kannattaa hankkia toi laikka systeemi ja tarvittaessa vinku. Kun on helppo tehdä niin tulee tehtyä kunnolla, tai vaihtoehtoisesti sujuu nopeammin.stara kirjoitti:en arvaisi epäkeskoa (centerless) käyttää, sillähän tulee monttuja herkästi, tasohiomakonettakaan ei käsivaralla oikein arvaisi. minä ottaisin vaan kaavarilla /siklillä ryyteet pois ja ainakin tarkistuttaisin kannen suoruuden siinä välissä ennenkuin alkaa kasaamaan. Sehän käy ihan odottaessa, kun vaan on kunnon taso ja taitaa sen nähdä mittaliuskoilla puhtaan lohkon päällä ihan hyvin itsekin.
keittäminen lie nimenomaan rikkonut sen syylarin, jos vika on tullut samassa yhteydessä.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Mietippä, uus pahvi maksaa samanverta kun oikaisu. Miksi harjotella hommaa, kun sen voi tehdä kerralla kunnolla? Ei muuta ku kansi vaan plaanaukseen ja uutta pahvia paikalleen. Jonninjoutavaa kitsastelua tommonen, ettei käytä kantta oikaistavana. Nyt jos se kansi olikin propeli, niin menee yks pahvi hukkaan ja kun käytetään se kansi jälkijättöisesti oikaisussa, pitää vielä lisäksi ostaa uus pahvikin...ecopower kirjoitti:Kannattaa aluksi vaihtaa vain pelkkä kannentiiviste,jos neste menekki ja oireet on kuvaillun mukaiset ja tulleet päivässä!Turhaa poltta rahaa kannen oikaisuun ja koeponnistukseen jos konetta ei ole KEITETTY!!!!
Tiivisteen vaihto vie aikaa 1-2h!
Niin, ja tossa kun joku sanoi, että syyläri on voinut mennä rikki keittämisen takia. Mie veikkaisin päinvastoin. Syyläri on ensinnäkin vuotanut, sitä ei ole huomattu ja vesi päässyt vähiin. Sen seurauksena kone on keittänyt ja pahvi palanut samalla.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Makuasia miten haluaa asian suorittaa,ite ainakin olen vaihtanut useampia satoja pahveja ilman kannen oikaisua!Mertmi kirjoitti:Mietippä, uus pahvi maksaa samanverta kun oikaisu. Miksi harjotella hommaa, kun sen voi tehdä kerralla kunnolla? Ei muuta ku kansi vaan plaanaukseen ja uutta pahvia paikalleen. Jonninjoutavaa kitsastelua tommonen, ettei käytä kantta oikaistavana. Nyt jos se kansi olikin propeli, niin menee yks pahvi hukkaan ja kun käytetään se kansi jälkijättöisesti oikaisussa, pitää vielä lisäksi ostaa uus pahvikin...ecopower kirjoitti:Kannattaa aluksi vaihtaa vain pelkkä kannentiiviste,jos neste menekki ja oireet on kuvaillun mukaiset ja tulleet päivässä!Turhaa poltta rahaa kannen oikaisuun ja koeponnistukseen jos konetta ei ole KEITETTY!!!!
Tiivisteen vaihto vie aikaa 1-2h!
Niin, ja tossa kun joku sanoi, että syyläri on voinut mennä rikki keittämisen takia. Mie veikkaisin päinvastoin. Syyläri on ensinnäkin vuotanut, sitä ei ole huomattu ja vesi päässyt vähiin. Sen seurauksena kone on keittänyt ja pahvi palanut samalla.
Kannattaa pinnat putsata hyvin ja linjarillahan näkee helpoisti itekkin oikaisu tarpeen!!Harvoin oikaisu tarpeen aiheuttaa kierous.
Yleensä oikaisu tarpeen aiheuttaa syöpymät tasopinnoissa!
Yks tärkeä asia,kyseisen auton arvo!kannattaako sijoittaa pahvin vaihtoon lähes auton hinta ja edetä kalleiman kaavan kautta!
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
vedän kannaottoni takaisin, samaa mieltä syyläristä. jäi vain niin kaaliin kytemään toi , " jos pannua ei ole keitetty".Mertmi kirjoitti:Niin, ja tossa kun joku sanoi, että syyläri on voinut mennä rikki keittämisen takia. Mie veikkaisin päinvastoin. Syyläri on ensinnäkin vuotanut, sitä ei ole huomattu ja vesi päässyt vähiin. Sen seurauksena kone on keittänyt ja pahvi palanut samalla.ecopower kirjoitti:Kannattaa aluksi vaihtaa vain pelkkä kannentiiviste,jos neste menekki ja oireet on kuvaillun mukaiset ja tulleet päivässä!Turhaa poltta rahaa kannen oikaisuun ja koeponnistukseen jos konetta ei ole KEITETTY!!!!
Tiivisteen vaihto vie aikaa 1-2h!
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
-
- "Kaasari"
- Viestit: 20
- Liittynyt: To Elo 24, 2006 15:36