Moi
Mikähän on vialla, kun kyktkinpoljin jää pitempään poljettaessa pohjaan. Sen joutuu aina varpaalla nostamaan. Muuten toimii, mutta siis itse poljin ei vain palaudu kunnolla normaaliin asentoonsa.
edit: Auto on 2.0, -90 vuosimallia
Kytkimessä ongelmaa
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 87
- Liittynyt: Ke Tammi 25, 2006 16:08
- Paikkakunta: State of Koria
ree kytkin
moro
Sulla on menny 99,9 % varmuudella pääsylinterin steffat, kato haulla kytkin saat ohjeet mun ja muiden samanasian kanssa pähkäilleen kokemus/korjaus ohjeet
ps. osat maksaa n10euroo
No niin, tuli tehtyä pojan kanssa homma ja helposti Laughing . Eli resepti on et jos oot tehtyt remppaa ennenkin niin tiiedät et anna pojan tehdä niin se oppii Wink . tekee hommiikunnolla kun ite opastaa siinä vieressä hyvien neuvojen kanssa Very Happy .
Niin et asiaakin, toi oli aika helppo juttu kun pääsi perille juonesta, et tonnari v91 sisältää v94 pääsylinterin Shocked . Tosi asia Harakiristä tiiviste pussi ostettu nimenomaan v91 saatiin vanhan mallisen tiiviste sarja..mutta siitä kävi päätytiivisteulkoinen) ja sisälle kax huulitiivistettä.ylimääräiseksi jäi kumma kuminen klöntti ja ohut prikka?Eli kannattaa kurkata ennen tiivisteiden ostoo miten sylinteri on, sillä niitä v94 on alettu laittaa 7/v90>eteenpäin joihinkin malleihin aerot ym sellaset hienot biilit.
Sitten siitä kauheesta ilmauksesta Wink Eikun mummon fillarista sisäkumi vex ja poikki 20cm ventiilistä ja tukkoon, sit isohko kemmari mikä sopii j-nestesäiliön suun halkaisiaan, pitemmän kumin pää käännetään noin 1cm matkalta kaksinkerroin laitetaan jns suulle ja lemmari kiinni ps.nythän on kaikki jo vaihtaneet tiivisteet sekä putket ja pultit ovat kiinni että myös säiliö täytetty piripintaan. Eli jatketaan ilmausruuvviin laitetaan letku sekä 13mm lenkki letku pulloon vähän j-nestettä pohjalle, fillarin pumpulla painettasilleen et kumi paisuu ainakin 10cm halkaisialtaan sit13mm avaimesta valutellaan nesteit pulloon ja seurataan ettei jn-säiliöpääse min rajan alapuolelle pannaan ruuvi kiinni vähäx aikaa ja painetaan poljinta 2 kertaa (sillee kun hidastetussa filmissä)mennen tullen muistakaa. sitten nestettä sekä painetta lisää pari kertaa tää niin kytkin pelittää. Muistakaa ruuvvi oltava kiinni kun poljin tulee ylöspäin. Ja eikun ajelee Laughing Laughing Laughing
_________________
T.........................BV
Sulla on menny 99,9 % varmuudella pääsylinterin steffat, kato haulla kytkin saat ohjeet mun ja muiden samanasian kanssa pähkäilleen kokemus/korjaus ohjeet
ps. osat maksaa n10euroo
No niin, tuli tehtyä pojan kanssa homma ja helposti Laughing . Eli resepti on et jos oot tehtyt remppaa ennenkin niin tiiedät et anna pojan tehdä niin se oppii Wink . tekee hommiikunnolla kun ite opastaa siinä vieressä hyvien neuvojen kanssa Very Happy .
Niin et asiaakin, toi oli aika helppo juttu kun pääsi perille juonesta, et tonnari v91 sisältää v94 pääsylinterin Shocked . Tosi asia Harakiristä tiiviste pussi ostettu nimenomaan v91 saatiin vanhan mallisen tiiviste sarja..mutta siitä kävi päätytiivisteulkoinen) ja sisälle kax huulitiivistettä.ylimääräiseksi jäi kumma kuminen klöntti ja ohut prikka?Eli kannattaa kurkata ennen tiivisteiden ostoo miten sylinteri on, sillä niitä v94 on alettu laittaa 7/v90>eteenpäin joihinkin malleihin aerot ym sellaset hienot biilit.
Sitten siitä kauheesta ilmauksesta Wink Eikun mummon fillarista sisäkumi vex ja poikki 20cm ventiilistä ja tukkoon, sit isohko kemmari mikä sopii j-nestesäiliön suun halkaisiaan, pitemmän kumin pää käännetään noin 1cm matkalta kaksinkerroin laitetaan jns suulle ja lemmari kiinni ps.nythän on kaikki jo vaihtaneet tiivisteet sekä putket ja pultit ovat kiinni että myös säiliö täytetty piripintaan. Eli jatketaan ilmausruuvviin laitetaan letku sekä 13mm lenkki letku pulloon vähän j-nestettä pohjalle, fillarin pumpulla painettasilleen et kumi paisuu ainakin 10cm halkaisialtaan sit13mm avaimesta valutellaan nesteit pulloon ja seurataan ettei jn-säiliöpääse min rajan alapuolelle pannaan ruuvi kiinni vähäx aikaa ja painetaan poljinta 2 kertaa (sillee kun hidastetussa filmissä)mennen tullen muistakaa. sitten nestettä sekä painetta lisää pari kertaa tää niin kytkin pelittää. Muistakaa ruuvvi oltava kiinni kun poljin tulee ylöspäin. Ja eikun ajelee Laughing Laughing Laughing
_________________
T.........................BV
2763 -"Saab on auto isolla A;lla "9-5 SE 2.3t 98" green metalic , KA900 8v 88" pystäri, OE exät: 900i 16v 91 ]"red devil ".900i 8v 89" white pollari.9000 CD 2.0 92" ]grey metalic.
Ilmaus onnistuu myös tosi helposti ilmaruuvista säiliöön päin. Eli ensin jarru/kytkinneste säiliö lähes tyhjäksi isolla injektioruiskulla (saa apteekista) ja sit PUHTAALLA (uudella) tippakannulla, sopivan muoviletkun kanssa pumppaamaan ilmaruuvista ylöspäin, niin kauan et jarruneste säiliö on lähes täynnä. Sit ilmaruuvi kiinni. Huom. Tippakannu on laitettava täyteen nestetttä, ettei tarvii välillä irrottaa letkua nipasta.
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Kannattaa testata irrallisella kytkinlevyllä ennenkuin lähtee purkamaan mitään. :-)
Tonnarin kytkimiä on kahdella eri keskireiällä. Hatara muistikuvani on, että pitkälohkossa olisi saman kokoinen kytkinakseli, kuin satkussa.
Vaan onhan noita kytkimiä harjanvarrellakin keskitetty..
Tonnarin kytkimiä on kahdella eri keskireiällä. Hatara muistikuvani on, että pitkälohkossa olisi saman kokoinen kytkinakseli, kuin satkussa.
Vaan onhan noita kytkimiä harjanvarrellakin keskitetty..
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)